מחנה סייריםאנונימי (פותח)

אני שומעת כל הזמן על המחנה, מצד אחד, "זה הכי שווה, חוויה אדירה בבנ"ע, וקיץ אחרון עם השבט שלך! את חייבת לצאת!" ומצד שני יש סיפורים שרצים על מה שקורה שם שאנשים צוחקים עלי שאני רוצה לצאת.

נשמע לכם הגיוני שישבתי ודיברתי עם חברות מהכיתה שלי וסיפרתי להן כמה אני רוצה לצאת למחנה ואני שומעת מהן (הן לא בבנ"ע) "אה, מחנה סיירים זה מה שמספרים שתמיד יש בנות שנכנסות שם להריון?"

למה לי נראה שזה עיוות מטורף של האמת? אין לי מושג- כי עדיין לא הייתי שם ואני לא חושבת שיש הפרדה מוחלטת בין הבנים לבנות, אבל קשה לי להאמין שזה גרוע כמו שמספרים.

אבל כשדיברתי עם חברה וקיבלתי ממנה הסבר ש"לסיירים כולן יוצאות בשביל למצוא חבר, כל מי שמגיעה לשם בלי חבר בסוף המחנה יש לה."

"באמת? עובדה שתדברי עם חברות שלי- גם מהכיתה וגם כאלו שגרות רחוק רובן ממש לא בקטע"

"סניף ***- זה מיוחד, והסניף השני שהזכרת, איפה זה? אה. זה ביישוב, נו זה לא נחשב-יישוב זה שונה מעיר."

באמת? למה לי נשמע שהסיפורים האלו הם תמיד על סוג סניפים שרוב החבר'ה שם לא בדיוק מגדירים את עצמם דתיים,ולא ממש באים מבתים דתיים?

למה כששומעים על סניף שהבנות יוצאות כדי להינות מטיול עם חברות (וכן-גם עם חברים) חייבים להגדיר את זה בתור משהו שונה, מי אמר לכם שלא רוב הסניפים ככה?

לי המחנה הזה באמת נשמע אדיר, וחבל שיש כאלו סיפורים שגורמים לאנשים לחשוב דברים לא נכונים.

אני יודעת בוודאות שיש עוד לא מעט כמוני, שרוצים לצאת, ומלחיצים אותם עם סיפורים על חוסר צניעות מוגזם, זה באמת נשמע לי דבר גדול, שאנשים מתנגדים לצאת אליו בגלל סיפורים ושמועות. ופשוט חבל.

ושבט מורשה-כן, זה שבוע, וזה קיץ אחרון, וזה הזמן שלנו להשתגע ולעשות שטויות,ובכל זאת-תחשבו איזה שם זה מוציא לכם,לשבט ולסניף שלכם ולתנועה, כי באמת שחבל-אם לא עלינו, אז על ילדים שיפחדו לצאת שנה הבאה בגלל ש"שמעת מה הלך שנה שעברה?".

דעתי האישיתאנונימי (3)

ני סבור שמחנה סיירים הינו המחנה הטוב בעולם אם לא בגלקסיה הזו.בעיניי המחנה מכיל כל מה שאי פעם רציתי.אבק לכלוך עייפות חום מים חמים ארטיקים במחיר מופקע ואת סיירת שעטנז זו חוויה של פעם בחיים ומי שלא מגיע עשה בשכל

אשמח אם תחזרו אליי לתגובות מנחם האנונימי 0526987185

כל טוב לכם רבותיי

 

באמת לא מובן ליבניעקיבא

למה זה לא איזשהו סוג של לשון הרע.

באופן אישי שוחחתי עם אחד מאנשי התנועה, שנמצא במחנה קרוב ל-25 שנים, והוא אמר לי שהשמועות לא נכונות. [נכון, בכל חברה יהיו שוליים, אבל גם הם לא עד כדי כך קיצוניים כמו שיש אנשים שמנסים לתאר...]

 

באמת ששבעתי מהטענות הללו. היו פה כל מיני דיונים בעבר על זה, אביא שני קישורים, ניתן לעיין שם בתגובותיי:

קישור 1

קישור 2

 

ברצוני להביא כאן את דברי הרב עזיראל אריאל, רבה של עטרת. הבאתי את הדברים לא פעם פה, ואביא אותם שוב. אנא קראו בעיון:

 

הרב עזריאל אריאל

עטרת

קדימה, לבני עקיבא!

