מאמר
תאמין שאפשר לתקן
י"ח בשבט תשס"ט (12.2.2009)
בס"ד
" תאמין שאפשר לתקן" מוריה יוסף, מכון המקדש
האדם הראשון נוצר מהאדמה. מהרגע שבו נוצר מתחילה זיקה הדדית בינו לבין האדמה. הנחש הקדמוני מצליח לפתות את האדם הראשון וחוה לחטוא, הוא פוגם להם בכל החושים חוץ מחוש אחד, חוש הריח. הקב"ה קילל את האדם הראשון "ארורה האדמה בעבורך בעיצבון תאכלנה כל ימי חייך וקוץ ודרדר תצמיח לך ואכלת את עשב השדה בזיעת אפיך תאכל לחם" (בראשית ג,יז-יח).האדמה קוללה. האדם ניסה
" תאמין שאפשר לתקן" מוריה יוסף, מכון המקדש
האדם הראשון נוצר מהאדמה. מהרגע שבו נוצר מתחילה זיקה הדדית בינו לבין האדמה. הנחש הקדמוני מצליח לפתות את האדם הראשון וחוה לחטוא, הוא פוגם להם בכל החושים חוץ מחוש אחד, חוש הריח. הקב"ה קילל את האדם הראשון "ארורה האדמה בעבורך בעיצבון תאכלנה כל ימי חייך וקוץ ודרדר תצמיח לך ואכלת את עשב השדה בזיעת אפיך תאכל לחם" (בראשית ג,יז-יח).האדמה קוללה. האדם ניסה
7
מאמר
לדרכה של תנועתנו הקדושה
כ"א בכסלו תשס"ט (18.12.2008)
ב"הלדרכה של תנועתנו הקדושהמאתהרב מרדכי אליעזר נחמני
נערך על ידי תלמידים
יסודתו בהררי קודש
ההבדל בין המזרחי לאגודת ישראל ברור ומוחלט, כך לימדנו רבינו הרב צבי יהודה זצ"ל. המזרחי נוסד ע"י גאוני ישראל גדולי תורה מתוך ריבוי תורה, ואילו אגודת ישראל נוסדה ע"י עסקנים בדלדול הגלות של הקהילה הנפרדת בפרנקפורט. הכל בתר רישא גריר.
ביסוד תנועתינו: דעת תורה, גדלות של דעת תורה, של "אשר בחר בנו מכל
נערך על ידי תלמידים
יסודתו בהררי קודש
ההבדל בין המזרחי לאגודת ישראל ברור ומוחלט, כך לימדנו רבינו הרב צבי יהודה זצ"ל. המזרחי נוסד ע"י גאוני ישראל גדולי תורה מתוך ריבוי תורה, ואילו אגודת ישראל נוסדה ע"י עסקנים בדלדול הגלות של הקהילה הנפרדת בפרנקפורט. הכל בתר רישא גריר.
ביסוד תנועתינו: דעת תורה, גדלות של דעת תורה, של "אשר בחר בנו מכל
1
מאמר
המלחמה של הקיץ
כ"ט בתמוז תשס"ח (1.8.2008)
די, נמאס לי להילחם כל הזמן. הייתי בטוח שהחופש הגדול יביא לי את בשורת החירות, השלווה והביטחון. עם תחילתו של החופש אני מוצא את עצמי בניסיונות ובמשימות בלי הפסקה, כאילו אני עדיין לומד בבית הספר, עם מורה ושיעורי בית. יש לי עוד קצת זמן עד הגיוס לצבא ואני מרגיש משום מה כבר חייל. חייל בצבא ה'. משהו כזה, פחות או יותר. אין הכוונה למלחמה נורמטיבית ומקובלת עם חיילים, טנקים ומסוקים אלא מלחמה אחרת לגמרי. מלחמה
1
מאמר
לאודי ואלדד.
י"ג בתמוז תשס"ח (16.7.2008)
בס"ד
"ארונותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב הושבו לישראל"
כך פורסם בכותרות מרעישות באתרי האינטרנט היום בבוקר.
"רב המרצחים, סמיר קונטאר, ישוחרר אף הוא במסגרת עסקת חילופי השבויים"-נכתב בכותרת המשנה.
קונטאר, אשר לפני 29 שנים רצח את השוטר אליהו שחר ובני משפחת הרן- דני ובנותיו עינת ויעל הי"ד, ישוחרר.
~~~
שני חיילים טובים, יהודים כשרים, שנפלו אל תוך לוע הארי בהגינם על העם
"ארונותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב הושבו לישראל"
כך פורסם בכותרות מרעישות באתרי האינטרנט היום בבוקר.
