יצירות של יהדות=דרך חיים

שירה

כמה שהרגשתי רחוק

מאת יהדות=דרך חיים
ז' בסיוון תשע"ח (21.5.2018)
כל ימי ביליתי כעני ואביון דפקתי על פתחי ליבי מנסה להכנס
דלתות נעולות שנשתברו והשאירו חלל
בכייתי בכי תמרורים הפסיקה לרגש אף אותי את ליבי

וליבי זועק קראתי ואין עונה
מדוע אין גופי ונשמתי מחזרים אחרי
כל שארצה הוא רק להרגיש נאהב
שאברי יעשו רצוני רצון הלב

ואנכי עומד מובס ומושפל
אינני מולך אף על עצמי
ליבי ירא ויפחד
נשמתי תזעק ותרעד
וגופי ישחק בכאב
המשך...
2  
צילום

"כְּבַקָּרַת רוֹעֶה עֶדְרוֹ. מַעֲבִיר צֹאנוֹ תַּחַת שִׁבְטוֹ"

מאת יהדות=דרך חיים
י"ט באלול תשע"ז (10.9.2017)
המשך...
4  
שירה

ירושלים היא אור בלי כלי

מאת יהדות=דרך חיים
י"ט באלול תשע"ז (10.9.2017)
ירושלים היא אור בלי כלי
ירושלים היא הכל
כתר ומלכות
חסד וגבורה
אני תקוע בין חומותיה
בין הרעיון למעשה
בין השפע לדין
בין ה' לעולם הזה
חמדתי אהובתי ארצי נאמנה
לא אשקר, נראה כאילו עזבתיך
או שמא נדבקתי רק בלבך
ושכחתי את כולך
מה אגיד לזכותי
שהרצון הוא אותו רצון
הכסיפה וההשתוקקות בנשמתי
לחונן עפרך נאמנה
לגאול את כולך
מתוך הגלות המרה
ארצי היא ציפור בלי כנפיים
קצצוה הנכרים
נחלתנו נתנה לזרים
ודמנו נשפך כמים
ובכיותנו זועקות
כמהות לגאולה
מה אגיד אני כולי אין ואפס
בוש ונכלם ושפל מכל אדם
רצוני ושאיפתי
היא לעשות רק רצון בוראי
המשך...
1  
שירה

גדולתך תספר רעיתך, תקשט כולה לכבודך

מאת יהדות=דרך חיים
ח' בכסלו תשע"ח (26.11.2017)
דודי נפלאים מראיך
שפחתך מצפה לפניך

את פניך אבקש דודי
שתמצא מעט חסדי

גדולתך תספר שפחתך, תנקה אפרה לכבודך

ראה דודי בעיטורך
יפה ותמה היא בתך

חסדי דודי לא יתמו
חסידיו מעט יתממהו

גדולתך תספר בתך, תתקדש כלה לכבודך

כי לא אלמן דודי
רעיתו תנגן שיריו

רצה דודי לא אעזבנו
לעולם דודי אהובנו

גדולתך תספר רעיתך מקושטת כולה לכבודך
מצפה היא לשיר שיריך
המשך...
1  

יהדות=דרך חיים

"המנע וחדל ממחשבות רבות, כי אם מחשבה אחת תקע בלבך: לעשות תמיד רק רצון אביך שבשמיים" (רבי נחום מטשרנאביל)

 

חסיד קוצק אחד היה צועק בשעת התפלה בבית המדרש "טאטע טאטע". ואמר אליו החסיד השני בצחוק שהוא לא אבא שלו, כי בזמן שאין עושין רצונו של מקום נקראים עבדים ולא בנים, ושמע זאת הרבי מקוצק זצ"ל והשיבו "מען שרייט אזוי לאנג טאטע ביז ער ווירד א טאטע". (אם הוא צועק טאטע טאטע בסוף הוא באמת נהייה אבא)

"ציון תמתי, ציון חמדתי
לך נפשי מרחוק הומיה
תשכח ימיני אם אשכח יפתי
עד תאטר בור קברי עלי פיה..."

"כשהחושך מגיע אפשר להבין מה הוא אור, והרי החושך הוא בעצם אור עם הסתרים"

 

מלך רחמן רחם עלינו
טוב ומטיב הדרש לנו
 שובה עלינו בהמון רחמיך

אומר הנתיבות שלום בשם ר' ברוך ממיזבוז

זקני (הבעש"ט) אמר לי, שאי אפשר להסביר לגוי מה זה יהודי.

ואני אומר, שגם ליהודי אי אפשר להסביר מה זה יהודי...

עכ"ל

ליקוטי מוהר"ן תנינא קד

הָיָה אוֹהֵב מְאד אֶת הָעֲבוֹדוֹת הַפְּשׁוּטוֹת
שֶׁל סְתָם בְּנֵי אָדָם הָאֲנָשִׁים הַפְּשׁוּטִים הַכְּשֵׁרִים
וְהָיָה אוֹהֵב מְאד
מִי שֶׁיָּכוֹל לוֹמַר הַרְבֵּה תְּחִנּוֹת וּבַקָּשׁוֹת בְּתוֹך הַסִּדּוּרִים הַגְּדוֹלִים
כְּדֶרֶך הַהֲמוֹן עַם הַכְּשֵׁרִים
וְהָיָה מַזְהִיר וּמוֹכִיחַ אוֹתָנוּ כַּמָּה פְּעָמִים, לְזַמֵּר זְמִירוֹת בְּשַׁבָּת
וְהָיָה מַקְפִּיד וְכוֹעֵס מְאד
עַל מִי שֶׁהוּא חָכָם בְּעֵינָיו
וְאֵינוֹ מִתְאַמֵּץ לְזַמֵּר זְמִירוֹת בְּשַׁבָּת וּבְמוֹצָאֵי שַׁבָּת אוֹ שְׁאָר עֲבוֹדוֹת פְּשׁוּטוֹת
כִּי עִקָּר הַיַּהֲדוּת הוּא בִּפְשִׁיטוּת וּבִתְמִימוּת גָּמוּר
בְּלִי שׁוּם חָכְמוֹת
כַּמְבאָר אֶצְלֵנוּ כְּבָר כַּמָּה פְּעָמִים
וְגַם הוּא בְּעַצְמוֹ, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
קדֶם שֶׁהִגִּיעַ לוֹ הַחוֹלַאַת הַכָּבֵד שֶׁנִּסְתַּלֵּק עַל יָדוֹ, קדֶם לָזֶה
כָּל יָמָיו. הָיָה מְזַמֵּר זְמִירוֹת הַרְבֵּה בְּכָל שַׁבָּת וְשַׁבָּת וּבְמוֹצָאֵי שַׁבָּת

 

"אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה, מאת ה' היתה זאת היא נפלאת מעינינו"

וכך אומר המדרש, אבן אחת שמאסו הבונים, בוני בית המקדש כולם קדושים כולם טהורים

והם מאסו את האבן, זרקו את האבן, פסלו את האבן.

אבל אחר כך כשבנו את בית קודש הקודשים...

 

אני רוצה להגיד לכם יש אפשר יהודי שאינו שייך לקדושה, אבל לקודש הקודשים כל יהודי כל יהודי שייך! משכוהן הגדול נכנס לקודש קודשים הוא מוציא את עם ישראל מעומק השיפלות.

ראו שלמעלה בגג צריכים עוד אבן לגמור את הבניין הקדוש, ולא מצאו אף אבן אחת שמתאים, פתאום ופתאום זכרו את הדמעות של האבן, זכרו את התפילות של האבן שיזכה לגדל את שמו הגדול והקדוש...

 

אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה

המדרש אומר זה מלכות בית דוד זה בעצם כל יהודי בעצם כל עם ישראל,

אם אומות העולם הם חושבים שאנחנו מאוסים שאנחנו פסולים ליישוב העולם וכשיבוא המשיח יראו שאנחנו לראש פינה

 

(הרב שלמה על המדרש אבן מאסו הבונים)

 

רבי שלמה הגדול מקרלין אמר

"אם אתה רוצה למשוך אדם מתוך הבוץ, לא די בכך שתעמוד למעלה ותושיט לו את ידך.

אתה מוכרך לרדת למטה בעצמך, אל תוך הבוץ והזוהמה, לאחוז בו בשתי ידיך ולמשוך אותו ואת עצמך החוצה, אל האור"

 

מביט סביבי אל מול שממת הבטון
כבר אין טוריה על ההר וסולם היורד אל הבור
התמימות של ארצנו נגנזה
כבר אינה עוד הר טרשים קירח
ואבניה זועקות איכה היתה ציון למספד
ובכי תמרורים ניגר מעיני
וארצנו 
 תמיד עיני ה' אלוקייך בה

 

 

אני לא יודע אם אני חבדניק ברסלבר קוקניק או שמע בכלל אני אומר להיות אני. רחמנא ליצלן

 

היה מאוד שמח שם

כולם רקדו ושמחו בה' היה אורה ושמחה וששון ויקר!

אבל היא? היא נשארה לסבול לבד עם אותו רשע

היא הרי אבדה, וכאשר אבדה? אבדה

 

"וְאִם לֹא תִשְׁמָעוּהָ בְּמִסְתָּרִים תִּבְכֶּה נַפְשִׁי מִפְּנֵי גֵוָה וְדָמֹעַ תִּדְמַע וְתֵרַד עֵינִי דִּמְעָה כִּי נִשְׁבָּה עֵדֶר הוָיה" 

 

http://forumpics.a7.org/?file=

 

 

מסר ליוצר | שיחה עם היוצר