מר עבאס היקר, מעולם לא כתבתי לך, וגם לא העליתי על דעתי שיום כזה יגיע. ואמת, אני מסופק אם אתה קורא מאמרים בערוץ שבע על אף שאתה שולט בעברית ודאגתי לתרגם את דברי אלה (שהופיעו באתר ערוץ שבע אנגלית). אינני יודע את השפה הערבית, מלבד כמה קללות שאין להן מקבילות הולמות בעברית, אותן אני שומע מפי ישראלים, בעיקר במשחקי כדורגל וגם בצעקות במליאת הכנסת. אני מכיר כמה מילים וביטויים בערבית כמו "איטבח אל יאהוד" ו"רמדאן". בכל זאת, אני כותב לך כי "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים". והיום אני מרגיש מחויב לכתוב לךת הנציג היחיד של "האחים המוסלמים" שאני מכיר: אני כותב לך כי בקרוב תחליט הכנסת על כללים להגדרת "מיהו יהודי". עד כה, הייתה זו הרבנות הראשית לישראל שהייתה הפוסקת והמילה האחרונה בנושא זה. הסטנדרטים והכללים שהרה"ר הציבה מקובלים בישראל ובעולם כולו על ידי רבנים אורתודוכסים מהזרם המרכזי וארגוני רבנים נורמטיביים. כפי שאתה אולי יודע, מר עבאס, יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או שהתגייר על פי ההלכה (הכוונה היא ההלכה והמסורת היהודית הנורמטיבית). כדי לקבוע לאיזה גר יש גיור תקף לפי אותה הלכה ולמי אין, רבנים ברחבי העולם פונים לקבל הדרכה מהרבנות הראשית לישראל. ייתכן ועכשיו זה ישתנה, מר עבאס, ואנו הרבנים האורתודוכסים בכל העולם עשויים למצוא את עצמנו בקרוב פונים אליך, אל המפלגה הפוליטית הערבית-מוסלמית-בדואית בכנסת ואל ארבעת חברי הכנסת שלך, ואולי אל מקורביך בתנועת האחים המוסלמים במצרים - לקבלת הדרכה. אתה מבין, מר עבאס, שר הדתות של ישראל, ח"כ מתן כהנא, המדורבן גם על ידי חברי כנסת אנטי-דתיים כמו השר אביגדור ליברמן ויוליה מלינובסקי, שגדלו תחת משטר קומוניסטי חסר אמונה, מקדמים בכנסת פעולות חקיקה שמטרתן להשתלט על הסמכות הדתית הקובעת לגבי הגיור היהודי, להפקיע אותה מהדרך שהיתוותה הרבנות הראשית ולנכס אותה לעצמם. אבל אין להם רוב של 61 קולות בכנסת להעביר חקיקה זו בלעדיך. הם צריכים את ארבעת הקולות היקרים, שוברי השוויון, של המפלגה הערבית המוסלמית - כדי לשנות את הנוהל הדתי היהודי ולהפוך את הגיור מנושא הנתון בידיים דתיות לחוק הנשלט בידי פוליטיקאים. איך תצביעו אתה ושאר חברי רע"ם, מר עבאס? אני מקווה שתצביעו נגד שינויי הכללים של האופן בו מגדירים ומבצעים גיור ליהדות במדינת ישראל. אני אסביר למה, ואולי תסכים איתי: 1. כיום יש הסכמה מאוחדת בכל העולם היהודי האורתודוקסי שסמכות הגיור לדת היהודית כפופה לכללים שאומצו על ידי הרבנות הראשית לישראל. אם סמכות זו עוברת להצבעה בכנסת החילונית ובחלקו לא יהודית, כשהרה"ר מתנגדת לכך, אגודות הרבנים הבאות מצהירות בפומבי שלעולם לא יכירו בגיורים שיבוצעו שלא תחת סמכות הרבנות הראשית ובהסכמתה: א. אגודת ישראל של אמריקה ב. איגוד הרבנים - התאחדות הרבנים של אמריקה ג. וידת רבני אירופה (CER) ד. הרב מרדכי וויליג, אב בית דין, הרשות הרבנית הראשית של בית הדין לגיור, בית הדין של אמריקה (בית הדין הלאומי לגיור של הסתדרות הרבנים באמריקה) (Rabbinical Council of America)(RCA) ה. הרב יונה רייס, אב בית דין, הרשות הרבנית הראשית של בית הדין לגיור, מועצת הרבנות בשיקגו (בית הדין האזורי לגיור בשיקגו של הסתדרות הרבנים באמריקה)(Chicago Rabbinical Council of RCA) ו. הרב אברהם יוניון, דיין בית הדין לגיור והמנהל הכללי, ועד הרבנים של קליפורניה והחוף המערבי של ארה"ב (בית הדין האזורי לגיור של הסתדרות הרבנים באמריקה) (Rabbinical Council of California of RCA) ז. הרב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה ח. עשרות רבני בתי כנסת המשתייכים לארגון המועצה הלאומית של ישראל הצעיר בארה"ב (National Council of Young Israel ) ט. עשרות רבני בית כנסת המשתייכים לאיחוד האורתודוקסי(OU) (Union of Orthodox Jewish Congregations of America) בסך הכל, אלפי - פשוטו כמשמעו, אלפים - של רבנים, נושאי תפקידים וחברי ארגוני רבנים. לפיכך, הרוב המכריע של הרבנים האורתודוכסים הנורמטיביים ובעלי הסמכות בזרם המרכזי של יהדות צפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, אפריקה ואסיה מצהירים רשמית לא יכירו בתקפותו של כל חוק גיור ליהדות שכהנא-ליברמן-מלינובסקי יקבעו בכנסת, אם זה לא יאושר על ידי הרבנות הראשית לישראל. (עם זאת, אנו יודעים שהעדה הלא-אורתודוקסית הדומה מאוד באמונתה לתנועה הקונסרבטיבית אך מכנה את עצמה "האורתודוכסיה הפתוחה" ולפעמים "אורתודוקסיה מודרנית" למרות שאיננה שייכת לקבוצה המכונה כך, תומכת בהצעת השינויים המתנגדת לרבנות הראשית, משום שהמייסד והמנהיג שלה אף תומך במתן תוקף לגיורים שנערכו על ידי "ראבייס רפורמים". ואנו בארה"ב יודעים שמנכ"ל לשכתו של מתן כהנא מופיע ברשימת הבוגרים של סמינר "חובבי תורה" של "האורתודוקסיה הפתוחה" . יש לציין שהקבוצה הזו אינה מקובלת או מוכרת ביהדות האורתודוקסית הנורמטיבית בארה"ב ומוסמכיה לרבנות אינם מתקבלים לארוגני גג של רבני ארה"ב ציוניים שומרי מצוות. עיון במאמרים של חבריה יראה למה.. לצערי, ולמרות שנכתבו מאמרי הסבר גם בעברית, רוב רבני וראשי הישיבות בארץ אינם מבינים את ההבדל.) 2. אני מכיר בכך שזהו אינטרס של רע"ם והאחים המוסלמים לראות קרע כלל עולמי בעם היהודי. כמובן שאני מבין כמה מפתה, אם כן, זה עשוי להיות עבורך ועבור "האחים המוסלמים" לתמוך במאמץ להשפיל את הרבנות הראשית עם זאת, אבקש ממך, מר עבאס, לשים לב לנקודות הבאות: 3. אם הכנסת תוכל היום להפקיע את הסמכות הדתית מהמוסד הדתי המוכר לצורך גיור ליהדות, ייקבע בכך תקדים להגבלת הסמכות האסלאמית מאנשי דת מוסלמים. שלא יהיה לך ספק: אם הצעת החוק של כהנא-ליברמן-מלינובסקי תעבור, יום אחד, ממשלה אחרת תקבע סדרים חדשים בסמכות האסלאמית. 4. הצעת החוק תקל על מי שאינם יהודים להתגייר. מכיוון שכמעט 75 אחוזים מהמדינה הם יהודים וכ-20 אחוזים מוסלמים, ברור למדי שהצעת החוק תקל על ערבים מוסלמים בישראל להתגייר. אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה, מר עבאס? האם ב"אחים המוסלמים" רוצים את זה? אחרי כל ההצלחה שהשגת כעת, לחבר לחשמל ולטלפון יותר מ-100,000 בתים בדואים מוסלמים שנבנו באופן בלתי חוקי, ובנוסף להפסיק בנגב את נטיעות הקק׳׳ל, האם אתה רוצה שעכשיו יהיה למוסלמים קל יותר להתגייר ליהדות ולהתחתן עם בנות יהודיות? 