 

החופש הגדול בעיצומו, ואנו, ההורים נקרעים בין התוכניות השונות המוצעות לילדינו (ואף בינן לבין האילוצים הכלכליים שלנו).

    בתוך כל זה, נמצאים מפעלי הקיץ של 'בני עקיבא'. לכאורה, מדובר רק במספר קטן של ימים – שבוע לכל היותר, מתוך תקופה ארוכה של חופש. אולם המשמעות של אותם מפעלים ארציים – הן כאשר מדובר במחנות קיץ והן כאשר מדובר בסמינריונים – היא גדולה ביותר, ועולה בהרבה על עצם ההימצאות במסגרת זו.

להיות חלק מן העוצמה

ביציאה למחנה הקיץ (או לסמינריון) רואה החניך (או המדריך) שהוא לא רק חלק מסניף קטן ביישוב קטן, אלא חלק מתנועה גדולה ביותר ומגוונת עד מאוד. הוא מרגיש את העוצמה של התנועה, את הגודל שלה, את הרוח שלה, את המאפיינים המיוחדים שלה, את האווירה המיוחדת שהיא יוצרת. לא תמיד הוא קולט את המסרים הישירים. לפעמים הוא לא רואה. לעתים הוא לא מקשיב. קורה לא פעם שיש גם תקלות – ארגוניות, ואף חינוכיות או התנהגותיות. אבל כל זה משני לעומת העוצמה של תחושת השייכות, לעומת הגודל שיש בהיותך חלק בלתי נפרד מתנועה ענקית – תנועה שיש לה דרך, תנועה שיש לה זהות, תנועה שיש לה עבר עשיר בהיסטוריה, תנועה שיש לה הווה מרשים, תנועה שיש לה שאיפות גדולות ביחס לעתיד.

    תחושת השייכות ל'בני עקיבא' היא גורם מרכזי בעיצוב הזהות האישית של ילדינו – הזהות הדתית, הזהות הציונית, הזהות האידיאולוגית, ואף הזהות התרבותית. בעולם מלא גרויים אמיתיים או וירטואליים, בעולם העובר שינויים מהירים, בעולם שיש בו משיכות חזקות לכיוונים שונים ומנוגדים, מספקת תחושת השייכות ל'בני עקיבא' את אחד העוגנים היציבים של בני הנוער הדתי-לאומי. ההקרנה שלה היא חזקה דווקא משום שהתנועה – כשמה – תנועת נוער היא, שבני הנוער מעצבים אותה ברוחם, בלי התערבות כובלת מצדנו, המבוגרים. העבודה החינוכית לא באה בהכתבה "מלמעלה כלפי מטה" או "מן החוץ פנימה", אלה להפך, בצמיחה משותפת מלמטה למעלה, ומן העולם הפנימי (האישי או הקבוצתי) כלפי חוץ.   

להיות שייך לדרך

מי שמרגיש שייך ל'בני-עקיבא', ובמיוחד אם הוא "שרוף" (כפי שהיו רגילים לומר לפני 30-40 שנה), או "חג'דמאט" (כפי שרגילים לומר היום), מרגיש הזדהות עם הדרך שלה, עם הערכים שלה, עם המסרים שלה, עם המפעלים שהיא יוצרת ומקימה. 'בני עקיבא' אינה "סתם מועדון" להנאה ולבילויים. זהו ארגון שיש לו עקרונות, יש לו ערכים, יש לו אידיאולוגיה. הוא מטיל משימות, דורש דרישות ויוצר מחוייבויות.

    נכון, לא הכול "חלק" במפעלי התנועה. בשולי הדרך ניתן לפגוש לפעמים תופעות והתנהגויות שאינן מתאימות לנו. אולם תקלות אלה אינן אלא כמו ענן המסתיר מעט את אורה של השמש, ואל להן לגרום לנו להפסיד בשל כך את העיקר – את בניין הזהות הדתית של ילדינו. מה גם, שהתנועה פועלת בהצלחה לשיפור מתמיד של האווירה החינוכית והדתית בכל מפעליה.

 

על כן, חשוב לנו מאוד לרשום את הילדים והנערים למפעלי התנועה. הדבר שווה גם מאמץ כלכלי וגם ויתור על הצעות אלטרנטיביות מפתות. אין לזה תחליף.

קדימה, בני עקיבא! הידד במעלה!

