לאחר ל"ג בעומר

מאת
פעימה
פורסם בתאריך י"ח באייר תשס"ח, 23.5.2008

 בס"ד

כשמדליקים את האש, היא עוד קטנה. לא נתפסה, עוד אפשר לעצור אותה מלהתפשט.
אבל אם מוסיפים עוד עצים היא גדלה.
וכשהמדורה כבר כל כך גדולה- אי אפשר לכבות אותה. בלתי אפשרי.
וכשהיא  ענקית ומוסיפים אפילו עוד עץ קטן יחסית עפים גיצים שלא נראים בעיתיים,
אפילו קצת יפים.. 
ואותם גיצים- עפים לכל עבר, פוגעים באנשים בדרכם עם הרוח.
והאנשים נאלצים להסתתר, לברוח.
כדי לכבות צריך לחכות שהרוחות יירגעו, העצים יגוועו ורק אז- לאחר מאמץ רב ביותר יהיה אפשר לכבות אותה.
וכשהמדורה כובתה- נשארים הפחמים השחורים והמפויחים שיעידו שהייתה שם מדורה.
פחמים שאי אפשר להזיז אותם, את כולם.
ואותם עצים קטנים שלא נכנסו למדורה משמשים עדות חיה למדורה שהתקיימה בעבר.
כשנבוא בעוד זמן- ישארו הפחמים, לא יזוזו.

 

שאומרים לשון הרע עוד אפשר להתחרט, לעצור אותו- לבקש סליחה, לומר שאין זה באמת.
אבל אם אומרים לעוד אנשים והם לאחרים, הלשון הרע מתפשט.
וכשהוא מתפשט לכל עבר- אין אפשרות לעצור אתו, אין שליטה עליו.
וכשזה גדל ומתנפח, יודעים עוד ועוד אנשים, וכל מילה מעיפה באוויר משפטים שפוגעים באדם ההוא- שעליו מדברים.
אדם שנאלץ להתחבא, להסתתר מאימת אותן מילים רשעיות ולנסות להכחיש- ולא מצליח. מסתכלים עליו בכל מקום.
כי המילים נסחפות עם הרוח ולא עוצרות בדרך- לא מבדילות בין טוב לרע בין טמא לטהור..
ואז כשמתחרטים ורוצים לעצור הכל ולהשיב הכל כמו שהי'ה- צריך לחכות שהרוחות ירגעו ורק אז- לאחר מאמץ אדיר שכרוך בהרבה סבל של כולם אפשר לנסות לעצור.
וגם כשמצליחים איכשהו להחזיר הכל- נשארים אותם סימנים בלב, בראש, בזיכרון ההוא שיעידו שזה קרה. ואין, אין, אין אפשרות למחוק את הלשון הרע לגמרי. זהו דבר בלתי מעשי.
וכשיעלה הנושא הזה בהקשר אחר לגמרי כל העיני'ים יופנו אל אותה לשון רשעית שעשתה רע לכולם.

אז אולי לא נצית את אותו גפרור?

 

 

------
קרדיט לחברה שלי שהביאה אותי לחשוב על העני'ין בצורה הזו.

תגובות

כ' באייר תשס"ח, 09:25
רפרוף על הקטע מאוד תפס אותי. י יעקב רובין י
העימוד קצת פחות ואולי כדאי לחשוב על עימוד קצת אחר...

יעקב.
כ' באייר תשס"ח, 09:53
כמה נכון. י ציר 60 י
אבל מקומו לא עדיף בקטגוריית "קטע"?
כ' באייר תשס"ח, 19:49
ד"ת לדעתי. י ארגמן י
כ' באייר תשס"ח, 11:11
עוררת בי מחשבה. י לא קשורה בגרוש י

יפה.

[למה אי אפשר לדרג כאן, למה]

כ' באייר תשס"ח, 11:52
יפה מאד (: י בדולח י
כ' באייר תשס"ח, 18:30
שנזכה... י כותבת י

אשרייך צדיקה...
זו תזכורת חשובה כ"כ!!!

ג' בסיוון תשס"ח, 15:55
לשון הרע עדיף שאדם יהיא דתי ויקפיד על לשונו , י ester317 י
ויש לי סיפור קטן על לשון הרע,היו שני שכנים אחד רשע בצנעה היה מביא בחורות ובביתו ועושה כול החפץ בו,והיה צדיק מקפיד קלה כחמורה,אך היה מסתכל על הרשע שלא הפריע לו והיה מדבר עליו איזה רשע זה עושה כול העולה על רוחו מחלל שבת ,וידוע שלשון הרע מזיקה לאדם שמדבר,ולאדם שמדברים לעליו,הגיע הזמן והצדיק נפרד מהעולם הזה והגיע לעום האמת,ה' דן אותו לגיהינום,הקריאו לו את כול העבירות של חברו שכנו הרשע,לא זו טעות,בליבו הרהר אך אמר מה ה' טועה לא יכול להיות?הרשע הגיע עיתו ונפרד מהעולם הזה והגיע לעולם האמת,ה' שם אותו בגן עדן,הרשע התפלא אייך הוא בגן עדן עשה הרבה פשעים בציעה, אך לא דיבר לשון הרע,פגש אותו אותו צדיק שכנו ואמר איך אתה בגן עדן,אמר לו הרשע כנראה החליפו את הפינקסים יש טעות ענה לו הצדיק לא ה' אף פעם לא טועה,בסוף הגיע זמן שהצדיק עבר את התיקון שלו בגיהנום,את היסורם והסבל, והגיע לגן עדן,והרשע את הטוב קיבל על שלא דיבר לשון הרע,ובצניעות חילל שבת חזר לרצות את עונשו על עבירותיו בגיהנום ,מיכן אנו למדים שאין יותר טוב מפה סגור בלשון הרע כי אנו ראשונים ניזקים,ולחברינו אנו מזיקים ועוד איך מזיקים,שבת שלום וחג שמיח.
ג' בסיוון תשס"ח, 16:02
הנזק היותר גדול הוא בכריכות הדוקות בין אדם לחבירו י יעקב רובין י
בשמירת דת ברמה מסוימת.
ג' בסיוון תשס"ח, 16:07
איני מבינה למה אתה מתכון יעקב איתך הסליחה נמק . י ester317 י
ג' בסיוון תשס"ח, 16:17
זה ארוך ושווה מאמר בפני עצמו ולא על רגל אחת. י יעקב רובין י    הודעה אחרונה
אי"ה ויהיה לי זמן.

כרגע בבסיס הדברים יש מקום עמוק ורחב יותר לכל ההקשר של בין אדם לחבירו ממה שהצגת, הרבה יותר.