5. האם אתה גם רוצה שיהיה קל יותר למי שירצה לחיות בישראל - המשגשגת כלכלית - לקרוא לעצמו יהודי, להתגייר בקלות ולעלות לישראל באמצעות חוק השבות? 6. המפלגה שלך היא מפלגה דתית. המפלגה שלך מייצגת מסורת וספגה ביקורת נוקבת על עמדתה נגד מתן נורמליזציה להומוסקסואליות. אתם שומרי מסורת. האם מוחמד היה מצביע כדי להקל על מוסלמים להפוך ליהודים? האם מוחמד היה מצביע על החלשת המוסדות הדתיים, אפילו של נתינים "בני חסות" לא מוסלמים כמונו, אם זה יחזק חסרי האמונה הכופרים באל וההולכים בדרכי מרקס ולנין, שגדלו ברוסיה ובאוקראינה תחת הקומוניזם האתאיסטי הסובייטי? אני יודע שכל זה נמצא מחוץ לסדר היום הרגיל שלך, מר עבאס. בדרך כלל, היום שלך מתחיל ונגמר באסטרטגיה שנועדה לחיסול מדינת ישראל היהודית. אתה חכם ופיקח. (אחרת לא הייתי כותב לך ישירות) אתה יודע לדבר עברית כדי להגיד ליהודים בישראל מה שהם רוצים לשמוע - ואז להגיד למצביע הבדואי המוסלמי שלך, בערבית, לא להאמין לאף מילה ממה שאתה מספר ליהודים בעברית. גם ערפאת נהג לעשות את זה. זה עבד די טוב בשבילו, ואתה אפילו יותר חכם. אחרי הכל, ערפאת היה רק טרוריסט. אתה למעשה בעל הכוח להצביע ולקבוע בכנסת מיהו יהודי. בכל מקרה, נראה שהכול מסתכם בארבעת הקולות שלך, ידידי. מעולם לא חשבתי שאכתוב מכתב כל כך לבבי לשותף של "האחים המוסלמים" המתמסר להשמדתה של ישראל. אבל, היי, כולנו מחפשים כמה שיותר חברים חדשים. יום אחד, אחרי הכל, אולי אצטרך אותך או חבר אחר שלך כדי לחבר כמה חדרים לחשמל בקליפורניה, ואולי אתה תצטרך אותי יום אחד כדי לעזור לך לקבל ויזה וגרין קארד כדי לברוח לאמריקה כאשר החמאס או החברים של עבאס השני (מחמוד) יבואו לחפש אותך. אז אולי יש לנו כאן התחלה של מערכת יחסים יפה. בין כך ובין כך, קודם כול אני מבקש ממך להצביע נגד הצעת חוק של כהנא-ליברמן-מלינובסקי כי ההגדרה העתידית של היהדות ומיהו יהודי נמסרה כעת לידיך על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, השר מתן כהנא, חברי הכנסת של "ימינה" ניר אורבך ועידית סילמן, חברי הכנסת של "תקווה חדשה" גדעון סער, זאב אלקין ועוד יהודים שומרי מצוות בקואליציה הנוכחית. הם העניקו לך את הקולות שוברי השוויון. חלאס. חאל אנא מוחיק אם מוכתה? هل أنا محق أم مخطئ? הרב פרופ' דב פישר הוא עורך תורם ב-The American Spectator, מרצה שלא מן המנין למשפטים בשני בתי ספר בולטים למשפטים בדרום קליפורניה, עמית רבני בכיר בקואליציה לערכים יהודיים, רבה של קהילת ישראל הצעיר במחוז אורנג', קליפורניה, ונושא במנהיגות בולטת תפקידים בכמה ארגונים רבנים לאומיים וארגונים יהודיים אחרים. שימש כעורך המאמרים הראשי של UCLA Law Review, כיהן במשרת אמון אצל כבוד השופט דני ג'יי בוגס בבית המשפט לערעורים של ארצות הברית במעגל השישי, וכיהן שש שנים בוועד הפועל של מועצת הרבנים של אמריקה. כתביו הופיעו ב-The Weekly Standard, National Review, וול סטריט ג'ורנל, לוס אנג'לס טיימס, ג'רוזלם פוסט, ישראל היום והג'ואיש פרס. כתבים אחרים מרוכזים בכתובת www.rabbidov.com.