"רב המרצחים, סמיר קונטאר, ישוחרר אף הוא במסגרת עסקת חילופי השבויים"-נכתב בכותרת המשנה.
קונטאר, אשר לפני 29 שנים רצח את השוטר אליהו שחר ובני משפחת הרן- דני ובנותיו עינת ויעל הי"ד, ישוחרר.
~~~
שני חיילים טובים, יהודים כשרים, שנפלו אל תוך לוע הארי בהגינם על העם
13
מאמר
לאחר ל"ג בעומר
י"ח באייר תשס"ח (23.5.2008)
בס"ד
כשמדליקים את האש, היא עוד קטנה. לא נתפסה, עוד אפשר לעצור אותה מלהתפשט.
אבל אם מוסיפים עוד עצים היא גדלה.
וכשהמדורה כבר כל כך גדולה- אי אפשר לכבות אותה. בלתי אפשרי.
וכשהיא ענקית ומוסיפים אפילו עוד עץ קטן יחסית עפים גיצים שלא נראים בעיתיים,
אפילו קצת יפים..
ואותם גיצים- עפים לכל עבר, פוגעים באנשים בדרכם עם הרוח.
והאנשים נאלצים להסתתר, לברוח.
כדי לכבות צריך לחכות
כשמדליקים את האש, היא עוד קטנה. לא נתפסה, עוד אפשר לעצור אותה מלהתפשט.
אבל אם מוסיפים עוד עצים היא גדלה.
וכשהמדורה כבר כל כך גדולה- אי אפשר לכבות אותה. בלתי אפשרי.
וכשהיא ענקית ומוסיפים אפילו עוד עץ קטן יחסית עפים גיצים שלא נראים בעיתיים,
אפילו קצת יפים..
ואותם גיצים- עפים לכל עבר, פוגעים באנשים בדרכם עם הרוח.
והאנשים נאלצים להסתתר, לברוח.
כדי לכבות צריך לחכות
10
מאמר
המהפכה התרבותית
ח' בניסן תשס"ח (13.4.2008)
אין מי שלא חש את הצער של האומה הישראלית. כל ידיעה נוספת בחדשות מחדדת בנו את התחושה של אובדן הדרך. כולם מסכימים שיש בעיה, אבל מעטים הם שמחפשים באופן רציני את הדרך לפתרונה.
לפני שבאים להתמודד עם הבעיה האדירה של המצב בו אנו נמצאים חייבים להגדיר את נקודת המשבר. יש אין ספור בעיות שאפשר לסמן- חולשה באחיזה בארץ, חולשה במלחמה בטרור, מערכת משפט מעוותת, שלטון שסובל משחיתות, התשקורת, ועוד בעיות רבות שכולנו
לפני שבאים להתמודד עם הבעיה האדירה של המצב בו אנו נמצאים חייבים להגדיר את נקודת המשבר. יש אין ספור בעיות שאפשר לסמן- חולשה באחיזה בארץ, חולשה במלחמה בטרור, מערכת משפט מעוותת, שלטון שסובל משחיתות, התשקורת, ועוד בעיות רבות שכולנו
4
מאמר
הכפר הגלובלי בפעולה..
א' בטבת תשס"ח (10.12.2007)
יום חמישי, שעת לילה מאוחרת. אני לוקחת קו אוטובוס לכיוון ביתי.
בראשי כבר תכנונים מפורטים לגבי התנוחה הנכונה למצב שינה אפקטיבי במושב השמאלי ליד הנהג, בעודי מכוונת את השעון בנייד הפרטי כדי שאתעורר בתחנה הנכונה ולא אמצא את עצמי בכפר נידח אחר (גם זה כבר קרה..).
שניות לפני השקיעה לעולם שכולו חלומות מתיישבת לידי ללא כל התרעה מוקדמת אישה מבוגרת, די מוכרת למעשה.. לאחר מס' מבטים מביכים שאנו מגניבות
בראשי כבר תכנונים מפורטים לגבי התנוחה הנכונה למצב שינה אפקטיבי במושב השמאלי ליד הנהג, בעודי מכוונת את השעון בנייד הפרטי כדי שאתעורר בתחנה הנכונה ולא אמצא את עצמי בכפר נידח אחר (גם זה כבר קרה..).
שניות לפני השקיעה לעולם שכולו חלומות מתיישבת לידי ללא כל התרעה מוקדמת אישה מבוגרת, די מוכרת למעשה.. לאחר מס' מבטים מביכים שאנו מגניבות
4
מאמר
מאמר חדש..
