ואפתח לך.

מאת
ארגמן
פורסם בתאריך ב' באייר תשס"ח, 7.5.2008

קרא ואפתח לך
עולם בו תוכל להסתכל מתוך המסגרת,
ולראות את פחדיך באורה של אמת.
באורו של עולם.

 

ועם ערביים ורדת חמה אל הים,
נוכל לשכון לבטח בתהום המשקיפה
אל התמונה הגדולה והמבט האלוהי.

 

ממרחק כזה אראה
את הפרטים [הפרפרים] הקטנים,
במשק כנפיהם מרעידים התמונה.
להביט בפאזל השלם,
באמונה שלמה.

 

______________

אמונה שלמה.

תגובות

ג' באייר תשס"ח, 09:20
אסור לצייר שקיעה ואת השנייה שמצליחה לעשות דבר דומה י יעקב רובין י

אבל אם תמחקי את השיר תעשי עוול לעולם.
[ואני לא חנפן.]

 

ג' באייר תשס"ח, 22:28
אני מתגעגעת לתגובות הישנות שלך. י ארגמן י
לא מתחשק לך להוציא את האיזמל מהבוידעם?
ג' באייר תשס"ח, 23:14
האיזמל היה צריך לבוא במשלוח מיוחד, לקח זמן. י יעקב רובין י

בס"ד

בואי אני אראה לך מה כן אפשר לעשות עם השיר הזה עם קצת יותר תשומת לב.

קרא ואפתח לך עולם
בו תוכל להסתכל מתוך המסגרת
ולראות את פחדיך באורה של אמת.
באורו של עולם.

שמת לב לשינוי הדרסטי והקליל הזה?

קרא, ואפתח לך עולם.
בו תוכל להסתכל מתוך, המסגרת ולראות
את פחדיך. באורה של אמת,
של עולם.

שירה עובדת על כל מילה בסלע וחבל על המקום בשרת.
וכמובן בעיקר על קצב קריאת הקורא.

נראה לך?

ג' באייר תשס"ח, 23:16
אתה אוהב ניסויים קיצוניים בפסיחה. י ארגמן י
אני בדר"כ אוהבת פשוט וישיר.
אבל מבט שני לא הורג.
ג' באייר תשס"ח, 23:17
אני אוהב לתת לקורא שלי קצב קריאה סביר ו.. י יעקב רובין י
רעיון שלם על כל צדדיו בכל שורה ושורה בפני עצמה וכמובן במכלול את השיר.

|פרח|
ג' באייר תשס"ח, 23:22
ויש כמה דרכים לעשות את זה. י ארגמן י
כמשל: אם אתה אוהב מוזיקה קצבית אתה יכול לבחור ברגאיי או בראפ. הקצב שונה, אבל בשניהם בהחלט יש קצב חזק ונעים.

אם תסתכל בשירה התנ"כית, היא דווקא מכבירה מילים מעבר לסטנדרט. ובהיותו של כל התנ"ך כתוב בשפה גבוהה, זה ההבדל העיקרי בינה לבין פסוק סטנדרטי.
ג' באייר תשס"ח, 23:26
הממ, ומה את רוצה לעשות? י יעקב רובין י
כרגע קצב הקריאה שלך הוא מהיר מאוד
ג' באייר תשס"ח, 23:29
זה לא נשמע כל-כך גרוע לאט. י ארגמן י
אם שיר שמדבר על סדר ושלמות, הצורה הקלאסית של הפסיחה נראית לי מתאימה.
ג' באייר תשס"ח, 23:34
לאט איפה? אצלך? |תוהה| י יעקב רובין י
ג' באייר תשס"ח, 23:37
נסה לקרוא את זה לאט. י ארגמן י
הקצב סביר לדעתי.
ג' באייר תשס"ח, 23:37
אז תוסיפי פסיוק לפי הרצון שלך. י יעקב רובין י
חוסר פיסוק מעיד על רצונך להריץ את הקורא.
ג' באייר תשס"ח, 23:24
אהבתי את איך שפיסקת. י שירה חדשה י
בס"ד.

אבל למה יש פסיק אחרי ה'מתוך'? זה לא הסתדר לי...
ג' באייר תשס"ח, 23:26
אה. ארגמן- י שירה חדשה י
בס"ד.

שיר מקסים. אהבתי אותו מאוד.
ג' באייר תשס"ח, 23:29
אני פשוט פירשתי את השיר מעט אחרת ממך, זה הכל. י יעקב רובין י
ג' באייר תשס"ח, 23:49
נדרשת יותר מחשבה בכתיבה י אוהב אמת י

השיר יפה אבל התוכן לא ברור כתוצאה מערבוב של מושגים. דוגמאות:
א. באורה של אמת. באורו של העולם. מה הקשר בין האמת לעולם? על איזה עולם מדובר?
ב. נוכל לשכון לבטח בתהום. אי-אפשר לשכון לבטח בשום תהום תהא משקיפה על מה שמשקיפה.
ג. להביט בפאזל השלם באמונה שלמה.

מעבר לכך, רוב ההפסקות והפסיחות לא תורמות לטעמי דבר. לשון שיר צריכה להתנגן כלשון דיבור. להלן תיקונים סגנוניים:

קרא ואפתח לך עולם
בו תוכל להסתכל מהמסגרת
ולראות את פחדיך באור האמת,
באורו של העולם.

לעת ערביים כרדת חמה אל הים
נוכל לשכון לבטח בתהום המשקיפה
אל התמונה הגדולה והמבט האלקי.

ממרחק כזה אראה את הפרפרים הקטנים
מרעידים במשק כנפיהם את התמונה.
להביט בפאזל השלם
באמונה שלמה.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

ג' באייר תשס"ח, 23:57
אמממ... י שירה חדשה י
בס"ד.

היוצר מחליט מתי ואיפה לעשות פסיחה בהתאם למה שהוא רוצה להעביר בשיר.
ד' באייר תשס"ח, 00:09
שימוש יתר באמצעים סגנוניים לא יכול להיות תחליף י אוהב אמת י
לשפה ברורה
ד' באייר תשס"ח, 00:16
אני לא רואה בזה סתירה. י שירה חדשה י
בס"ד.

השיר (יחסית) ברור.
ד' באייר תשס"ח, 09:49
אני מסכים עם שירה בעניין. י יעקב רובין י
ג' בניסן תשע"א, 20:33
יפה מאוד, איך שכל החלקים הם רק בדמיון ומעל הכל יש י חנן.לב י    הודעה אחרונה

את מי שמצייר לנו את החלום, מחבר את הכל, אלינו.