 

 

 

אנונימית יקרה, אני רואה שאת באמת רוצה להבין ולא סתם לקנטר; אם יש עוד נקודות שלא התייחסתי אליהן, אשמח להתייחס.

בב"ח לתו"ע

אני ממש לא באתי לקנטר (האנונימית הראשונה)אנונימי (פותח)

אתה כנראה לא הבנת נכון מה שכתבתי, כתבתי שאני דווקא ממש בעד לצאת למחנה. ומציק לי כל השמועות כי מציגים ככה את בנ"ע.

אנחנו אומרים אותו דבר...אבל תודה, מה שהבאת פה ממש יעזור לי.

מצחיק לראות את השם של אבא שליאנונימי (4)

ננה-בננה

(אני לא האנונימי הראשונה)

אני יצאתי לסייריםריק

ואת ממש מוזמנת לדבר איתי בפרטי, יש לי המון מה להגיד.

בקיצור נמרץ -  מי שלא מחפש, לא מוצא. ברגע שיש לך את השתיים-שלוש חברות שלא ירדפו אחרי הבנים, אין סיבה שלא תצאי תהני ותחזרי הביתה בלי חבר.

בתור חניכה, מדריכה וקומונרית,נורופן.
אני חייבת לומר לך שזה לחלוטין לשון הרע. לחלוטין.

כך, בדיוק כך, מתגלגל לשון הרע. מצמיח רגליים.

קל לנו להסתכל בצרות עין. בזלזול. בשליליות וחוסר הערכה.
"בנות נכנסות להריון בסיירים".
זה מה שיש לנו להגיד על המחנה הזה?!
מה, קשה לנו לומר שיש בתנועה חניכים שלא שומרים נגיעה? הכל רץ מהר. באטימות שכזו. בחרדתיות שזה ישר ילך לשם.
הדור שלנו מורכב. מבולבל.
לא הכל כמו שהוא נראה, אבל לא הכל כמו שהוא מצטייר לכם בראש.

כן, יש במחנה סיירים מגוון מאוד רחב של אנשים.
מאוד רחב.
אנחנו לא באנו ליצור אחידות דעים.
באנו להתאחד.

האם יש בעיות במחנה הזה?
וודאי.
יש בעיות בכל מקום.
אף אחד מאיתנו לא מושלם. לכל אחד יש את הדברים שהוא צריך לחזק ולעבוד עליהם... ולכן, כשאנחנו באים כקבוצה- אז יש מכלול של דברים טובים ומדהימים. ויש גם את הבעיות.

צריך ללמוד להיות חלק מעם ישראל ולהפסיק להתרחק מאנשים שכל מה שיש לנו להגיד עליהם זה שהם נכנסים להריון במחנה סיירים. זה רק תעודת בזיון לכמה שהאף ועניים שלנו עשואות למעלה למעלה ואין לנו יכולת להביט ללבבות.
כאחת שהייתה בסיירים כמדריכה לפני שנהרימונית

 

זה ממש לא נכון.

 יש מצב שיש תופעות יוצאות דופן כאלה- לא בדקתי..

אבל זה ממש ממש לא האווירה שבמחנה..

בני עקיבא מנסים בדרכם להכניס למחנה הזה הרבה ערכים ,

 בטוחה שגם המדריכים (אם הם מספיק טובים) ישימו דגש על דברים חשובים.

וכמו שדני הירשברג אמר לנו יפה בהכנה-

יש לכם הזדמנות להיות 7\24 במשך שישה ימים עם החניכים שלכם!

הם רואים אתכם כל הזמן והם נמצאים אחד עם השני הרבה זמן ברצף, דבר שלא קורה הרבה..

 

סיירים זה הזדמנות לחזק את הקשר שלך עם החברות שלך, עם המדריכות שלך (הזדמנות לשאול שאלות, להתייעץ או סתם לדבר)

וכן- גם להכיר קצת את עם ישראל.

 

אני לא אומרת שלא תראי הרבה דיבורים בין בנים לבנות- ברור שכן! 

אבל זה לא אווירה שלימה של פריקות והפקרות.

 

ואיפה שאת תבחרי להיות- שם תהי

 

מוזמנת לדבר על זה בהרחבה עם המדריכות שלך או בנות אחרות שיצאו למחנה זה.

 

תהני )

 

תודה (האנונימית הראשונה)אנונימי (פותח)אחרונה

כלום מכל זה כבר לא משנה

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך