בעיות משמעת בשנת סטאג'tali1
שלום.
אשמח לעזרתכם
אני בשנת סטאג' . מלמדת בשני בתי ספר. באתי מהגיל הרך ולכן אין לי מושג איך "משתלטים" כלומר איך משיגים משמעת בכיתות, אני מלמדת בכל כיתות היסודי ובכל אחת מהכיתות יש הרבה בעיות משמעת עד לרמה שלא באמת באמת לי כבר ללכת לבית ספר וללמד, הקול שלי נעשה צרוד ואין לי מושג איך עושים שילדים יהיו יותר ממושמעים?? ובאילו דרכים להשיג את זה ? להגיד לילד שהוא כרגע לא ייצא להפסקה ( הבנתי שאפשר להגיד) מה עוד ניתן לעשות בכל זאת זה ילדים עם חוצפה שקשה להשיג מהם הקשבה וזה ככה כמעט בכל הכיתות, אין עזרה, אין כיוון, מרגישה שזרקו למים בלי תמיכה ומה מותר לי לעשות במקרים כאלה( כי באתי מגן אז אין לי שמץ)?? בבקשה חייבת את עזרתכם כדי לעשות זאת כך שארצה ללמד ואם אפשר בלי הוצאה של אנרגיה
בהתחלה להיות מאוד קשוחה ולעמוד בכללים שאת קובעתהפואנטה
ילדים במיוחד בגיל הזה צריכים מסגרת, גבולות.
תחשבי איך אפשר לגשת אליהם בדרך חיובית אך נחושה.
אם ילד מפריע והערת לו כמה פעמים, תעבירי אותו מקום. תעמדי בדברים שאת אומרת ותקיימי אותם. תדרשי שיהיה סדר של כתה, תבדקי ציוד ותעשי בדיקת נוכחות כל תחילת שיעור. ככה להכניס אותם לאווירה של כתה-מורה.


בנוסף, תבדקי לאיזו דרך למידה הילדים הכי מתחברים ותזרמי איתם בזה, תבני שיעורים לפי איך שהם אוהבים ללמוד, ואם את לא יודעת- תנסי כמה פעמים שיטות שונות: דפי עבודה, פרונטלי, הפעלה ועוד.. ותראי מה הכי הלך לך טוב וזה ישמש אותך לפעמים הבאות.
כמובן שהשיעור מבחינתך אמור להבנות בצורה שתעניין את התלמידים ותמשוך אותם.

את תמיד יכולה לדבר עם המחנכת של הכתה או עם מורות נוספות שהתחברת איתן ומכירות את הכתה ולשמוע מהן איך אפשר להתמודד איתה.
כמה רעיונותחי(נ)וך

לפני הכל, חשוב לזכור שההתחלה קשה לכולם!! הרבה מאד מורים חדשים נהיים צרודים בתחילת דרכם, ומתמודדים עם קשיים מאד גדולים (גם השנה הראשונה שלי היתה סיוט ממש!!) ולאט לאט הקושי הראשוני, והתחושה שהפילו אותנו למים עוברים. מאחלת לך שבקרוב תרגישי את ההקלה!!

 

ועכשיו, לגבי הטיפים והעצות שביקשת:

א. משמעת- 

כפי שבוודאי יצא לך לשמוע בעבר, יש מספר דברים שמאד חשובים על מנת להצליח להשיג משמעת:

1. הגדרה של כללים מאד ברורים לתלמידים. (לפחות בהתחלה לא כדאי לבחור הרבה מאד כללים, אלא כמה מרכזיים, ולאט-לאט להוסיף עוד).

2. עקביות- חשוב מאד להיות עקבית. אם יש כלל בכיתה, את חייבת לשים לב שכולם מקיימים אותו- ואם לא, להגיב בהתאם.

3. לא לאיים בעונשים שאת לא מתכוונת לקיים. זה דבר שפוגע מאד ביכולת ובסמכות של המורה.

4. לדעתי, חשוב מאד שהעונשים בכיתה יהיו מדורגים- לא על כל הפרעה קטנה בכיתה שולחים למנהל/ת... כאשר יש בכיתה הדרגה ידועה של עונשים- למורה פשוט יותר לשמור על הכללים, והתלמידים יודעים שהמורה לא סתם מענישה אותם, כי זה מה ש'בא לה' עכשיו.

 

ב. מבצעים

אני מחנכת בכיתות הנמוכות, אך ממה ששמעתי, גם בכיתות הגבוהות ילדים מאד אוהבים מבצעים!! (נראה לי שכדאי לעשות מבצעים שלא יהיה לך מסובך 'להחזיק בהם ראש' - אולי תכיני מעין שטרות, עם כל מיני מספרים, ולאורך השיעורים תחלקי שטרות. כמובן כדי לקבל את הסכום הגבוה- הילדים יצטרכו לעשות משהו משמעותי יותר.

אחרי תקופה מסויימת- תלוי מאד בכיתה, תקני פרסים קטנים ותעשי להם מכירה. כל אחד יקנה דברים במכירה בעזרת השטרות שצבר.

אם הכיוון של המבצעים נראה לך- אחשוב על עוד רעיונות ואכתוב לך.

 

ג. קשר עם התלמיד

בעיני קשר עם התלמידים פותר חלק גדול מאד מבעיות המשמעת. בדרך כלל למחנכים קל יותר לעשות את זה כי יש להם כיתה מסויימת, וגם בד"כ מספיק שעות פרטניות. לפי מה שאת כתבת, אני מבינה שאת מורה מקצועית (לפחות בחלק מהכיתות) ויש לך המון תלמידים, וזה באמת קשה יותר.

בכל מקרה, ניתן ליצור קשר טוב גם ברמה של כיתה שלימה:

א. לפרגן להם מדי פעם בכמה דקות של הפתעה / צופר וכד' ולציין שזה בגלל שאת אוהבת אותם / אכפת לך ממך וכד'.

ב. את יכולה לשים להם קופסא שבה הם יכתבו לך דברים שמשמחים אותם / מפריעים להם- גם זה משדר אכפתיות רבה.

ג. לתת להם פתקים טובים על דברים שעשו, שיתנו להורים שלהם.

 

בשלב הראשוני, אולי כדאי לך לנסות ליצור קשר אישי לפחות עם התלמידים שיותר מפריעים בכל כיתה? לקחת אותם לשיחות אישיות- ולשחק איתם (בלי לתת להם ביקורת), להביא להם הפתעה קטנה עם פתק טוב על משהו טוב שעשו וכד'. 

 

ד. שיעור דינמי ומעניין

כדאי לנסות לגוון את השיעור. למשל, ניתן לעשות פעילויות מיוחדות- כמו חפש את המטמון כסכום לנושא שנלמד, או לעבוד בקבוצות, כאשר על קבוצה מכינה משהו לכיתה (שיר, עיתון, סיפור, הצגה וכד') ועוד.

 

שיהיה ממש בהצלחה!!

אשמח לעזרתךtali1
לגבי המבצעים אהבתי מאוד את הרעיון שלך .האם זה עובד עם כיתות גבוהות גם ?( כי אני חושבת על פרסים גם שאפשר לקנות לכיתות ה' ו' ונראה חי יקר לקנות להם משהו שיאהבו בטח בשלב זה שאין לי לפעמים כבר רצון להוראה הזאת ( ממש מלחמה לא הוראה) שואלת כי אין לי מושג . אשמח שתסבירי לי ותת י עוד רעיונות. ממש תודה !
לגבי התיבה תלונות שרשמתי ונגיד שהם רושמים משהו שמפריע מה אני יכולה לעשות אם זה הרי אני רק מורה מקצועית שבאה להעביר חומר (זאת גם הבעיה שהמורה מקצועית עוד יותר קשה ) ואיפה אמצא את הזמן "לטפל" בתלונות . סליחה אם זה לך שמע לך ברור מובן מאליו אבל לי כחדשה מה שאני שואלת לא ברור לי ... תודה רבה !!!אחכה לתשובתך
תשובותחי(נ)וך

שמחה מאד שאהבת את הרעיונות!

 

1. לגבי המבצעים- אני בהחלט יודעת על מורים שעושים את זה גם בכיתות הגבוהות (אני מתכוונת עד כיתה ו) וזה הולך מעולה ממש. אפשר למצוא גם דברים זולים שהם אוהבים, כמו: מנעולים קטנים, גולות, כל מיני דברים מיוחדים כמו עט עם ברכת המזון, דברים שמשנים צורה במים וכד', סליים וג'לי בכל מיני צורות ועוד. רעיון נוסף, שהוא שונה ומיוחד: לקנות דג קטן ולתת לילד בשקית ניילון עם מים (הוא כמובן צריך להעביר אותו בבית), זה לא כל כך יקר והילדים ממש מתלהבים. 

באופן כללי, נראה לי שהכי טוב ללכת לחנויות של שקל / מקסטוק ולראות מה יכול לעניין אותם.

ואם נראה לך מתאים- את יכולה לשאול אותם מה הם היו רוצים - במחירים סבירים כמובן, כדי לשמוע את הכיוונים.

(לפעמים ההנהלה נותנת תקציב לדברים כאלה, אולי שווה לך לברר, אם את מרגישה בנח)

 

2. לגבי התיבה- השאלות שלך מצוינות וזה בסדר גמור. שמחה שאת שואלת! התכוונתי שהם יכתבו בקשות / דברים טובים / דברים שמפריעים להם רק לגבי השיעורים שלך וכמובן שבדברים שבשיעור שלך יהיה לך קל יותר לטפל.

מבחינת זמן לטפל- קחי את זה איתך הביתה, ותבדקי מה בדיוק זה דורש ממך. בד"כ זה לא דורש המון זמן. (כשאני מסבירה לילדים על הקופסא אני מקפידה לומר להם שלא אוכל לקבל את כל הבקשות שלהם. אני קוראת, אבל מחליטה מה מתאים ומה לא. הם מכבדים ומבינים את זה).

 

אין לי את דפי הנוכחות שלהםtali1
תודה על התשובה אני נמצאת בשתי בתי ספר אף אחד לא נתן לי את דפי הנוכחות הכל עובד בלחץ בעיקר באחד מהם, ישר מעבר של כיתות בקושי הצלצול נשמע פה יש חמש דקות הפסקה פה אין בכלל הילדים של כיתה א' בשמונה בבוקר נכנסים בבלאגן לא יודעת מה לעשות.. הבירוקרטיה והמערכת הזאת לא עוזרת גם כשיודעים שאתה ממש חדש רק זורקים אותך למים וכל אחד בשלו, אף אחד לא אמר לי קחי את דפי הנוכחות תקראי.. לא יודעת מה לעשות.. בכל מקרה לא נתנו לי דפי נוכחות ולא הסבירו את העניין
מורה מלווהאנונימי (2)

תתייעצי עם המורה המלווה שלך. היא אמורה להיות יותר בעניינים. שתדאג לך לכל ענייני הביוקרטיה, ולדפי הנוכחות שלהם. להכל. את חדשה במערכת ולא יכולה לנחש הכל לבד. מישהו חייב לעזור לך שם. 

מבצעים ודברים שיתנו להם הרגשה ששווה להתנהג אצלך טובלמה ככה

אני חושבת שמבצעים ודברים כאלו גורמים לילדים לרצות להתנהג טוב. הם יבינו שהם מרווחים מזה שהם מתנהגים אצלך כמו שצריך, ולכן הם יתנהגו יפה..

קשר אישי ואוהב עם תלמידים מאוד עוזרציליגילימימי
וגם... גבולות. ולהיות עיקביים עם הגבולות.
טלפונים להורים שמפריעים.
לתת עבודה.
אצלינו לפעמים מעבירים לכיתה המקבילה עם עבודה.
זה הרבה פעמים תלוי ביה"ס
אין לך עם מי לדבר שם?מורה-

נשמע מאד לא פשוט כל מה שאת עוברת, וכל הבלגן שאת מתארת. אין שם מישהו אחד לפחות שיכול לעזור לך ולעשות סדר בכל מה שקורה שם?

אולי אפילו מזכירה נחמדה?

 

עזרה מתוך בי"סאנונימי (2)

אולי יש מישהו בבי"ס שהוא אחראי משמעת ויוכל לעזור לך?

דבר נוסף- אין לך מורה מלווה? אחד התפקידים שלה זה לעשות סדר בכל הדברים, לעזור במשמעת, ולתת לך עזרה כדי שלא תרגישי שהפילו אותך למים.

הרעיונות שלנו עזרו לך?מורה-

יותר טוב לך? איך עם המשמעת וכל העניינים בבי"ס???

קצת לא לגמריtali1
כי מה שקורה שאני חדשה כמו שאמרתי נתנו לי מקצוע שאין לי מערכי שיעור לגביו, ואז גם אני באה להתמודד בכיתה ..טירוף..! וככה בשני בתי ספר וזה לא מקצוע כמו אנגלית או מולדת שאתה עובד עם ספרים, אני צריכה כל פעם להמציא את הגלגל ואין לי גם מערכים בנוסף קשה עם הילדים ממש לא פשוט. כיתות קשות קשה לעשות שם סדר ממש מצפים ואף אחד לא מדריך אותך או עוזר... ומה גם שאין לי מערכי שיעור...
מבאס..מורה-אחרונה

אני חושבת עליך הרבה!

אנסה לעזור לך עם מערכי שיעור בשרשור הנוסף שפתחת. אני מקווה שזה יעזור לך.

 

שיעורים מענייניםאנונימי (2)

נראה לי מכל מה שכתבת ששיעורים מעניינים ומגוונים יכולים להוריד את בעיות המשמעת.

בנוסף, אולי תדברי איתם ותשאלי אותם מה הם היו רוצים שתעשי כדי שיהיה להם יותר כיף?

אבל, חשוב לי לציין שכל ההנאה והכיף שהזכרתי חייבים לבוא עם גבולות מאד מאד ברורים וחדים. אולי תעשי תנאי- אם תשבו יפה ככה וככה זמן, תקבלו ככה וככה. אני מקווה שלאט לאט הם יתנהגו טוב יותר.

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך