ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מתייחס בראיון לערוץ 7 לחידוש תנועת הרכבת לעירו, אך מבהיר כי מדובר מבחינתו בצעד חלקי בלבד.
"זה חצי קלאץ'", אומר דוידי בשיחה שמתקיימת במהלך חנוכת המטה החדש של OU ישראל. "נכון שמדובר בעורק מרכזי וכל הזמן נלחמנו על כך שהרכבת תחזור, אבל יש דברים שאנחנו מצטערים עליהם. למה הרכבת נפתחת רק עכשיו ולא במרץ, כשאנחנו, תושבי שדרות, כבר חזרנו? למה בכלל צריך מיגון לרכבת? בשישה באוקטובר לא היה מיגון. איך עכשיו, אחרי שנה וחצי של לחימה, אנחנו עדיין מתעסקים עם מיגון?".
דוידי מותח ביקורת על תדירות הרכבות והגבלת השירות בסופי שבוע. "הרכבת לא עובדת כמו שהיא צריכה לעבוד. אני אומר לשרת התחבורה, מירי רגב, שעשתה מהפכות גדולות בפריפריה – זה הזמן שלך לדאוג שרכבת תגיע אלינו בכל חצי שעה. איך זה יכול להיות שאחרי כל כך הרבה שנים, במוצאי שבת וביום שישי הרכבת לא פועלת?".
מעבר לכך, ראש העיר מדגיש כי נוכחות המיגון ברכבת מסמלת בעיניו את המשך האיום הביטחוני על האזור. "המלאכה בעזה לא נגמרה. כל עוד יש מיגון ברכבת – זה אומר שמפחדים מחמאס. אני רוצה שראש הממשלה ומדינת ישראל יקיימו את ההתחייבות שלהם מהשמונה באוקטובר – להביס את חמאס, לנצח את חמאס, ולוודא שהוא לא יהיה יותר איום על חיינו".
כשנשאל האם הוא מאמין שישראל תשוב ללחימה, במיוחד לאחר חזרת מיליון תושבים לצפון הרצועה, משיב דוידי: "אני יודע שזו הייתה התחייבות של נתניהו לי אישית ולכל תושבי העוטף. אנחנו שמחים על כל חטוף וחטופה שחוזרים הביתה, אבל המלאכה בעזה לא נגמרה. אני אומר את זה, כי אני יודע שגם הצבא ערוך ומוכן לכך. אם נתניהו ייתן את הפקודה, ימשיכו לפגוע בחמאס עד שנביס אותו".
כאשר נשאל אם יש להמשיך בלחימה גם במחיר ביטול עסקת שלב ב' לשחרור חטופים, דוידי עונה, "אני לא עוסק במחירים, וגם לא יודע מה בדיוק כוללת העסקה. אנחנו גידלנו דור שלם שחי בטראומה וטרור, ואנחנו רוצים שהנכדים שלנו לא יחיו במציאות הזו.
הקרבנו שנה וחצי מהחיים שלנו. כל כך הרבה אנשים נרצחו, חיילים וחיילות נלחמו באומץ כדי שננצח את חמאס. עכשיו זה הרגע לתת את הדחיפה האחרונה", הוא מסכם.