וכשהלב מתמלא עד גדותיו
נישא על גבי הצלילים
מאיים לפרוץ את מיצרי הגוף
מתפשט בכל החללים
מהבטן ועד הצואר
ואני מרגיש חי
חיים שלא חייתי מעולם
והפעם הזו עומדת
יחידית לעצמה
ואני מגלה שאני באמת אוהב
אני אוהב באמת
ובא לי לצרוח מאושר
או לבכות משמחה
שמה שחיפשתי
סוף סוף נמצא.
ציור
שתי ציפרים
י"ט באב תשע"ג (26.7.2013)
בס"ד
באחד הימים ב'זמן קיץ' הרגשתי שאני חייב לעשות משהו עם הסמל הזה והצבעים האלו, אז פתחתי את סיפורי מעשיות וזה מה שיצא. רק חבל שהציפורים עצמם כמעט ולא מורגשות בו.
[את העיגול שירטטתי עם קופסת הנס-קפה של הרב יהודה מלמד בזמן שיעור בביתו...]
באחד הימים ב'זמן קיץ' הרגשתי שאני חייב לעשות משהו עם הסמל הזה והצבעים האלו, אז פתחתי את סיפורי מעשיות וזה מה שיצא. רק חבל שהציפורים עצמם כמעט ולא מורגשות בו.
[את העיגול שירטטתי עם קופסת הנס-קפה של הרב יהודה מלמד בזמן שיעור בביתו...]
9
סיפור בהמשכים
האמנם?
ו' בתמוז תשע"ג (14.6.2013)
בס"ד
ציירתי את השיר הזה על קיר חדרו של אחי הגדול, אבל כשהוא התחתן ועבר דירה הוא לא יכל לקחת את קיר החדר איתו, ואני עברתי להתגורר שם. ציירתי את הציור הזה, שיהיה תלוי ליד השיר.
הַאֻמְנָם עוֹד יָבוֹאוּ יָמִים בִסְלִיחָה וּבְחֶסֶד,
וְתֵלְכִי בַּשָּׂדֶה, וְתֵלְכִי בּוֹ כַּהֵלֶךְ הַתָּם,
וּמַחֲשׂוֹף כַּף-רַגְלֵךְ יִלָּטֵף בַּעֲלֵי הָאַסְפֶּסֶת,
אוֹ שִׁלְפֵי-שִׁבֳּלִים יִדְקְרוּךְ
ציירתי את השיר הזה על קיר חדרו של אחי הגדול, אבל כשהוא התחתן ועבר דירה הוא לא יכל לקחת את קיר החדר איתו, ואני עברתי להתגורר שם. ציירתי את הציור הזה, שיהיה תלוי ליד השיר.
הַאֻמְנָם עוֹד יָבוֹאוּ יָמִים בִסְלִיחָה וּבְחֶסֶד,
וְתֵלְכִי בַּשָּׂדֶה, וְתֵלְכִי בּוֹ כַּהֵלֶךְ הַתָּם,
וּמַחֲשׂוֹף כַּף-רַגְלֵךְ יִלָּטֵף בַּעֲלֵי הָאַסְפֶּסֶת,
אוֹ שִׁלְפֵי-שִׁבֳּלִים יִדְקְרוּךְ
7
ציור
וכל דבר יש לו לב
כ"ו באדר תשע"ג (8.3.2013)
בס"ד
&lrmאת הציור הזה, (כמו כל הציורים היפים) לא ציירתי עם יותר מדי מחשבה לפני כן, ולכן (לכאורה) אין קשר בין כל הפרטים, אולי הם אפילו סותרים. למשל, למטה בצד שמאל יש משנה מאוד "מוסר"ניקית, "עין רואה ואוזן שומעת", (מפתח ה'פה' שבשמיים מאוד הזכיר לי אוזן..) ומאידך -למעלה בצד ימין- מצויר מפל בהשראת סיפור של ר' נחמן:
"ויש הר, ואל ההר עומדת אבן, ומן האבן יוצא מעיין" (מתוך הז' בעטלירס, ספורי
&lrmאת הציור הזה, (כמו כל הציורים היפים) לא ציירתי עם יותר מדי מחשבה לפני כן, ולכן (לכאורה) אין קשר בין כל הפרטים, אולי הם אפילו סותרים. למשל, למטה בצד שמאל יש משנה מאוד "מוסר"ניקית, "עין רואה ואוזן שומעת", (מפתח ה'פה' שבשמיים מאוד הזכיר לי אוזן..) ומאידך -למעלה בצד ימין- מצויר מפל בהשראת סיפור של ר' נחמן:
"ויש הר, ואל ההר עומדת אבן, ומן האבן יוצא מעיין" (מתוך הז' בעטלירס, ספורי
18
ציור
(יציאה ל) אין סוף
ט"ז בתשרי תשע"ג (2.10.2012)
בס"ד
ציור ממש מזמן. לא יודע למה רק עכשיו העלתי.
דברים שבשבילי יותר משמעותיים בציור: המחוג שהוא חץ המורה למעלה, על המספר 7.
העין, הנר, הנוף שלמטה, הבניינים. המבוך שבתחתית הציור.
וכמובן הנושא- שהוא האדם שמנסה לצאת מהמעגל,
שמטפס ורץ על תו אחד בודד [של מפתח סול הפוך],
בשביל שאולי, אולי יצליח לשרוד.
צויר בעפרון, כרגיל.
ציור ממש מזמן. לא יודע למה רק עכשיו העלתי.
דברים שבשבילי יותר משמעותיים בציור: המחוג שהוא חץ המורה למעלה, על המספר 7.
העין, הנר, הנוף שלמטה, הבניינים. המבוך שבתחתית הציור.
וכמובן הנושא- שהוא האדם שמנסה לצאת מהמעגל,
שמטפס ורץ על תו אחד בודד [של מפתח סול הפוך],
בשביל שאולי, אולי יצליח לשרוד.
צויר בעפרון, כרגיל.
6
עיבוד מחשב
חסיד
ז' בניסן תשע"ב (30.3.2012)
בס"ד
צויר בתוכנה צייר [על ידי טכניקה של חיתוך צבע, העתקה והדבקה, ושינוי של צבעים].
צויר בתוכנה צייר [על ידי טכניקה של חיתוך צבע, העתקה והדבקה, ושינוי של צבעים].
4
ציור
אש
כ"א בסיוון תשע"א (23.6.2011)
בס"ד
ציור "בהשראת" שיר מביכורים: http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=60644.
להלן ההבנה שלי בשיר, אך לפני כן, הקדמה "קצרצרה"...:
הלילה הוא בחינת דין (ושמעתי שלכן אומרים בערבית "והוא רחום").
והתורה היא בחינת חסד, "כל הלומד תורה בלילה חוט של חסד משוך עליו ביום".
[אם אינני טועה הענין מוסבר באריכות בתורה א' בליקוטי מוהר"ן]
לכן, יש ענין חשוב להגביר
ציור "בהשראת" שיר מביכורים: http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=60644.
להלן ההבנה שלי בשיר, אך לפני כן, הקדמה "קצרצרה"...:
הלילה הוא בחינת דין (ושמעתי שלכן אומרים בערבית "והוא רחום").
והתורה היא בחינת חסד, "כל הלומד תורה בלילה חוט של חסד משוך עליו ביום".
[אם אינני טועה הענין מוסבר באריכות בתורה א' בליקוטי מוהר"ן]
לכן, יש ענין חשוב להגביר
12
ציור
אור
י"א בניסן תשע"א (15.4.2011)
בס"ד.
"נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְ-ה-וָ-ה" (תהילים ד',ז')
"ואמרו חז"ל (יומא לט.): אדם מקדש עצמו מעט ,מקדשין אותו הרבה מלמטה ,מקדשין אותו מלמעלה בעולם הזה, מקדשין אותו לעולם הבא. והנה בזה כל המאמר כפשוטו :הקדוש -ברוך -הוא ,שהוא מקור הטוב והחסד ,מכיון שהאדם כופה יצרו וממשיך עצמו לצד הקדושה מעט , הקדוש -ברוך -הוא משפיע עליו קדושה הרבה במלא חפנים וכמו שאמרו חכמינו ז"ל {שה"ש רבה
"נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְ-ה-וָ-ה" (תהילים ד',ז')
"ואמרו חז"ל (יומא לט.): אדם מקדש עצמו מעט ,מקדשין אותו הרבה מלמטה ,מקדשין אותו מלמעלה בעולם הזה, מקדשין אותו לעולם הבא. והנה בזה כל המאמר כפשוטו :הקדוש -ברוך -הוא ,שהוא מקור הטוב והחסד ,מכיון שהאדם כופה יצרו וממשיך עצמו לצד הקדושה מעט , הקדוש -ברוך -הוא משפיע עליו קדושה הרבה במלא חפנים וכמו שאמרו חכמינו ז"ל {שה"ש רבה
11
ציור
"במסתרים תבכה נפשי II "
י"ג בשבט תשע"א (18.1.2011)
בס"ד.
