רבה הראשי של רמת גן, הרב יעקב אריאל, יוצא נגד היוזמה לשלב נשים כרבניות ופוסקות הלכה בקהילה. בראיון לערוץ 7 אומר הרב אריאל כי אין אפשרות מעשית למציאות של אישה שתהיה פוסקת הלכה, "נשים יכולות ללמוד תורה, אבל מכאן ועד פסיקת הלכה הדרך ארוכה". לדבריו מי שלומד על קצה המזלג לא יכול להיות פוסק, "כדי להיות פוסק הלכה צריך ללמוד עשרות שנים יומם ולילה, אישה לא חייבת ללמוד יומם ולילה, גם גברים לא כולם מסוגלים ללמוד יומם ולילה, אבל אין מציאות שאישה תדע ש"ס ופוסקים. אני רוצה לומר שגם רב כדי שהוא יוכל להיות פוסק הלכה הוא צריך לשקוד על התורה יומם ולילה רק רב כזה יוכל לשבת ולכתוב תשובה הלכתית בעצמו". הרב אריאל מעודד את הנשים לדעת הלכה אבל בשום אופן לא על מנת לפסוק הלכה, "נשים צריכות לדעת הלכה, עורכת דין צריכה לדעת את המשפט העברי, רופאה צריכה לדעת תשובות של ר' משה פיינשטיין, אישה צריכה לדעת הלכות שבת אבל מכאן ועד לכך שאישה תדע ש"ס ופוסקים הדרך ארוכה. אם הם יעסקו יומם ולילה בתורה מתי יהיה להן זמן לבית, הרי לא סתם התורה פטרה אותן מלימוד תורה, זה עלול לבוא על חשבון נשיותן ועל חשבון הבית, חבל לחשוב על רעיונות כאלה, אישה לא יכולה להיות פוסקת הלכה". הרב אריאל מציין את נחמה ליבוביץ כמשל ודוגמא, "הכרתי אותה ואף למדתי אצלה, היא התמחתה בתורה שבכתב ובפרשנות אבל בשום אופן לא פסקה הלכה, בהחלט רצוי שאישה תדע הלכה ברמה גבוהה, אישה צריכה לדעת הלכה ברמה סבירה, היא בהחלט צריכה לדעת מה זה מוקצה ומה מותר לטלטל בשבת, אבל לא לפסוק הלכה". לדבריו גם הנשים מנשמת אינן פוסקות הלכה, "הן מורות הלכה, הן לומדות הלכות טהרה ובהחלט יש נשים שמעדיפות לשאול נשים בסוגיות האלה, גם אני מעדיף שבבעיות בתחום הזה אישה תשאל אישה, אבל לא מדובר פה בפסיקת הלכה, הן אומרות מה השו"ע אומר וזה מה שכתוב, אבל אם יש נושאים מורכבים שדורשים דימוי מילתא למילתא הן לא יכולות לעשות את זה אלא צריך לפנות לרב פוסק. יש הבדל בין הוראת הלכה לפסיקת הלכה שבשבילה צריך לדעת את כל הש"ס, גם רב קהילה שלא עוסק באופן אינטנסיבי בהלכה הוא אולי רב אבל לא פוסק וגם אם אנשים חושבים כך הם טועים". לקראת חג הפורים תוקף הרב את אותן נשים שיוזמות מניינים משל עצמן, "זה שאישה רוצה להיות מעורבת זה טוב, אישה שרוצה להיות יראת שמיים יותר ולהתפלל במניין שתבוא להתפלל במניין של גברים, התורה הרי לא הטילה עליהן חובה להתפלל במניין". הוא מדגיש, "אני מתריע שוב, בפורים אסור לנשים לפרוש מהציבור ולהקים מניין של נשים, זה לא בסדר. אם הבעל היה בבית הכנסת והאישה שמרה על הילדים היא יכולה ללכת למניין שני כדי לשמוע מגילה ואם אין גבר אז אפשר שאישה תקרא, אבל מלכתחילה ליצור מניין נשים. זה בניגוד להלכה, הן פורשות מהציבור ומדובר פה בדרך כלל בנשים שמשיקולים חברתיים ופמיניסטיים מעדיפות לקרוא במניין שלהן".