קו ישר מחבר בין קומץ הפורעים שהתנפלו על מתפללי כיכר דיזנגוף בתפילת יום כיפור ובין התמהוניים שבאו לשבש את ההקרנה עבור נשים חרדיות במנהל הקהילתי גנים. הקו הזה מכתיב ומונהג על ידי רעיון אחד - שנאת חרדים ושנאת יהדות. הנהגת המחאה בקושי התאוששה מאירועי כיפור. הדיו טרם יבש מעל מכתב ההתנצלות/הבהרה שהכתיבו לה יועצי התקשורת ואשר נועד לרכך את הנזק התדמיתי שנגרם לה, והנה, הברסלרים למיניהם צריכים להתמודד עם פרשה חדשה, שספק אם היו מזוהים איתה מלכתחילה. הסכסוך בקרית יובל וגרורותיה בין קבוצה חילונית אדוקה וקיצונית ובין המתיישבים החרדים מתנהל בעצימות נמוכה כבר שנים ארוכות. מפעם לפעם מתפרצת לה ידיעה מקומית למישור הארצי, הפעם, ניצלו הלוחמים המקומיים את טרנד המאבק הדמיוני בהדרת נשים ורכבו על גבי המחאה. גם אם שלא ברצונה. הדיון על דוקטרינת נפרד אבל שווה ועל הוראות היועמ"ש בעניין אירועים בהפרדה במקרים בהם ברור שהמשתתפים והמשתתפות לא יגיעו לאירוע בלא זה, יימשך עוד שנים ארוכות. אבל כמו בפסיקה המטופשת של בג"ץ לפני שנים אחדות, כשבבורותו וברשעותו הרס לתושבי ולתושבות עפולה מהמגזר החרדי את כבשת הרש שלהם, כך גם כאן. עוד באותו נושא: בין זלנסקי לנתניהו: לנו זה לא יקרה הגרמנים למדו להבחין בין טוב לרע ושוב: הימין נפל בפח פסבדו-מוסרי המסע המוצלח ביותר של מנהיג ישראלי בארה"ב באופן אירוני, בניסיון "להילחם על כבודן של נשים", הגיע קומץ של גברים לאירוע נשי למהדרין ופגע שם בנשים החרדיות. בנוכחותם, מנעו הגברים הללו מאותן נשים את כבשת הרש שלהן, גם אם בשם אידיאלים גדולים ומעומעמים כלשהם. הניסיון לחנך בפטרנליזם את הנשים החרדיות, כביכול הן לא יודעות מה טוב להן ומה ישמור על כבודן, ורק קומץ נאורים חילונים יעלו אותן על דרך המלך, הוא ניסיון דוחה, שוביניסטי ובריוני, וראוי לכל גינוי. העובדה שאף פוליטיקאי שמכבד את עצמו לא פלט הפעם אפילו בטעות דברי תמיכה באותו קומץ, מעידה שגם במחנה המחאה הפנימו - העם בישראל לא אוהב קרעים ומלחמות פנימיות, הוא לא רוצה שתגררו אותו לשם בכוח. זה יהיה גם מבחן ההישרדות של המחאה: אם היא תאפשר לקיצוניים שבה לגרור אותה למכלול של התנגשויות בסגנון כיכר דיזנגוף והמתנ"ס הירושלמי - אפשר להגיד עליה קדיש. הסיכוי היחיד שלה להשתמר ככוח בעל משמעות ציבורית ופוליטית, תלוי ביכולתה להתנער מכל הנסיונות להפוך אותה למלחמת דת. בינתיים, כך נראה, היא עצמה לא יודעת לאן פניה מועדות.