כ"ד בכסלו תשס"ח (4.12.2007)
בס"ד
"פדלאה" - לא בבית ספרנו!
"למרבה הצער, ההתקדמות של המדע היא לרוב כמו גרזן בידיו של פושע פתולוגי." כך קבע כבר לפני שנים אין ספור הגאון העולמי מר אלברט איינשטיין. הוא רק לא שיער כמה זמן לאחר מכן משפט המחץ הזה עוד יוסיף להיות כה רלוונטי עבורנו! זה לא חדש שאוכלוסייתינו הינה מתפתחת, לעיתים באופן חסר גבולות, אך כיצד הגענו למצב בו אנו ניצבים פעורי פה לנוכח הטכנולוגיה המתקדמת לנגד עינינו, כאשר
"פדלאה" - לא בבית ספרנו!
"למרבה הצער, ההתקדמות של המדע היא לרוב כמו גרזן בידיו של פושע פתולוגי." כך קבע כבר לפני שנים אין ספור הגאון העולמי מר אלברט איינשטיין. הוא רק לא שיער כמה זמן לאחר מכן משפט המחץ הזה עוד יוסיף להיות כה רלוונטי עבורנו! זה לא חדש שאוכלוסייתינו הינה מתפתחת, לעיתים באופן חסר גבולות, אך כיצד הגענו למצב בו אנו ניצבים פעורי פה לנוכח הטכנולוגיה המתקדמת לנגד עינינו, כאשר
7
מאמר
פתחו לי פתח
י' בתשרי תשס"ח (22.9.2007)
בס"ד, מוצאי יום הכיפורים תשס"ח
פִּתְחוּ לִי פֶּתַח איתמר ליברמן, בית אל
יש כל כך הרבה כאלו, אבל אי אפשר להספיק את כולן. הן נקראות בדרכי כל הזמן, בחיי היום יום שלי, ואני לפעמים מתעלם, ולפעמים זוכה בהן, בהתאם לחשק ולמצב הרוח שלי. בדרך כלל הן מבקשות שאזכה בהן אבל אני שולל אותן, כך בלי סיבה, ויש שאני משקיע כוחות לעשותן, בתנאי שאני "מריץ" אותן הכי מהר שניתן. אני משתדל כמובן לא לעשות
פִּתְחוּ לִי פֶּתַח איתמר ליברמן, בית אל
יש כל כך הרבה כאלו, אבל אי אפשר להספיק את כולן. הן נקראות בדרכי כל הזמן, בחיי היום יום שלי, ואני לפעמים מתעלם, ולפעמים זוכה בהן, בהתאם לחשק ולמצב הרוח שלי. בדרך כלל הן מבקשות שאזכה בהן אבל אני שולל אותן, כך בלי סיבה, ויש שאני משקיע כוחות לעשותן, בתנאי שאני "מריץ" אותן הכי מהר שניתן. אני משתדל כמובן לא לעשות
1
מאמר
הגיבורים מחומש
כ"ט בניסן תשס"ז (17.4.2007)
המאמר מוקדש לאלו שלמרות הקור הנורא נשארו בחומש,הם נשארו שם אפילו עד שהיס"מניקים הגיעו וגם אז נשארו אופטימים.והם יגיעו גם הפעם.
הם קמו בחצי הלילה,החלו ללכת ישר.
בדרך אל המטרה הסודית,מי לא שר?
כולם שרו את עם הנצח
והם כבר ידעו עכשיו בודאות הימין ינצח!
כולם הולכים למטרה הזוהרת,
האישה העצובה אל ביתה המוחרב גוהרת,
נותנת בלי סוף דרור לדמעותיה,
אוי,אותם גבורים מחומש!
הילד
הם קמו בחצי הלילה,החלו ללכת ישר.
בדרך אל המטרה הסודית,מי לא שר?
כולם שרו את עם הנצח
והם כבר ידעו עכשיו בודאות הימין ינצח!
כולם הולכים למטרה הזוהרת,
האישה העצובה אל ביתה המוחרב גוהרת,
נותנת בלי סוף דרור לדמעותיה,
אוי,אותם גבורים מחומש!
