אלוף במיל’ יצחק בריק
אלוף במיל’ יצחק בריקצילום: ערוץ 7

האלוף במילואים יצחק בריק התייחס בריאיון היום (ראשון) לרדיו 103FM לאפשרות של תקיפה ישראלית בלבנון נגד חיזבאללה.

לדבריו, "אנחנו עומדים בפני תבוסה אסטרטגית שלא חווינו מאז היווסדה של המדינה. מלחמה שאיבדה בעזה את תכליתה וממשיכה בגלל אינטרס אחד של ביבי - לשרוד".

"גם אחרי שנהרגו 11 לוחמים, הוא ממשיך בקלישאה של להמשיך את המלחמה עד מיטוט חמאס והחזרת החטופים. מה שקורה בעזה זה דבר שלא יעלה על הדעת. בתמרון איבדנו מעל 200 לוחמים ואלפים פצועים, אחרי שכבשנו 80 אחוז מהשטח, הוצאנו את הכוחות מהשטח. אין מי שיחליף את מי שנכנס. כשיוצאים ונכנסים לאותם מקומות שהיינו, הם משתקמים כי אי אפשר להרוס אותם בהתשה כזאת".

עוד אמר: "לאורך 20 שנה, קיצצנו את הצבא לגודל שלא מסוגל לנצח אפילו את חמאס. בשביל לנצח צריך לכבוש ולהיות בשטח גם שנה, להחליף את הממשל, לדרוס אותם עד אפר ועד לחשוב אם אפשר לצאת. בשבוע הראשון של המלחמה כשהעולם היה איתנו, היינו צריכים לתקוף את עזה ורפיח. אז היינו יכולים לתת מכה אנושה, היום זה בלתי אפשרי".

"מה שקורה היום ברפיח זה ביזיון שהציבור לא מבין אותו. אנחנו נמצאים על הציר למעלה, אנחנו לא נלחמים באמת עם חמאס, הם ממלכדים את השטח, אנחנו נהרגים, אך כל המנהרות מתחת לציר, אנחנו לא מגיעים אליהן. צריך לעשות חפירה של 50 מטר עומק, המצרים לא רוצים לשתף פעולה בצד שלהם. אני מדבר עם הלוחמים, הם אומרים שהם לא רואים חמאסניקים. איןו שום תכלית למה שקורה שם. אך איבדנו את העולם, אנחנו במצב של רשימה שחורה עם חמאס, בתהליך של צווי מעצר וחרמות כלכליות, ואת זה הרווחנו בגדול. שום דבר לא קרה ברפיח כמו שלא קרה בכל עזה".

על החזית הצפונית אמר: "אין לנו איך לעצור את הטילים והכטבמ"ים של חיזבאללה, מה יהיה במלחמה אזורית שישגרו עלינו לא עשרות אלא אלפים מדי יום? מי שמסתובב ביישובי הצפון מתפלץ ממה שרואות עיניו. מי שיחליט להיכנס להתקפה לתוך חיזבאללה יביא מלחמה אזורית שגם איראן תשתתף בה, הרווחנו את זה בכבוד. פעם ראשונה בתולדות איראן ירו עלינו רקטות, אבל אלה יהיו אלפים, ואנחנו נקבל את הרס המדינה".

לסיום גילה: "דיברתי עם נתניהו 6 פעמים, פעם אחרונה לפני חודשיים וחצי. היום החלטה של נתניהו וגלנט להתקיף את חיזבאללה, זה מביא שואה למדינה".