תודות להערותיכם והארותיכם הבונות החלטתי "לשפץ" את היצירה. צילמתי אותה וציירתי מעליה מחדש בעט ובעיפרון. הדגשתי את הראוי הדגשה (כמו את הדמעה וההצללות) וניסיתי לשנות את מה שהיה צריך שינוי (הרגל למשל). בקשר לחתימה- ניסיתי למחוק אותה בטיפקס ולצייר עליה מחדש, אך הטיפקס התקלף והיה סיבוכים וזה נראה כאילו הבנאדם הקיא לפני רגע, אז מחקתי את זה במחשב והסתפקתי בחתימה צדדית יותר.
אז מה לדעתכם
תודות להערותיכם והארותיכם הבונות החלטתי "לשפץ" את היצירה. צילמתי אותה וציירתי מעליה מחדש בעט ובעיפרון. הדגשתי את הראוי הדגשה (כמו את הדמעה וההצללות) וניסיתי לשנות את מה שהיה צריך שינוי (הרגל למשל). בקשר לחתימה- ניסיתי למחוק אותה בטיפקס ולצייר עליה מחדש, אך הטיפקס התקלף והיה סיבוכים וזה נראה כאילו הבנאדם הקיא לפני רגע, אז מחקתי את זה במחשב והסתפקתי בחתימה צדדית יותר.
אז מה לדעתכם
14
ציור
"אין דבר יותר שלם מלב שבור"
כ"ו בתשרי תשע"א (4.10.2010)
בס"ד.
מבוסס על אמרה מפורסמת של הרבי מקוצק- "אין דבר יותר שלם מלב שבור" ומהדיסק של ארז לבנון ז"ל הי"ד-"אור בלב".
צויר ברובו בעיפרון hb2 אך גם בb8 (לחושך) וb4 (להצללות בעיקר).
התלבטתי אם לצבוע או לא, אז הנה גם הגרסה הצבועה:
20101004015842.jpg
מבוסס על אמרה מפורסמת של הרבי מקוצק- "אין דבר יותר שלם מלב שבור" ומהדיסק של ארז לבנון ז"ל הי"ד-"אור בלב".
צויר ברובו בעיפרון hb2 אך גם בb8 (לחושך) וb4 (להצללות בעיקר).
התלבטתי אם לצבוע או לא, אז הנה גם הגרסה הצבועה:
20101004015842.jpg
12
ציור
אנחת האדמה
כ"ה בתשרי תשע"ד (29.9.2013)
"הקולות שעולים כמו עשן לשמיים
נבלעים בחלל נמוגים במרחב
שאגת ההמון במגרש כדורגל
תפילת החזן נגינת העוגב
קריאתה של העיר המיית האוקיינוס
קול מים רבים וקולות מלחמה
מתמזגים להמייה אחת
אנחת האדמה
יבבת התינוק שנפלט מהשקט
ואנחת הזקן שאל השקט הולך
יללת התן צפירת הרכבת
הם כולם צליל אחד מתמשך
ירעם הים ומלואו, תבל ויושבי בה
נהרות ימחאו כף, יחד
נבלעים בחלל נמוגים במרחב
שאגת ההמון במגרש כדורגל
תפילת החזן נגינת העוגב
קריאתה של העיר המיית האוקיינוס
קול מים רבים וקולות מלחמה
מתמזגים להמייה אחת
אנחת האדמה
יבבת התינוק שנפלט מהשקט
ואנחת הזקן שאל השקט הולך
יללת התן צפירת הרכבת
הם כולם צליל אחד מתמשך
ירעם הים ומלואו, תבל ויושבי בה
נהרות ימחאו כף, יחד
19
ציור
א'מונתי ל'ישראל פ'קדתי
י"ט באייר תשע"ג (29.4.2013)
בס"ד
צויר בעפרון ובצבעי עיפרון.
עיגלתי קצת בפינות כי נקרע לי שם קצת..
מאחורי הציור-
20130429013637.docx
צויר בעפרון ובצבעי עיפרון.
עיגלתי קצת בפינות כי נקרע לי שם קצת..
מאחורי הציור-
20130429013637.docx
5
ציור
מעשה מאבידת בת מלך
י' בניסן תשע"ג (21.3.2013)
בס"ד
מעשה מאבידת בת מלך הוא המעשה הראשון שמופיע ב'ספורי מעשיות' של ר' נחמן.
במעשיה מסופר על מלך אחד שבתו היחידה (חוץ מששת הבנים) נאבדה, וה'שני למלכות' מתנדב לחפש אותה.
לאחר הרבה מאוד תלאות ותקוות שנכזבו, הוא מוצא את עצמו מחפש אחריה במדבר עם פיסת ידע יחידה- שהיא נמצאת בהר של זהב ומבצר של מרגליות.
הוא פוגש אדם גדול, צדיק,שאוחז בעץ "עץ חיים היא למחזיקים בה". יודע תורה. אותו
מעשה מאבידת בת מלך הוא המעשה הראשון שמופיע ב'ספורי מעשיות' של ר' נחמן.
במעשיה מסופר על מלך אחד שבתו היחידה (חוץ מששת הבנים) נאבדה, וה'שני למלכות' מתנדב לחפש אותה.
לאחר הרבה מאוד תלאות ותקוות שנכזבו, הוא מוצא את עצמו מחפש אחריה במדבר עם פיסת ידע יחידה- שהיא נמצאת בהר של זהב ומבצר של מרגליות.
הוא פוגש אדם גדול, צדיק,שאוחז בעץ "עץ חיים היא למחזיקים בה". יודע תורה. אותו
12
ציור
תולה ארץ
י"ט באדר תשע"ג (1.3.2013)
בס"ד
ברוך ה', אחרי בצורת ארוכה שהייתה אצלי בסגנון הציור הזה, ה' יתברך פתח אותי מחדש. הנה אחד מהציורים.
"תּוֹלֶה אֶרֶץ עַל-בְּלִימָה" , "וְעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע"
בזמן האחרון התחלתי לצייר את הסימן הידוע של הסינים, ה"יין-יאנג". היו לי כל מיני חששות לגבי זה כי זה לא סימן כ"כ יהודי היהדות כן מאמינה שיש טוב גמור שאין בו רע, ורע גמור שאין בו טוב. עד שנזכרתי שבספר התניא (להבדיל)
ברוך ה', אחרי בצורת ארוכה שהייתה אצלי בסגנון הציור הזה, ה' יתברך פתח אותי מחדש. הנה אחד מהציורים.
"תּוֹלֶה אֶרֶץ עַל-בְּלִימָה" , "וְעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע"
בזמן האחרון התחלתי לצייר את הסימן הידוע של הסינים, ה"יין-יאנג". היו לי כל מיני חששות לגבי זה כי זה לא סימן כ"כ יהודי היהדות כן מאמינה שיש טוב גמור שאין בו רע, ורע גמור שאין בו טוב. עד שנזכרתי שבספר התניא (להבדיל)
8
ציור
הרב הנזיר זצ"ל
ג' בתשרי תשע"ג (19.9.2012)
בס"ד
הרב דוד יהודה אריה לייב הכהן, הרב הנזיר.
ציור בעפרונות על דף של בלוק ציור.
הועתק מתמונה שפורסמה במגזין 11 של 'עולם קטן"- י"ב באב ה'תשע"ב.
(בעיקרון פה הוא די מזכיר לי את הרב ש"ך, אבל התכוונתי לרב הנזיר.. )
הרב דוד יהודה אריה לייב הכהן, הרב הנזיר.
ציור בעפרונות על דף של בלוק ציור.
הועתק מתמונה שפורסמה במגזין 11 של 'עולם קטן"- י"ב באב ה'תשע"ב.
(בעיקרון פה הוא די מזכיר לי את הרב ש"ך, אבל התכוונתי לרב הנזיר.. )
11
ציור
אמת משקר
י"ז באדר תשע"ב (11.3.2012)
בס"ד
שוב, אותיות אמ"ש.
אמת משקר.
האדם נמצא תמיד בתוך מגבלות העולם הזה. מגבלות זמן (שעון) ומקום (חומה). למדינת ישראל, יסוד כסא מלכות ה' בעולם" יש שבעה 'שוונצים' (לא היה לי מילה אחרת להגדיר את זה...), המסמלים את הענין הטבעי, כמו שמבואר במהר"ל (?). לעומת זאת, בגאולה השלמה, לבית המקדש יש שמונה "שוונצים" (כל זה לא באמת, אבל בציור...), כי "ראשו מגיע השמיימה" ואפילו ציפורים אינם יכולות
שוב, אותיות אמ"ש.
אמת משקר.
האדם נמצא תמיד בתוך מגבלות העולם הזה. מגבלות זמן (שעון) ומקום (חומה). למדינת ישראל, יסוד כסא מלכות ה' בעולם" יש שבעה 'שוונצים' (לא היה לי מילה אחרת להגדיר את זה...), המסמלים את הענין הטבעי, כמו שמבואר במהר"ל (?). לעומת זאת, בגאולה השלמה, לבית המקדש יש שמונה "שוונצים" (כל זה לא באמת, אבל בציור...), כי "ראשו מגיע השמיימה" ואפילו ציפורים אינם יכולות
9
ציור
אין עוד מלבדו
ט"ו בכסלו תשע"ב (11.12.2011)
בס"ד
התלבטתי המון זמן האם להוסיף לציור הריק והמאוד נקי הזה משהו, אך לבסוף נפסק ש"שב ואל תעשה עדיף" וש"כל המוסיף גורע", אז לא עשיתי כלום.
היד שמציירת היא היד שמצייר בה הקב"ה את עולמו (כמדרש חז"ל אודות היד שקיבלה את מפתחות בית המקדש מידי הכהנים בעת החורבן). שימו לב לאדם ההפוך בבנין הכי ימני. "עולם הפוך ראיתי".
*העירוני על כך שלצייר יד יש בזה חשש של הגשמת
התלבטתי המון זמן האם להוסיף לציור הריק והמאוד נקי הזה משהו, אך לבסוף נפסק ש"שב ואל תעשה עדיף" וש"כל המוסיף גורע", אז לא עשיתי כלום.
היד שמציירת היא היד שמצייר בה הקב"ה את עולמו (כמדרש חז"ל אודות היד שקיבלה את מפתחות בית המקדש מידי הכהנים בעת החורבן). שימו לב לאדם ההפוך בבנין הכי ימני. "עולם הפוך ראיתי".
*העירוני על כך שלצייר יד יש בזה חשש של הגשמת
6
ציור
קלאסית
ח' באייר תשע"א (12.5.2011)
בס"ד.
גיטרה שציירתי ממזמן. ערכתי קצת במחשב על מנת למחוק שימוש שגוי בטיפקס ולמחיקת הצללה לא מכוונת.
זה מהסגנון החדש שאני מעצב לעצמי- שילובי עטים ועפרונות.
________________________________________________________________________________
גיטרה שציירתי ממזמן. ערכתי קצת במחשב על מנת למחוק שימוש שגוי בטיפקס ולמחיקת הצללה לא מכוונת.
זה מהסגנון החדש שאני מעצב לעצמי- שילובי עטים ועפרונות.
________________________________________________________________________________
16
ציור
רועד
כ"ט באדר ב׳ תשע"א (4.4.2011)
רועד/ברי סחרוף
רועד עלי הבית
רוח מהים אש על ההר
עקום ולא ברצף
הנה זה מתחיל, הנה זה נגמר
כולם על הרגליים
חצי כדור חצי מחוק
הזמן נחצה לשניים
השעון מתקתק לו הפוך
ואני רואה כפליים
אור תעתועים שחור לבן
רועד עלי הבית מתנדנד מצד לצד
ונדמה שבינתיים
משיח מחכה להזמנה
בסלולרי בביזארי
בחלום ובתקווה
רועד עלי הבית
הסדק מדמם מהתקרה
הפחד
רועד עלי הבית
רוח מהים אש על ההר
עקום ולא ברצף
הנה זה מתחיל, הנה זה נגמר
כולם על הרגליים
חצי כדור חצי מחוק
הזמן נחצה לשניים
השעון מתקתק לו הפוך
ואני רואה כפליים
אור תעתועים שחור לבן
רועד עלי הבית מתנדנד מצד לצד
ונדמה שבינתיים
משיח מחכה להזמנה
בסלולרי בביזארי
בחלום ובתקווה
רועד עלי הבית
הסדק מדמם מהתקרה
הפחד
3
ציור
"במסתרים תבכה נפשי"
ח' בשבט תשע"א (13.1.2011)
בס"ד.
כשהראתי לחבר שלי את הציור הוא שאל איזה שם יש לתמונה. עניתי לו שלא משנה, יכול להיות "שמע קולי" ויכול להיות כל דבר אחר שקשור לתפילה לה'.
אז הוא אמר: "במסתרים תבכה נפשי". ככשמעתי מיד הבנתי שזה זה.
(ואגב, אני עולה עכשיו על טעות. זה לא מתהילים אלא מירמיהו.)
צויר בעפרונות b.
כשהראתי לחבר שלי את הציור הוא שאל איזה שם יש לתמונה. עניתי לו שלא משנה, יכול להיות "שמע קולי" ויכול להיות כל דבר אחר שקשור לתפילה לה'.
אז הוא אמר: "במסתרים תבכה נפשי". ככשמעתי מיד הבנתי שזה זה.
(ואגב, אני עולה עכשיו על טעות. זה לא מתהילים אלא מירמיהו.)
צויר בעפרונות b.
12
ציור
מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל
כ"ז באב תש"ע (7.8.2010)
בס"ד.
רבינו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל. עפרונות hb2 ו b.
התמונה המקורית:
רבינו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל. עפרונות hb2 ו b.
התמונה המקורית:
9
ציור
מו"ר הרב זצ"ל.
ב' בתמוז תש"ע (14.6.2010)
בס"ד.
אני תמיד חושש מלצייר גדולי ישראל, כי הרבה פעמים אני מפקשש, אבל לא יכולתי להתאפק:
מורינו ורבינו הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל.
[אני חושש שזה לא ממש דומה לו, אבל זה יפה נראה'לי מצד הציור, ולא מצד הדמיון]
עיפרון hb2 על נייר a4.
אני תמיד חושש מלצייר גדולי ישראל, כי הרבה פעמים אני מפקשש, אבל לא יכולתי להתאפק:
מורינו ורבינו הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל.
[אני חושש שזה לא ממש דומה לו, אבל זה יפה נראה'לי מצד הציור, ולא מצד הדמיון]
עיפרון hb2 על נייר a4.
18
הבעטליר החמישי
בס"ד
"פעם אחת אמר המלך לאוהבו, השני למלך: "כיון שאני חוזה בכוכבים, רואה אני שכל התבואה שתגדל בשנה זו - מי שיאכל ממנה יהיה נעשה משוגע, אם כן תטכס עצה". ענה לו השני למלך: "על כן נכין לעצמנו תבואה שלא נצטרך לאכול מתבואה הנ"ל, כיון שלהכין בשביל כולם- אי אפשר". ענה לו המלך: "אם כן- כשאנחנו לבד אכן לא נהיה משוגעים. אך כאשר נהיה יחד עם כל העולם- אנחנו נחשב המשוגעים. על כן בוודאי נצטרך גם כן לאכול מהתבואה. אבל רק זה: נסמן סימן על מצחנו שנדע על כל פנים שאנחנו משוגעים. שאם אהיה מסתכל על מצחך וכן שתסתכל על מצחי - נדע מהסימן שאנחנו משוגעים".
)ע"פ המשל מתבואה, רבי נחמן מברסלב(
" וְ טַ הֵ ר לִ בֵּ נ וּ לְ עָ בְ דְ ךָ בֶּ אֱ מֶ ת "
_________________________________________________
תגובות:
מסר ליוצר | שיחה עם היוצר
ציור
עולם, שנה, נפש
ד' בניסן תשע"ג (15.3.2013)
בס"ד
או במילים אחרות: מקום, זמן, אדם.
"עולם שנה נפש הם שלוש מדרגות כלליות בהשפעת החיות הכללית לתוך העולמות. עולם הוא המקום של אותו העולם, שנה הוא הזמן של אותו עולם, ונפש הם הברואים והיצורים של אותו העולם. כיוון ששלוש דרגות אלו קשורות האחת עם השניה, הרי שמה שיש בדרגה זו יש גם בדרגה האחרת, ולכן מה שיש בעולם יש גם בנפש. דוגמא לענין זה הוא המשכן, שכמו שיש משכן בעולם יש משכן גם בנפש. וגם פרטי
או במילים אחרות: מקום, זמן, אדם.
"עולם שנה נפש הם שלוש מדרגות כלליות בהשפעת החיות הכללית לתוך העולמות. עולם הוא המקום של אותו העולם, שנה הוא הזמן של אותו עולם, ונפש הם הברואים והיצורים של אותו העולם. כיוון ששלוש דרגות אלו קשורות האחת עם השניה, הרי שמה שיש בדרגה זו יש גם בדרגה האחרת, ולכן מה שיש בעולם יש גם בנפש. דוגמא לענין זה הוא המשכן, שכמו שיש משכן בעולם יש משכן גם בנפש. וגם פרטי
9
ציור
איש ציפור/ בא הביתה
ט"ו בשבט תשע"ג (26.1.2013)
בס"ד
זה לא חושך, לא אור
זה הזמן לחזור,
בוא הביתה, איש ציפור
מגדלור מהבהב, בן קרעי עננים,
ספק חשיכה, שלושה כוכבים
תמונת הלווין מטשטשת, אזור דמדומים
בקצה הרקיע אתה נוגע
קודקוד לציפור האם שומע
האם אתה בכלל זוכר את מי שמתגעגע
חשמל מהבהב מבעד לתריסים,
ירח לבן, שמיים סגולים,
צל כנף מחליק ועובר על גגות בניינים
בקצה הרקיע אתה נוגע
קודקוד לציפור
זה לא חושך, לא אור
זה הזמן לחזור,
בוא הביתה, איש ציפור
מגדלור מהבהב, בן קרעי עננים,
ספק חשיכה, שלושה כוכבים
תמונת הלווין מטשטשת, אזור דמדומים
בקצה הרקיע אתה נוגע
קודקוד לציפור האם שומע
האם אתה בכלל זוכר את מי שמתגעגע
חשמל מהבהב מבעד לתריסים,
ירח לבן, שמיים סגולים,
צל כנף מחליק ועובר על גגות בניינים
בקצה הרקיע אתה נוגע
קודקוד לציפור
5
ציור
על נהרות בבל
כ' באלול תשע"ב (7.9.2012)
בס"ד
עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל
שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:
עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ
תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:
כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה
"שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן":
אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר?:
אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלָ&zwjִם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:
תִּדְבַּק
עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל
שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:
עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ
תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:
כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה
"שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן":
אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר?:
אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלָ&zwjִם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:
תִּדְבַּק
9
ציור
שלוש אמות
ו' בטבת תשע"ב (1.1.2012)
בס"ד
"עשרים ושתיים אותיות יסוד. שלוש אמות ושבע כפולות ושתיים עשרה פשוטות. שלוש אמות אמ"ש"
"שלוש אמות אמ"ש בעולם. אויר מים אש. שמיים נבראו מאש וארץ נבראת ממים ואויר מרוח מכריע בינתיים"(ספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו, פרק ב' אות א', ופרק ג' אות ד')
אפשר לשים לב שהאות א' מורכבת משתי יודי"ן ו-וא"ו, שזה בגימטריה 26- שם הוי"ה. גם אפשר לקרות אותה משתי הכיוונים. גם האות מ' מורכבת מכ"ף
"עשרים ושתיים אותיות יסוד. שלוש אמות ושבע כפולות ושתיים עשרה פשוטות. שלוש אמות אמ"ש"
"שלוש אמות אמ"ש בעולם. אויר מים אש. שמיים נבראו מאש וארץ נבראת ממים ואויר מרוח מכריע בינתיים"(ספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו, פרק ב' אות א', ופרק ג' אות ד')
אפשר לשים לב שהאות א' מורכבת משתי יודי"ן ו-וא"ו, שזה בגימטריה 26- שם הוי"ה. גם אפשר לקרות אותה משתי הכיוונים. גם האות מ' מורכבת מכ"ף
10
ציור
"קו לקו, תו לתו"
כ"ו בתמוז תשע"א (28.7.2011)
בס"ד
שבעת הקווים היוצאים מן העיפרון ושבעת התווים היוצאים ממפתח הסול מרכיבים ציור שלם. שניהם מתארים אומנות, שזה תחום שאני אוהב ורוצה לעסוק בו. המתפלל נמצא במקום הכי גבוה- "אין בונים בית הכנסת אלא בגבהה של עיר ומגביהין אותו עד שיהיה גבוה מכל בתי העיר" (שו"ע או"ח סימן קנ הלכות בית כנסת סעיף ב) . המתפלל נמצא מעל שלוש דרגות המכוונת כנגד שלושת אבות האומה- אברהם, יצחק ויעקב (וכנגד שלוש הספירות חסד,גבורה
שבעת הקווים היוצאים מן העיפרון ושבעת התווים היוצאים ממפתח הסול מרכיבים ציור שלם. שניהם מתארים אומנות, שזה תחום שאני אוהב ורוצה לעסוק בו. המתפלל נמצא במקום הכי גבוה- "אין בונים בית הכנסת אלא בגבהה של עיר ומגביהין אותו עד שיהיה גבוה מכל בתי העיר" (שו"ע או"ח סימן קנ הלכות בית כנסת סעיף ב) . המתפלל נמצא מעל שלוש דרגות המכוונת כנגד שלושת אבות האומה- אברהם, יצחק ויעקב (וכנגד שלוש הספירות חסד,גבורה
16
ציור
"אלוקי, נשמה"
כ"ט בניסן תשע"א (3.5.2011)
בס"ד
זה התחיל מציור הזוי ומקורי למדי של חבר. אני התלהבתי, ועשיתי גם. לאחר זמן גיליתי שמה שהעתקתי הוא מעפן וגם אותו החלטתי לשפץ. והנה התוצר המוגמר.
רואים פה, את המוות, אבל זה תחית המתים. לעתיד לבא תבוטל הבחירה, יבוער הרוע. מכירים את זה שרובצת לכם אבן על הלב? זוהי הישועה. כאן המוות אינו חידלון, כי אם תחיה. כאשר ילד נולד, הוא מכורבל, מסוכך על עצמו מפני סכנות העולם הזה. אך כשאדם מת, הוא מת
זה התחיל מציור הזוי ומקורי למדי של חבר. אני התלהבתי, ועשיתי גם. לאחר זמן גיליתי שמה שהעתקתי הוא מעפן וגם אותו החלטתי לשפץ. והנה התוצר המוגמר.
רואים פה, את המוות, אבל זה תחית המתים. לעתיד לבא תבוטל הבחירה, יבוער הרוע. מכירים את זה שרובצת לכם אבן על הלב? זוהי הישועה. כאן המוות אינו חידלון, כי אם תחיה. כאשר ילד נולד, הוא מכורבל, מסוכך על עצמו מפני סכנות העולם הזה. אך כשאדם מת, הוא מת
15
ציור
כיסופים
ד' באדר א׳ תשע"א (8.2.2011)
בס"ד.
כיסופים לבית המקדש שיבנה במהרה בימינו.
"בְּנֵה בֵיתְךָ כְּבַתְּחִלָּה וְכונֵן מִקְדָּשְׁךָ עַל מְכונו. וְהַרְאֵנוּ בְּבִנְיָנו וְשמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנו..."
צויר בעפרונות hb2 וb.
כיסופים לבית המקדש שיבנה במהרה בימינו.
"בְּנֵה בֵיתְךָ כְּבַתְּחִלָּה וְכונֵן מִקְדָּשְׁךָ עַל מְכונו. וְהַרְאֵנוּ בְּבִנְיָנו וְשמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנו..."
צויר בעפרונות hb2 וb.
11
ציור
"אותיות פורחות באויר"
ט' בכסלו תשע"א (16.11.2010)
בס"ד.
כשגזרה מלכות רומי הרשעה שלא לעסוק בתורה, מצאו את רבי חנינא בן תרדיון יושב ועוסק בתורה וספר תורה מונח לו בחיקו.הביאוהו וכרכוהו בספר תורה והקיפוהו בחבילי זמורות, והציתו בהם את האור, והביאו ספוגין של צמר ושראום במים והניחום על ליבו, כדי שלא תצא נשמתו מהרה. אמרה לו ביתו: "אבא, אראך בכך? "אמר לה:"אלמלי אני נשרפתי לבדי, היה הדבר קשה לי. עכשיו, שאני נשרף וספר תורה עמי, מי שמבקש עלבונה
כשגזרה מלכות רומי הרשעה שלא לעסוק בתורה, מצאו את רבי חנינא בן תרדיון יושב ועוסק בתורה וספר תורה מונח לו בחיקו.הביאוהו וכרכוהו בספר תורה והקיפוהו בחבילי זמורות, והציתו בהם את האור, והביאו ספוגין של צמר ושראום במים והניחום על ליבו, כדי שלא תצא נשמתו מהרה. אמרה לו ביתו: "אבא, אראך בכך? "אמר לה:"אלמלי אני נשרפתי לבדי, היה הדבר קשה לי. עכשיו, שאני נשרף וספר תורה עמי, מי שמבקש עלבונה
10
ציור
כל העולם כולו גשר צר מאוד/סוריאליסטי.
י"ד באב תש"ע (25.7.2010)
בס"ד.
לפני כמה ימים ציירתי סתם משהו סוריאליסטי ולא היה לי רעיון מה לצייר למעלה אז נזכרתי ברעיון של ציור ישן שפעם היה לי של אדם שמטפס על צוואר של גיטרה. עפרונות b וhb2.
לפני כמה ימים ציירתי סתם משהו סוריאליסטי ולא היה לי רעיון מה לצייר למעלה אז נזכרתי ברעיון של ציור ישן שפעם היה לי של אדם שמטפס על צוואר של גיטרה. עפרונות b וhb2.
15
ציור
שמרני כאישון בת עין.
ב' בתמוז תש"ע (14.6.2010)
בס"ד.
צבעי פנדה, על a4.
אולי גם: "כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון"
צבעי פנדה, על a4.
אולי גם: "כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון"
7
ציור
"ולירושלים עירך ברחמים תשוב"
ט"ו באייר תש"ע (29.4.2010)
בס"ד.
חולצה שציירתי ליום ירושלים השנה לישיבה שלנו (פרחי אהרון קרית שמואל).
והנה אחרי שיפוצים, צילום בשחור לבן(ולא גווני אפור, כי ככה זה בחולצה.) ועם הסמל של הישיבה:
20100506201322.jpg
חולצה שציירתי ליום ירושלים השנה לישיבה שלנו (פרחי אהרון קרית שמואל).
והנה אחרי שיפוצים, צילום בשחור לבן(ולא גווני אפור, כי ככה זה בחולצה.) ועם הסמל של הישיבה:
20100506201322.jpg
16
ציור
"מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה"
כ"ה בניסן תש"ע (9.4.2010)
בעזרת ה' יתברך.
זה היצירה הראשונה שאני מעלה לאתר.
צבעי פסטל שמן (מהיומולדת) ועיפרון HB2 על דף A4.
מוקדש לאבא שבשמיים,לתורה הקדושה, לארץ ולכל עם ישראל.
זה היצירה הראשונה שאני מעלה לאתר.
צבעי פסטל שמן (מהיומולדת) ועיפרון HB2 על דף A4.
מוקדש לאבא שבשמיים,לתורה הקדושה, לארץ ולכל עם ישראל.
19