שרשור חדש
מדרשה מול עבודהזוהרת בטורקיז

אני עובדת במקום עבודה,אבל הבוס שלי יודע שאני סטודנטית (עובדת כל יום בשבוע)

יש לי אפשרות להגיד לו שיש לי קורסים בבוקר- בשביל שאני אוכל ללכת למדרשה- יום אחד בשבוע, ללכת ל3 שיעורים ובעצם יום אחד לבוא באמצע היום לעבודה (כמובן שהוא לא ישלם על השעות האלה כי אני לא עובדת בהם)

הבעיה היא שבבוקר הוא הכי צריך אותי- בערב אין לי אפשרות להיות במדרשה,אני ממש רוצה להיות במדרשה

.זה חשוב לי (מנסה להקשיב לשיעורים דרך האינרנט)

ובא לי לעשות מה שטוב לי.=)

? ללכת למדרשה?(ליום אחד)

אני חושב שעדיף ללכת למדרשהאנונימי (2)

זה לא בושה לחשוב על מה שאת צריכה לעצמך

תודה רבה רבה זוהרת בטורקיז
מתאים יותר לפורום המדרשותמרדכיאחרונה
קצת נדחפת אבל מעניין אותיאנונימי (פותח)
איכשהו הגעתי לפורום שלכם.. ועלתה לי שאלה.. כולכם כאן כיאלו מישיבות ה'קו'???
אין נוכחות למשל של הר עציון , רעננה של הרב שרלו וכו'..?
סתם כדי להבין מי מסתובב בפורומים של 7 ..
לא כולם משיבות הקו, מגוון פהברגוע


מהר עציון בוודאי יש..אדם כל שהוא

אפשר לראות בשרשור היכרות רשימה חלקית של ישיבות שמהם האנשים, כמדומני שאף אחת מהישיבות לא ישיבת קו מובהקת.

שרשור הכרות - בני הישיבות

לא רק מישיבות הקו..אנונימי (3)


אממ מה ההגדרה של ישיבת קו?אילתיאחרונה
יש מהר עציון-)מאיר.
בכל מקרה אנחנו מיעוט נכחד
אני למשל למדתי בישיבה שהיא הכי רחוקה מקועוגי פלצת
זאת בהנחה שעולם הישיבות הוא עגול.אריק מהדרום
והקו המדובר הוא המעגל.
בדיוק, רק נקודה אחת רחוקה באופן שווה מכל נקודות קו המעגלעוגי פלצת

ישיבה/מכינהאחיתופל
אני ממש מתלבט אולי בכלל ללכת למכינה
מה אתם אומרים?
( @צקון לחש @אניוהוא @מאיר.
מתייג אתכם כי עזרתם לי פעם קודמת )
לא נראה לי שכולם פה דיברו על אותם מושגים. האליבא דהלכתא לאצקון לחש

הכוונה לשבת אך ורק עם בית יוסף אלא ליישר את העיון לפשט ולא לפלפל באוויר.

בדומה למה ש@אדם כל שהוא כתב.

 

כי איך לומדים אגדה בעיון אם זה רק אליבא דהלכתא כפשוטו של המושג?

למה צוחקיפ על הר המור??אנונימי (פותח)
מאותה סיבה שצוחקים על כל דבר קיצוני...אניוהוא
תמיד היה לי הרושם שמחזיקים מהר המור... מי צוחק עליהם?צקון לחש


צוחקים על הממלכתיות ועל הריחופיםאניוהוא
לא ידעתי את זה חח האמת שגם הממלכתיות שלהם היה בעיניי רק בגדרצקון לחשאחרונה

שמועה.

קצת קשה לי להאמין למה שסיפרו לי על זה.

 

איזה ריחופים? מכיר תלמידים ואברכים משם, לא זכורה לי רחפנות כלשהי

סקר קטן..אחרית לעמך

מה היחס ללימודי חסידות, ולחסידות בכלל אצלכם בישיבה?

מה היחס של רה"י? יש שיעורים, אין שיעורים, כמה לומדים בערך וכו'...

 

יהיה נחמד אם תגידו על איזו ישיבה אתם מדברים..

מרכזאנונימי (2)

בס"ד

 

פחות בקטע, שיעור אחד בר' צדוק בשבתות.

 

יש קצת שלומדים, בעיקר שפת-אמת, ר' צדוק, ועובדי התניא של 'קרוב ללב'.

"עובדי התניא"..אחרית לעמך

אהבתי את ההגדרה,
וזה של "לב לדעת",
קרוב ללב לא קשור.

רמת גןחולות
חסידות. נקודה. סוף.
יש שם עוד משהו חוץ מחסידות?אחרית לעמך


כן.חולותאחרונה
לימוד גמרא שעכשיו נהיה ממש רציני,
שיעורים בחסידות ובעיקר אווירה ולימוד עצמי...
יודעים על ישיבה שמחפשת ר"מ להשנה או שנה הבאה?יוני21
תודה רבה
שמעתי על בקעת הירדן משהו... לא יודעת יותר מזהנפש חיה.


מקפיץ דחוף! גם לשנה הבאה יעזור...יוני21
תודה רבה
אם גם ת"ת זה טוב..אנונימי (2)
כפי שידוע לי הת"ת במכמש מחפש מחנך לכיתה ה'
תודה! עוד מישהו שיודע?יוני21
ידידי היקר, יש 50 ישיבות?אנונימי (3)

שלח לכולן מיילים.

או יותר טוב תרים לכולן טלפונים.

 

יש למישהו קישור לרשימה כזאת?יוני21
פה יש לא מעט..אנונימי (4)

ישיבות הסדר - האתר לבני ישיבות ההסדר

 

http://www.igud.org/index.aspx?id=4167

 

הרשימות די חלקיות, אבל יש פה לא מעט..

מה לגבי מכינות?

לא יותר מהר לגגל במקום לבקש שיגגלו לך? תן גז.אנונימי (3)אחרונה


ישיבה לעתידאחיתופל
אני מתקשה לבחור ישיבה כי אני חושש מלהפסיד את הישיבה כי אני חושש מלהפסיד את הבנייה העצמית שלי בגלל המשמעת העצמית הרעועה שלי
אוף
מה עושים?
אם אתה אדם "חופשי" באופי, חפש ישיבה שמצד אחד תחזק אותךצקון לחש

במשמעת עצמית אבל מצד שני לא תגרום לך להרגיש יוצא דופן ו"חלש" לעומת כולם.

 

לגבי החששות, השלך יהבך על ה' והוא יכלכלך בע"ה

חוץ מחיסרון מצד עצמיאחיתופל
שאני אצטרך לבנות משהו חלש אצלי כי יש לי משמעת עצמית בחיים אבל על מנת לחזק בלימוד אני צריך להבין למה לומדים
יכול להיות שאיפה שאני זה מה שאני אהיה בו שנה הבאה יש דבר אחד שנראה כיתרון גדול שהוא ה"חיסרון" היחיד שמצאתי פה
(לא אפרט פה)
מחילה, לא הבנתי את התהיה שלךצקון לחש


אניאחיתופל
צריך לחזק משמעת עצמית בלימוד ואני חושש לא לבחור פה בגלל שאני צריך לבנות קודם ואז אני מפסיד את הישיבה ומצד שני אולי עדיף לי ללכת למקום שאני יכול לבנות את עצמי
לדעתי מקום שאפשר להיבנות עדיף, כי לעשות את זה לבד זה הרבהצקון לחש

יותר קשה. וכשכולם (או רבים כלשהם) סביבך באותו מהלך, זה מאוד מחזק בעבודת ה'

הלוואי וכל שמיניסט היה שואל את עצמו את השאלה הזו.אניוהוא
בד'כ ההחלטה היא מתקבלת לפי 'איפה נהנתי' 'התחברתי' או 'בגלל החבר'ה'.
ובאמת שחושבים על זה בצורה הגיונית- בחירת ישיבה היא אחת ההחלטות החשובות בחיים - אם לא החשובה ביותר.(וכן, יתכן מאד שגם יותר מלבחור אשה - כי בעצם ברגע שאתה מישיבה מסויימת - בד'כ צימצמת את רשימת הנשים הפוטנציאליות)

אז לפי מה בוחרים ישיבה?
לפי העצמיות שלך. לפי היתרונות והחסרונות שלך.

לי לדוגמא- מאד אבל מאד קשה לקום בבוקר - החלטתי שאני הולך לישיבה שאין לידה מניין מאוחר. כדי שלא תהיה לי ברירה - ואם לא קמתי בזמן שארגיש רע עם זה שהתפללתי לבד.
ברוב המקרים זה עזר. ועדיין קשה לי מאד לקום בבוקר. (אני לא שומע כלום, לא שעון, לא פלאפון....)

אז מצאת חסרון - קשה לך להתחבר ללימוד. ולכן אתה חושב שקודם אתה צריך לבנות את עצמך.
אז - קודם כל - אשריך שאתה מודע לעצמך. זה באמת נדיר אצל שמיניסטים .
ועכשיו כמה עצות-
א. יש יתרון למקום קטן- שיותר שמים לב לכל אחד.
ב. יש יתרון גדול - ללכת בלי חברים מהישיבה התיכונית. אולי עם אחד טוב ממש וזהו. למה? כי הסטיגמה שיש להם עליך עלולה להפריע לך להשתחרר מהטיגמות שלך על עצמך.
ג. איך מתחברים ללימוד? היום שמעתי מחבר-
מה הבדל בין כסף לתורה- כסף ככל שיש לך יותר הוא רחוק יותר. יש לך שקל? הוא בכיס. מאה שקל? בארנק. אלף? בבית. יותר? בבנק. עוד יותר? בבורסה וכו'...
בתורה זה לא ככה. ככל שיש לך יותר - אתה יותר קרוב לתורה.
אין פתרון קסם. פשוט ללמוד וללמוד.

בהצלחה!!
קשה לי להפנים עכשיואחיתופל
מקווה לענות בבוקר
אם לא יענו לזה אולי אערוך את התגובה
אתה תבנה את המשמעת ללא קשר לסוג הישיבה.אנונימי (2)

אני הייתי ממליץ לך לבחור לפי קליק אינטואטיבי. 

ז"א לשבת עם עצמך כמה שצריך על ספסל ולהעביר בראש את ההרגשות 

שלך איפה שביקרת. תוך כדי תתפלל שיאירו את עיניך משמיים.

לאיודע אם אנחנו מוזרים..תהלים בלנ"ו

אבל בהקשר למה שציינת שלשמיניסטים אין מודעות,
לפחות אצלנו בכיתה, אנשים בודקים מה טוב להם, מה העניין שלהם, איפה הם יתקדמו הכי הרבה, ולא 'בגלל החברה'.

 

חוץ מזה, וודאי שאופי החבר'ה בישיבה הוא משהו משמעותי, כי הוא אומר לא מעט על הישיבה..

 

סתם שאלהאני מקליד...
בנייה *עצמית* איך אתה חושב שהיא נעשית?
אני לא יודעאחיתופל


מאמין שבמובן מסויים אתה יודעאני מקליד...אחרונה
לפעמים מורה/רב/ישיבה מראים לך תהליך של בנייה *עצמית* שהיא ה*עצמי* שלהם. לא בהכרח שלך.

ולשאלה לאיזה מקום ללכת, אני חושב שכדאי למקום כזה שיאפשר אותך.
מישהו יודע עד כמה רלוונטי(כמובן שתלוי בנסיבות המקרה)אנונימי (פותח)
שמישיבת רמת גן בחור יכיר מישהי חבדניקית בהנחה והיא פתוחה במובן הרוחני,מקבלת גם זרמים שאינם חבד,אך בכל זאת היא חבדניקית ?
מה הסגנון של הישיבה שם-למי שיודע מקרוב?
לא ידוע לי הסגנון .

אשמח לתשובות ותודה לעונים.
אז ככה-ברגוע

הסגנון שלהם בגדול הוא חסידי, יותר בקטע עמוק- שזה יותר מתאים לחבד,

אבל הם לא קשורים רק לחסידות מסויימת.

וכמובן שיש שם הרבה סוגים של חבר'ה ואני לא מכליל את כולם.

 

אבל לחבדניקים אמיתיים יש הרבה מנהגים משלהם, ושם קצת פחות.

 

אז אני בהחלט חושב שזה יכול להיות רלוונטי, אם הבחורה תסכים לוותר

על כל מיני מנהגים מהבית. 

מבחינת האופי החסידי של החבר'ה שם-חיספיקלה

מהיכרותי המעטה יחסית,
רובם המוחלט עם אופי חסידי, בכלל לא בהכרח חבד"י..
כך שיכול אולי להתאים.

תודה!אנונימי (פותח)
למה אתה מתכוון שאתה אומר חסידי בקטע עמוק?אנונימי (פותח)
למה שהם לומדים?תניא,מאמרי חסידות וכו' ,מקווה,ניגונים..

מובן לי שזו ישיבה בעלת קו חבד"י כי אנחנו לא מדברים על ישיבת ת"ת. בחורה שהקו שלה זה חבד,לא ברמה של לדקדק במנהגים, אלא במובן ההוואי החסידי/מוסדות חינוך לילדים.

מעניין אם מישהו כאן יודע מה הסדר שלהם,ולחלופין איך אפשר לדעת פרטים נוספים.
מובן שזו *לא* ישיבה בעלת קו חבד"י.אנונימי (פותח)
אני ינסה להסבירברגוע

זה גם קשור למה שהם לומדים, אבל לא רק.

 

יש כמה ישיבות חסידיות בציבור שלנו, וישיבת רמת גן ידועים בזה

שהם יותר "פנימיים", שזה בגדול אומר שהם פחות בקטע של סתם לרקוד

או להתחזק מאיזה משפט של ר' נחמן, אלא מחפשים יותר עומק.

 

ואני אומר שזה יותר מתאים לחבד מאשר לברסלב נגיד.

 

את יכולה להיכנס לאתר שלהם, יש שם גם סדר יום (http://www.yrg.org.il/default.asp)

 

אבל אני באמת לא חושב שצריך לרדת לכאלה פרטים בשביל לברר לגבי בחור.

אם מה שאת מחפשת זה הוואי חסידי, בלי לדקדק במנהגים,

אז ברור שאפשר למצוא את זה שם, וגם בישיבות אחרות.

לא מבררת לגבי בחור עדיין,המליצו על הישיבה הזואנונימי (פותח)
כמשהו שיכול להתאים לי מבחי' סגנון(תורני חסידי).

שואלת רק כדי לקבל תמונה כללית במה מדובר בתור אחת שלא מכירה את עולם הישיבות.


תודה לך.
שמעתי מחברה שלומדים שם שיהישיבה השתנתה פחות חסידותאויערבך


לא נראה לי..ברגוע

פשוט הכניסו שם יותר לימוד גמ' ברצינות,

זה לא אומר שהם פחות חסידיים בגלל זה.

אולי אבל יש ישיבות יותר חסידיותאויערבך

רועה ישראל מגדל העמק רמת השרון

 

לא נראה ליברגוע

זה פשוט סגנונות קצת שונים.

לוקחים את החסידות בצורה קצת שונה,

אבל רמת גן היא בהחלט לא פחות חסידית מאחרות.

שלום,אז ככה,ציוןןן

אני לא מהישיבה או משו,אבל המשפחה קשורה מאוד,ואנחנו גרים ליד,ממה שאני רואה יש חברה מכול הסיגנונות באמת שפתוחים ממש כמעט להכול,כמובן שאני לא יודעת יותר מדי,רק מבחוץ,מה שנראלי מאפיין תישיבה זה שבאמת יש הרבה סיגנונות,באמת קשורים לחבד,אבל לא חבדניקים,אני יכולה להגיד על אבא שלי,שמאוד קשור לחבד אבל לא חבדניק,מאוד בולט הקטע של שירים וריקודים,כול העבודת ה' מתוך ניגון ועומק,אני חושבת שמקבלים את כולם,וזהו..עם יש שאלות יותר ספציפיות אז את יכולה לשאול.

כדאי לשרשר נכוןברגוע
אהבתי את סגנון השיר..אשמח לדעת. אשוחח איתך.אנונימי (פותח)
מאיזו בחינה פחות חסידית??אנונימי (פותח)
מוזמנים לשאולציוןןןאחרונה

חצי חיוךאין על רמתגן,עיר הקודשש!ננה-בננה

מחפש ישיבה שלומדים בה הרבה בקיאותשמיניסט

ככה שאפשר לצאת מהישיבה עם כל הש״ס ביד

מצפה יריחו!!ברגוע


מצטרף! אשמח לשמוע אם יש עוד שעובדות במודל הזה של הלימוד תורהצקון לחש


יש מצב שגם שבי שומרון, אבל אני לא בטוח..ברגוע


תודה רבה! אם מישהו יכול להוסיף ולהרחיב, אשמח לדעתצקון לחש


גם לי נראה. גם לא מכיר מספיק. אבל הייתיאנונימי (2)

ממליץ לך לראות בשיטת הלימוד את הגורם לבחירת הישיבה

כי זה משהו שאפשר לפתור ע"י מציאת חברותא עם אותן מטרות. 

הייתי מציע לך להתייחס לעניין מציאת דומה עליו כמלאך צבקות 

ברבות השנים זה הולך ומתברר כפקטור הרבה יותר משמעותי. 

חשוב לי לציין על שבי שומרוןמרדכי
בס"ד

שזה מצד אחד יש את סדר בוקר שהוא ברמה של עיון כאשר המטרה היא להגיע בסופו של דבר להלכה ואילו סדר צהריים מוקדש לבקיאות וסדר ערב לבקיאות של מסכתות שאפשר להקיף אותם.

המטרה של הישיבה היא שבסופו של דבר האדם יכיר את הש"ס, יתחיל מסכתות ויותר חשוב מכך, גם יסיים אותם מתוך ידיעת המסכת ולא רק סימון וי.

בסופו של דבר מדובר גם בעיון ברמה גבוה אבל גם בבקיאות ברמה גבוה כאשר הדברים משלימים זה את זה ולא סותרים אחד את השני.

ניתן לפנות אלי בפרטי לפרטים נוספים ולשאול כאן אם יש שאלות נוספת. אשמח לענות.
לא הבנתי, מה ההבדל משאר הישיבות?ברגוע


אסבירמרדכי
בס"ד

(אתמול כתבתי את זה לא בריכוז, אז כנראה זה נראה בהתאם. סליחה)

יש ישיבות בהם יש 2 סדרי עיון ורק סדר ערב מוקדש לבקיאות, יש ישיבות שבהם סדר בוקר הוא עיון, צהריים בקיאות ובערב כל אחד כרצונו.

כמו כן, לשבי שומרון משום מה יצא שם שיש בה רק בקיאות, לכן היה חשוב לי מאוד לציין שאומנם יש דגש על הבקיאות, אך כמובן שלומדים גם עיון, ועיון ברמה גבוה.

הביקאות הנלמדת בישיבה מטרתה היא לא רק ללמוד את המסכת הנלמדת אלא גם לרכוש אותה, שאדם ידע בסוף השנה מה הוא למד וזה לא רק היה סימון וי שהוא למד.

בהחלט רמת העיקף בשבי שומרון היא גבוה מאוד, תלמידים מסיימים מסכתות ומידי שבוע יש אחוז גבוה של מסיימי מסכתות. החל מתענית ומגילה ועד קידושין וכתובות. בשנים האחרונות לא היה שבוע אחד ללא לפחות סיום מסכת אחד.

אני מקווה שעכשיו כתבתי יותר ברור.
עדיין לא לגמרי מובן..ברגוע

כמעט בכל הישיבות לומדים עיון בבוקר ובקיאות בשאר הסדרים.

 

שם פשוט כל אחד לומד מסכת אחרת ומתקדם בקצב שלו (בלי להתעקב על תוס'),

לעומת שאר הישיבות שלומדים מסכת מסויימת ומתקדמים בערך דף ליום?

 

איפה הדגש על בקיאות? שמעודדים ללמוד בערב בקיאות במקום אמונה?

 

קצת קשה לי גם איך אפשר מצד אחד להתקדם מהר ומצד שני רוכשים את המסכת בסוף?

(אצלנו נגיד יש דף ישיבתי, ובערב בעיקרון חוזרים על הדף ולומדים תוס', וגם בסיום כל פרק יש כמה ימים

של חזרה על כל הפרק)

אסבירמרדכי
בס"ד

א. לרוב לומדים את אותה המסכת. הלימטד השונה הוא של כל אחד בזמנו הפנוי.

ב. כמובן שחלק מהבקיאות זה גם תוס'.

ג. ההתקדמות לפעמים היא הרבה יותר מדף ביום, על עוד יש גם חזרה על הדפים הקודמים.

ד. הדגש הוא כי מועדדים את זה מאוד. לדעת ש"ס ולהקיף אותו. ללמוד מסכתות ולחזור עליהם. להיות בקיאים כפשוטו בש"ס. אז נכון אף אחד לא שולט בכל המסכתות אפילו לא ברבע. אבל לכל תלמיד (כמעט) יש את המסכת/ות שעליהן הוא חזר ואותן הוא יודע מעולה.

ה. ההתקדמות הראשונית היא לאו דווקא מהירה. אלא אם החזרות העסק נהיה יותר מהיר כי האדם כבר שולט.
הבנתיברגוע

אז בשביל לצאת עם כל הש"ס ביד, כמו שהפותח מחפש,

צריך להיות שם הרבה שנים (אא"כ מדובר בעילוי..)

מספר שנים, כמו בכל מקוםמרדכי
בס"ד

אין פטנטים לקיצור דרך. וללימוד בשביל לסמן וי, אין טעם.

למרות שיש אחד שסיים שנה שעברה את הש"ס (שיעור ב') ועוד אחד משיעור א' שסיים ממש עכשיו בפעם הרביעית (אבל הוא מקרה מיוחד, שלא פה המקום לפרט כרגע)

כתבה על הסיום שנה שעברה:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/323794
מצפה ירחו בקיאות זה רק התיכונית...אנונימי (3)

בגבוהה גם לומדים הרבה בקיאות, אבל העיון שם בסדר בוקר ברמה גבוהה כבכל הישיבות הגבוהות....

 

כעיקרון הישיבה פתוחה מאוד לתת לכל אחד ללמוד מה שהוא מתחבר, וכן יש שיעורים בכל הנושאים המבוקשים ממגוון רחב של רבנים מבפנים ומבחוץ.

מכיר את הישיבה, ואני חושב שהיא מצויינת!!

תגדיר מה זה לצאת עם כל הש"ס ביד?מרדכי
גם בתורת החיים שמעתי שיש מסלול לזה.אניוהוא
רק הערה....אניוהוא
כדי לצאת עם הש'ס ביד - כמו שכבר כתוב - צריך רצון והשקעה.
אבל גם צריך זמן.
אם אתה הולך ל'הסדר' אין סיכוי שתצא 'עם ש'ס ביד'.
ולכן גם ישיבות כמו 'שבי שומרון' - נותנות לך כיוון מעולה, ודרך לזכור את מה שלמדת, אבל בחמש שנים של ההסדר ומתוכן שנה וחצי בצבא - תצא עם 3-5 מסכתות גדולות ועוד כמה קטנות. זה לא 'ש'ס ביד'.
ואם אתה כבר רוצה להשקיע שנים בלימוד - אז אין כמעט נ'מ לאיזה ישיבה תלך. (חוץ מהדרך לימוד)

יש חלום - של בחורים בשיעור א' - הם בטוחים שתוך שנה הם יסיימו את הש'ס וגם ישנו שמונה שעות בלילה.
אז מראש תדע- זה לא ככה....
ומי שחושב שזה ככה אז יהיה לו 'משבר חנוכה'...
הון מהבל ימעט, וקובץ על יד ירבהגוונא

עפ"י רוב, "אם עושה אדם תורתו חבילות חבילות מתמעט ואם קובץ על יד ירבה" (ע"ז יט.)

 

ובמילים אחרות, מה שבא בקלות בד"כ גם הולך בקלות.

לכן חלק חשוב מלימטד הבקיאות זה לעשות חזרותמרדכי
בס"ד

כמו שהביאו כבר למעלה.
ערשנו רעננהסמיילי...אחרונה

יש עיון רק פעם בשבוע כל הסדרי בוקר האחרים בקיאות המטרה להקיף כמה שיותר וגם בצהריים יש סדר הלכה ביקפי שהמטרה להקיף כמה שיותר

מה עושים כשהנפש מפורקתאנונימי (פותח)
לרסיסים ואין אמון בכלום: לא בתורה, לא בה׳, לא ברבנים, לא במשפחה ולא בעצמי..?
וה׳ ממטיר עליי אבני ברד בצורת:
יצר הרע חולני, ייאוש, הפרעה נפשית, חרדות, קשיים חברתיים,
מה הוא רוצה.......
לוקחים הפסקה. אם צריך- מבררים את מה שצריך*נפש חיה.

וחוזרים מחוזקים יותר.



*לפעמים אפשר להיעזר במי שכן יודע לעזור לדברים כאלה.
וזה בסדר גמור ואפילו מצויין לדעת להיעזר ולהקשיב ללב.
בהצלחה!

אריק מהדרום
אתה מוזמן לאישי.
המלצתי כבר כמה פעמים-אניוהוא
עלי שור חלק א' פרק ה' נראה לי
ימי אהבה וימי שנאה.

אין חיזוק יותר מזה.
ואם אתה בגיל צעיר בתחילת הדרך בישיבה - גם את הפרק שנקרא 'שלושה מכתבים'
👍👍👍ע מ
אם יצא לך להמליץ שוב, תתייג אותי ואני אצטרף שוב.

לא רק שזה פרק חשוב בפני עצמו, הוא גם מצטט מרבינו תם ממש בנושא הזה. קרי, הדרכה מעשית מראשון! כמה צריך לייקר את זה...
מצטרף לאמירהנקדימון
כך גם אני מרגיש בדיוק.
גם אין עם מי לדבר.. ואל תגידו לי "דבר עם ה׳"!!!
מרגיש טובע בביצה..
אם זה עניין שמעיב- אפשר לבקש עיצה מי שיכול לעזורנפש חיה.

או סתם לדבר עם חבר או מישהו שיוכל להקשיב ולתת עיצה טובה.

אבל איןנקדימון
אין ממש אף אחד. ייאוש
אפשר לשלוח לך מסר לגבי זה?נפש חיה.


אפשר לנסות לא מבטיח לענותנקדימון
אכתוב בצורה כללית. רק אשמח לקבל תגובה "הגיע".נפש חיה.


יש חיים גם אחרי המשבראריק מהדרום
והם חיים תותים.
תרפה מהמחשבות וזה מה שתעשה:אופטימיות
שב עם עצמך רגע, ותשאל את עצמך-כמה נתתי מעצמי לה'?? למשפחה שלי??לעצמי?? כן.!!.גם כמה התאמצת לטפל בעניינים הנוגעים לך ורק לך. לא לאף אחד אחר. בין אם זה מידות ובין אם זה דבר שאתה מרגיש קושי פנימי אישי בו.
אם לא נתת מעצמך/היה מאמץ כ"כ-אז אין סיבה לייאוש. כי אי אפשר לצפות לבניין כשלא ניסית אפילו לבנות אותו.

אם עשית השתדלות מעשית תעדכן
לא הבנתיברגוע

ואם מישהו עשה השתדלות ובכ"ז לא הולך לו, הוא יכול להתייאש??

לאאופטימיותאחרונה
כי אם "יגעת ולא מצאת"- אל תאמין!
רק ששמתי דגש על העובדה שצריך להשתדל. לפעמים חיים את החיים ...ופתאום נוחת עלינו משהו, אז צריך לחשוב עם עצמינו אולי למה..ולעשות השתדלות באותו הקשר שהדבר נוגע בו.
שאלה בענין הכבוד לזרמים אחרים.זהב הארץ
עד כמה אצלכם בישיבה יש כבוד לזרמים האחרים שביהדות האורתודוקסית (אני לא מדבר על כבוד לרפורמים רח"ל).
כאילו, עד כמה יגידו שהצד האחר "טועה" ועד כמה יגידו שהצד השני "מבין אחרת והבנתו חשובה" כמובן שזה לא שחור לבן אלא ציר שהבאתי לו את שתי מצבי הקיצון שביחס לדעות אחרות.
(סתם הגיגים של אחרי משמר)
אתמול בשיעור הכללי -אניוהוא
רה'י הרב דוד חי הכהן דיבר על החוצפה של דור עיקבתא דמשיחא-
ומשם התגלגל גם לסטאמר וכו' -
הנקודה היתה להדגיש את המשותף. אנחנו לומדים את אותה גמרא ואפילו אותו שו'ע...
מתוך לימוד משותף לנסות להשפיע. אבל לא לזלזל ולא לפסול אחרים סתם.

ולמעשה - אני ועוד כמה אברכים עשינו 'שימוש' אצל ת'ח עצום מבני ברק - שהוא דיין בב'ד של בעלז חמורה הוראה בבית הוראה של הרב שטרן - בהתחלה הוא לא רצה שנבוא ללמוד אצלו הכולל וגם לא לבוא אלינו -כדי שלא יראו.
אחרי כמה פעמים הוא נחשף לכך שגם אנחנו לומדים ויודעים מקורות ולא כמו מה שאמרו לו...
ומאז ביחס השתנה ואפילו היינו אצלו בבית להגבלת פני הרב ברגל.

הכל נובע מתורה אחת.
זה המשותף.
כל השאר זה פרשנות- ואפשר להתווכח. אבל הבסיס זהה לחלוטין.
וזרמים אחרים בציונות הדתית??זהב הארץ
אנא עראף, גושניקים, מה היחס אליהם??
למה שהתשובה תהיה שונה?אניוהוא
גושניקים הם כמו גויים!אריק מהדרום
מה זאת אומרת מה היחס אליהם? אחלה בני אדם.
אז זה אומר שלא תתחתן איתי? 😭נפתלי הדג
אין שום דחייה ובעיהקוד אבל פתוח
בישיבה שלי יש ספרים מרבנים של כלל הזרמים. ואם אין זה לא סיבה עקרונית. אלא יותר עניין של ביקוש...

וכן, כולל גושניקים
ובנקודות שכן יש מחלוקתזהב הארץאחרונה
מקום שבו יש מחלוקת, מה היחס לדעה השנייה, נניח ואתם בישיבה שקוראת לעלייה לעמונה, איך תתיחסו לרבנים שטוענים שזה לא יועיל ואף יזיק??
מי שלומד הרב שג"ר....נחמיה17

אז ככה. הרבה זמן לא נכנסתי בעובי הקורה של בניין האמונה שלי.

היו לי הרבה לבטים מאז הפעמים הקודמות. על שכל , רגש ומה שביניהם. על מתח נפשי כקיטריון לא פחות חשוב מצד רמת השכל.

 

אשמח אם לומדי כתבי הרב שג"ר יענו...

 

האם כתבי הרב שג"ר הם באמת כאלו רציונל-קר שגורם הרבה לסוג  של פסימיות בנוגע לדרך החיים.

לדוג' אני אשמח לקרוא "בתורתו יהגה" השאלה אם זה יחיה לי את הלימוד. אם מהתובנות בו אני אצא עם יותר הכרה לדבר, הכרה שתיצור לי יותר לימוד אקטיבי, או שזה יהפוך את הלימוד לדבר שאני צריך לעבוד כדי שיתאים לי כי בתכל'סזה לא מתאים וכו'.

וכן בסוגיות אמוניות אחרות...

ברור שמבחינת רציונל- מחפשים את האמת, מה שבתכל'ס ההסתכלות הנכונה. אבל נראה לי שבנתיים אני רוצה פחות להתמקד ב"דעות" ויותר להתמקד ב"דעת".

לפי מה ששמעתי הרב שג"ר זה רב שמי שלומד אותו נהיה די דכאוני, זה לא נראה לי מה שאני מחפש....

 

מה גם שבאופן כללי, אני אוהב להשאר בטווח של הקו, ומה שהבנתי  הרב שג"ר זה לצאת די רחוק משם....

 

נו, מה אתם אומרים, לומדי הרב שג"ר- מתאים או לא?

אם אתה בטווח של הקו, יש הרבה דברים שכדאי ללמוד לפני הרב שג"רנפתלי הדג
מדכא? אני חושב שזה תלוי בלומד יותר מבתורה.
בתורתו ייהגה הוא ספר נוראמאיר.
מעניין מאוד אבל צריך לקרוא אותו בהרבה ביקורת
אתה בעצמך נפתלי הדגאחרונה


שאלה למי שהיה במסלול בני"ש בצו ראשון-נחמיה17

אני עברתי ב"ה את ההתייצבות באופן קצר ומהיר. העניין הוא כזה. אני, כמובן, רוצה להתגייס. ולמרות זה, לא בא לי טרטורים... העניין הוא שמלבד בדיקת ראיה וראיון לא היה לי כלום. לא מלאתי פרטים באתר או משהו כזה. באתי רק עם תעודת זהות ושאלון רפואי שמולא ע"י רופא משפחה. לא היה מבחן פסיכו-טכני ולא בדיקה רפואית אחרת כלשהי. אפילו לא עברתי במדור בני הישיבות.

שאלתי אותם אם תהיה לי עוד התייצבות. שאלתי כמה פעמים בעמדות שונות. פעם אחת אמרו לי שכן, פעמיים אמרו לי שלא, ועוד כמה פעמים לא ידעו....

 

תהיה לי עוד התייצבות עד סוף שמינית? מתי?

מזכיר נשכחות..ברגועאחרונה

לא צריך לעבור במדור בייניש בצו ראשון,

אבל כן צריך לעשות מבחן, ראיון אישי ובדיקה רפואית.

ומי שלא עושה קוראים לו שוב.

 

מצד שני אאל"ט הישיבה שלך מוגדרת חרדית, אז אולי זה שונה,

תברר אצל חברים שלך.

שאלה בעניין השתקעות בישיבה וקשר עם בחורה.צפור אחוזת קסם
שלום לכולם. האמת האמת היא שהתלבטתי מאוד אם זה הפורום היותר נכון לפרסם בו את השאלה שלי ולא אחד הפורומים האחרים, אבל הגעתי למסקנה שזה שאלה עם דין בישיבה ולא דין בבחורה.
אז ככה, בקצרה עלי (פרטים רלוונטיים): לומד בישיבה רצינית ביותר וידועה במקומותינו (אשאיר לכם את הניחושים) בשיעור א׳. אציין שבמספר החודשים שבהם אני לומד בישיבה אני חווה לראשונה בחיי חוויה עצומה של שמחה במקום שלי, וזוהי הפעם הראשונה שאני פנוי נפשית מכל נטל שהוא ולא נותר לי אלא לשבת ללמוד בשמחה ובאין מפריע. זו חוויה שמשפיעה מאוד על הלימוד שלי, על השמחה שלי כשאני קם בבוקר, על הקשר שלי עם הסובבים אותי ועם המשפחה שלי ועל התפילה שלי. ללא ספק זהו אחד מתקופות הזהב בחיי. בעז"ה אתגייס בסוף שנה הבאה עם ההסדר, ככה שגם העתיד הצבאי לא מעיב עלי. אני שמח מאוד שלייבה שלי ובמקום שלי.
עד כאן טוב ויפה, ואני מודה לבורא עולם.
העניין הרלוונטי השני בסיפור הוא שבישיבה התיכונית הייתי מדריך חוץ בסניף שעד היום אני גאה להיות חלק ממנו ולחזור אליו מדי פעם לעזור ולהזכר. מפה לשם, בתחילת אלול כשביקרתי בסניף במוצ"ש של השבת החופשית הראשונה, בסיור סליחות שהיה לכבוד אותם ימים, פגשתי את הקומונרית הנוכחית של הסניף. היא לא היתה קומונרית בתקופתי, אני מהתקופה שלפניה למעשה. היא שנה מעלי, כיוון שהיא עשתה מדרשה שנה אחת לפני הקומונה. תוך פעמיים נוספים שיצא לי לראות אותה נוצר בינינו דיבור (באופן מאוד מאוד הדדי, אציין) והתחלנו לדבר יותר. קיצר, מפה לשם נקבעה חברותא פלאפונית אחת לשבוע (ביניש ומדרשיסטית בכל זאת) וגם נפגשנו פעמיים שלא במסגרת אירועי הסניף, וברוך השם הבחורה מקסימה (ומבירור קל עולה שגם הצד השני מבסוט).
המצב עכשיו הוא שאנחנו בקשר די טוב, ואנחנו לומדים כל שבוע חצי שעה ומדברים יותר מזה גם, ובפועל יש בינינו קשר טוב ורצוף שמתקדם מהר לכיוון קשר רציני. סיטואציה קלאסית לכאורה, אלא שאף אחד מהצדדים לא הגדיר את מה שקורה פה "קשר" באופן רשמי. כאילו, לא דיברנו מעולם על זה שאנחנו בקשר, או שסיפרנו למי ממכרינו או משפחותינו שאנחנו בקשר. וגם בינינו, זה לא דובר. זה פחות או יותר על סף להפוך לקשר ברגע שאחד מאיתנו ישים את זה על השולחן, שכן במציאות קיים כבר כל מה שנקרא "קשר" חוץ מההגדרה הפשוטה שמחכה שנגדיר אותה.
עד כאן זה המצב. עכשין אגש לשאלה אותה אני רוצה לשתף אתכם. לא הייתי רוצה לשאול אתכם מה אתם חושבים על המצב המצחיק הזה, כיוון שגם אני לא יודע מה אהי חושב עליו והוא פשוט נהיה ככה, וכן מכיון שזו פחות שאלה שרלוונטית לפורום זה או בכלל למה שמעניין אותי בהקשר המדובר. מה שכן הייתי רוצה לשאול אתכם זה מה אתם חושבים שההשפעות של הקשר יגרמו בישיבה וביכולת להשתקע בה. אסביר ואפרט. כאמור, אני במקום נפשי מבורך מאוד בישיבה, ואין לי ספק שאחד הגורמים המשמעותיים לכך הוא העובדה שאני פנוי נפשית, מבגרויות, עבודה, עתיד לתכנן ובחורה על הראש. אני תוהה לעצמי כיצד ישפיע הקשר שלנו על חיי בישיבה ואם עדיין אשאר במקום הטוב הזה שבו אני מצוי. הסברא נותנת שהקשר הזה יתמסד ויהפוך לרשמי בקרוב בצורה זו או אחרת מטבע הדברים, ויש בי חששות מסויימים על היכולת שתהיה לי להשתקע בישיבה לאחריו.אשמלח לשמוע את דעתכם בענין הדילמה שבמצב.
תודה.
לא לדאוג, הבן/הבת יתחתנו בסוףאנונימי (2)


עזרה בהבנת פרשן מישו?פוסעת

לפי שהיה ממשפחת קמואל אבי ארם ומדבר היה ברוח הקודש ומכוין שעת הזעם [וכן אמר פרעה (שמות א, י) והיה כי תקראנה מלחמה, וכן היה, וכן אתה מוצא בהרבה מקומות כן, קללת חינם לא תבוא (משלי כו, ב) לא כתיב, לו קרי, כלומר אליו תבוא. כתי"ס]

 

אני ממש לא הבנתי!! ומה זה כתי"ס??

ואם יש למישהו עוד רעיון לפרשן בנושא של "ידעתי כי אשר תברך.."פוסעת

אני ממש אשמח.

להגשה היום

מה המקור של זה?אנונימי (2)


לקח טובפוסעת


נראה לי שזה כתב יד כלשהו, בגלל זה זה בסוגריים מרובעיםצקון לחש
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך י"ז בטבת תשע"ז 16:05

פה למשל נראה שזה כתב יד ספרייה/ת

http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_51482_3.pdf

 

תסתכלי בהקדמה של המהדורה שלך אם זה כתוב בצורה כזאת זה אמור להיות מובא שם

בסדר, תודה רבה הסדרתיפוסעת


אז מה זה היה בסוף?צקון לחש


פרשן אחר מנסתם לא באמת זוכרת...פוסעתאחרונה


חברים דחוף עזרה!!!!!!!!!!!!פרפר יפה

רמקולרמקולחברה שלי כל היום מסתובבת בפורום הזה פנויים פנויית הבנתי משו כזה...

אז אמרתי ננסה אותכם אולי אתם יעילים בתורה... מישו פה מבין משו

בקיצור אני צכה עזרה בפרשת בלק...אני צכה לשאול שאלות על הפרשה ולמצוא תשובות מהפרשנים . 4 פרשנים לשאלה אשמח ממש אם מישו שמבין עניין יוכל לעזור...

תודה מראש אתם אלופים!!! (ניראלי) אם תעזרוו

דוסתופים

 

העיקר שאנחנו אלופיםאנונימי (2)


לא אלופים בכללל בסוף!!!!!!!!!!!!!!!פרפר יפה


אוף!אנונימי (2)אחרונה


טרמפאנונימי (פותח)
מישו מכיר מישו שינוסע מגוש עציון לירושלים ביומיום?
דחוףף
יש מלא אנשים על הציר הזהבבושקהאחרונה
נראה לי שההודעה פה לא במקומה.
בכל אופן אבל יש גם קבוצות בפייסבוק של טרמפים.. גוש- ירושלים
אני לא מכירה אישית . בהצלחה
איך לבחור ישיבה?ירא שמים!
מה קורה? אני שמינסט והתחלתי (קצת באיחור) לחשוב על שנה הבאה.. אשמח לעצות איך לבחור ישיבה? איזה רמה של מודעות עצמית צריך בשביל זה? איך מגיעים אליה? תומ"ר
שהוא לא עוסק שם ביחס ללימוד שלא נועד..אדם כל שהוא

להגיע למסקנות הלכתיות. 

עבודה בימי שישי בישיבה גבוההיוני21
אני לומד בישיבה גבוהה (לפני צבא) ומעוניין לעבוד בימי שישי עם תלוש! ואני יודע שחתמתי שאני לא עובד.
השאלה אם הצבא עוקב אחרי הביטוח לאומי..ויעשו לי בעיות.?
אם כן האם יש אפשרות להוציא אישור לעבוד מאיפה שהוא?
אשמח לתשובות...
תודה רבה!
אין חובת התנדבות דיווח למכסאנונימי (פותח)
אבל אסור לבקש שיכתוב הצהרה שיקריתאניוהואאחרונה
וגם להעלים עין כשידוע לך שיצהיר שקר.

- דיברתי על זה עם הרב ליאור בטלפון. וכך הוא אמר.
לא לעשות חכמות- מה שנגזר יהיה בכל מקרה. אלא להיות נקי ואם המס לא תפס הרווחת.

האם מצאת דמות שנדמית עליך כמלאך צבקות?אנונימי (פותח)

האם אתה מכיר אנשים שמביאים ניחוח של עולם הבא לתוך העולם הזה?

 

 

מעודד לשמוע.אנונימי (פותח)אחרונה


מכין ב"ה הרבה יהודים קדושיםצקון לחש