חלמתי שאני נמצא בבית כנסת מול ארון הקודש. ליד הארון היו בקבוק מים ונר דולק. ניגשתי אל הרב ושאלתי: "הרב, הנר הוא כנגד הנשמה, כפי שכתוב: 'נר ה' נשמת אדם'. כנגד מה אם כן, עומד בקבוק המים?" הרב השיב לי: "בקבוק המים הוא בשביל הנפש, כמו שכתוב: 'כי השביע נפש שוקקה ונפש רעבה מילא טוב'."
לאחר שהתעוררתי מהחלום, המשכתי לחשוב על דברי הרב: נפש, רוח ונשמה. אם הנר מייצג את הנשמה ובקבוק המים מייצג את הנפש, תהיתי מה עושים עבור הרוח. הבנתי שעבור הרוח צריך לומר דברי תורה.
הפסוק מישעיהו נ"ט, כ"א, לדוגמה, אומר: "ואני זאת בריתי איתם אמר ה' רוחי אשר עליך ודבריי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעמך אמר ה' מעתה ועד עולם." פסוק זה מדגיש את הקשר בין דברי תורה לרוח, ומציין שהרוח האלוהית שמביאה דברי חכמה ותורה אל האדם מחזקת את רוחו.
באופן דומה, בפסוק ממשלי א', כ"ג, נאמר: "הרף כי-שובו אל-תוכחתי, הנה אביעה לכם רוחי, אודיעה דבריי אתכם." גם כאן ניתן לראות שהרוח האלוהית מתקשרת עם דברי התורה, המנחים ומחיים את האדם.
זכריה ד', ו' מוסיף עוד נופך לרעיון זה באומרו: "ויען ויאמר אלי לאמר זה דבר ה' אל-זרובבל לאמר לא בחיל ולא בכח כי אם-ברוחי אמר ה' צבאות." כלומר, הכוח האמיתי וההנחיה מגיעים מהרוח האלוהית, מה שמדגיש את תפקיד דברי התורה.
החלום מביא למחשבה עמוקה על החשיבות של הנפש, הרוח והנשמה, והאמצעים הנדרשים להזין אותם – נר כנגד הנשמה, מים כנגד הנפש ודברי תורה כנגד הרוח. הדבר משקף את הצורך לאזן בין החלקים השונים של קיומנו הפנימי ולשמור על רוחניות ועומק רוחני בחיינו.