הילד
6
מאמר
ליבלוב נעורי
כ' בניסן תשס"ז (8.4.2007)
משהו קטן
כגרעין של פשתן מתפרץ בתוכי
כטבעת של רוח נעורים משתלטת
נתון בתרדמת
כפצוע קרב דמים
ולא יכול לזקוף את ראשו היפה
העטור במיליון רסיסים
כעת , שלווה
וצבעים עזים נלווים למראהו
מיטת פרחי לילך מחכה לו בשובו
מנוחת עולמים לנצח נצחים
במקום השמור רק למלאכים
כגרעין של פשתן מתפרץ בתוכי
כטבעת של רוח נעורים משתלטת
נתון בתרדמת
כפצוע קרב דמים
ולא יכול לזקוף את ראשו היפה
העטור במיליון רסיסים
כעת , שלווה
וצבעים עזים נלווים למראהו
מיטת פרחי לילך מחכה לו בשובו
מנוחת עולמים לנצח נצחים
במקום השמור רק למלאכים
4
מאמר
עפתי
י"ח בניסן תשס"ז (6.4.2007)
השיר הזה נכתב כתגובה \ המשך לשיר שלי הזה-
/Mosaic/Read/4267
ואני מבקשת ממכם לקרוא קודם את השיר בקישור, לפני את השיר הזה.
תָּפַרְתִּי אֶת כְּנָפַי,
וְעַפְתִּי.
עַפְתִּי אֶל אַרְצוֹת הַחַיִּים,
הַחֹפֶשׁ,
הַבְּחִירָה,
הָאֱמֶת.
הַכֹּל קָלִיל,
וְהַמַּשָּׁב דּוֹחֵף אוֹתִי קָדִימָה.
כְּאִלּוּ לוֹחֵשׁ לִי "תִּתְקַדְּמִי".
וַאֲנִי מִתְקַדֶּמֶת,
וּמַרְגִּישָׁה,
כָּל-כָּךְ,
אֲנִי.
השיר
/Mosaic/Read/4267
ואני מבקשת ממכם לקרוא קודם את השיר בקישור, לפני את השיר הזה.
תָּפַרְתִּי אֶת כְּנָפַי,
וְעַפְתִּי.
עַפְתִּי אֶל אַרְצוֹת הַחַיִּים,
הַחֹפֶשׁ,
הַבְּחִירָה,
הָאֱמֶת.
הַכֹּל קָלִיל,
וְהַמַּשָּׁב דּוֹחֵף אוֹתִי קָדִימָה.
כְּאִלּוּ לוֹחֵשׁ לִי "תִּתְקַדְּמִי".
וַאֲנִי מִתְקַדֶּמֶת,
וּמַרְגִּישָׁה,
כָּל-כָּךְ,
אֲנִי.
השיר
6
מאמר
המסגרת
ט' בניסן תשס"ז (28.3.2007)
במשך כל חיי אנשים הבחינו בנטייתי 'לפרוץ מסגרות' כמו שאומרים.....כאילו,בשפה מדוברת מה שאומר שאני לא יכולה להישמע להוראות,להקשיב לאנשים יותר מנוסים ממני ובקיצור-עושה מה שבא לי..... בז'רגון מקצועי התופעה של ילדים מהסוג הזה נקראת 'טעוני טיפוח'.....האומנם???
ובכן,ואני רק רוצה להבהיר את הנקודה הקטנה והספציפית הזאת - המבוגרים לא מבינים,הם חושבים שאם הם אומרים לנו משהו,זה נכנס לאוזן אחת ויוצא מהשניה....שטויות
ובכן,ואני רק רוצה להבהיר את הנקודה הקטנה והספציפית הזאת - המבוגרים לא מבינים,הם חושבים שאם הם אומרים לנו משהו,זה נכנס לאוזן אחת ויוצא מהשניה....שטויות
13
מאמר
חשבון נפש פורימי
י"ב באדר תשס"ז (2.3.2007)
בס"ד
חשבון נפש פורימי / איתמר ליברמן*
במבט ובהשקפה עמוקה פורים טומן בחובו הזדמנות לכולם לעשיית חשבון נפש אישי וקולקטיבי, להשגת היעד החשוב והחיוני של אחדות עם ישראל.
הסיטואציות והאסוציאציות שעולות בהתקרב לפתחנו חג פורים כבר מוכרות לנו ועולות מאליהם בטבעיות, בלי מאמץ מיוחד. מעבר למה שידוע על פורים כגון: תחפושות, רעשנים, קריאת מגילה, אוזני המן וכיצוא בהם, פעמים שאנו מסיתים
חשבון נפש פורימי / איתמר ליברמן*
במבט ובהשקפה עמוקה פורים טומן בחובו הזדמנות לכולם לעשיית חשבון נפש אישי וקולקטיבי, להשגת היעד החשוב והחיוני של אחדות עם ישראל.
הסיטואציות והאסוציאציות שעולות בהתקרב לפתחנו חג פורים כבר מוכרות לנו ועולות מאליהם בטבעיות, בלי מאמץ מיוחד. מעבר למה שידוע על פורים כגון: תחפושות, רעשנים, קריאת מגילה, אוזני המן וכיצוא בהם, פעמים שאנו מסיתים
1
מאמר
תפילות בית הכנסת
י"ז בשבט תשס"ז (5.2.2007)
תפילות בית הכנסת / רוני בנובה
זה קרה בערב שישי, השעה הייתה שש, זו השעה שבה מתחילות התפילות בבית הכנסת.
אבל כרגיל בבית הכנסת בישובנו בשעה הזו עדיין אין מניין. עמדתי בתוך החדר ובהיתי בארון שהיה נראה כאילו עוד שניה הוא מתפרק, כמה פעמים ביקשתי מאמא לקנות לי ארון?? והיא בשלה- שוכחת .. טוב יום אחד הוא יתמוטט!
הסתובבתי מפה לשם בחדר מהססת מה לעשות,ללכת לתפילה או לשבת ללמוד לבגרות בתנך? ותאמינו
זה קרה בערב שישי, השעה הייתה שש, זו השעה שבה מתחילות התפילות בבית הכנסת.
אבל כרגיל בבית הכנסת בישובנו בשעה הזו עדיין אין מניין. עמדתי בתוך החדר ובהיתי בארון שהיה נראה כאילו עוד שניה הוא מתפרק, כמה פעמים ביקשתי מאמא לקנות לי ארון?? והיא בשלה- שוכחת .. טוב יום אחד הוא יתמוטט!
הסתובבתי מפה לשם בחדר מהססת מה לעשות,ללכת לתפילה או לשבת ללמוד לבגרות בתנך? ותאמינו
4
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ד (2) - העשיר ואורחו
ה' בשבט תשס"ז (24.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3220
בסד שבט תשס'ז
ג . החטא השלישי
דוד שכב עם בת שבע,ואחר כך שלח את אוריה אל מותו,אולם על שני חטאים אלה לא הוכיח אותו הקב"ה.
הקב"ה שולח את נתן הנביא להוכיח את המלך רק לאחר החטא השלישי,לקיחת בת שבע לאשה.
וזהו לכאורה,חטא קל יותר,שהרי בת שבע כבר אינה אשת-איש.
רק אז נאמר "וירע הדבר אשר עשה בעיני ה' "(יא,כז).
הרב מדן
/Mosaic/Read/3220
בסד שבט תשס'ז
ג . החטא השלישי
דוד שכב עם בת שבע,ואחר כך שלח את אוריה אל מותו,אולם על שני חטאים אלה לא הוכיח אותו הקב"ה.
הקב"ה שולח את נתן הנביא להוכיח את המלך רק לאחר החטא השלישי,לקיחת בת שבע לאשה.
וזהו לכאורה,חטא קל יותר,שהרי בת שבע כבר אינה אשת-איש.
רק אז נאמר "וירע הדבר אשר עשה בעיני ה' "(יא,כז).
הרב מדן
7
מאמר
בנה ביתך
כ"ב בחשוון תשס"ט (20.11.2008)
בס"ד
בנה ביתך\ מוריה יוסף,מכון המקדש.
יום אחד בכפר קטן נולד ילד עם יד אחת! מיד התאספו כל השכנים לחזות בתינוק המוזר "איזו בושה!" "איזו פאדיחה!" לחשו התושבים המזועזעים. מועצת הכפר דנה בפרשייה המסעירה ופסקה:"חייבים מיד להגלות את התינוק כשיגדל לאי בודד" ואכן כשגדל התינוק והגיע לגיל 18 נשלח על גבי סירה לאי מרוחק, שם בנה לו בית שהותאם לצרכיו המיוחדים. לבנתיים הצטרפה לאי גם נערה שנולדה עם יד אחת והם
בנה ביתך\ מוריה יוסף,מכון המקדש.
יום אחד בכפר קטן נולד ילד עם יד אחת! מיד התאספו כל השכנים לחזות בתינוק המוזר "איזו בושה!" "איזו פאדיחה!" לחשו התושבים המזועזעים. מועצת הכפר דנה בפרשייה המסעירה ופסקה:"חייבים מיד להגלות את התינוק כשיגדל לאי בודד" ואכן כשגדל התינוק והגיע לגיל 18 נשלח על גבי סירה לאי מרוחק, שם בנה לו בית שהותאם לצרכיו המיוחדים. לבנתיים הצטרפה לאי גם נערה שנולדה עם יד אחת והם
7
מאמר
"הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מהעולם"
כ"ו בתמוז תשס"ח (29.7.2008)
"הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מהעולם"
כאשר אדם מרגיש שהוא מצליח בתחום מסוים יש לו הרגשה שהוא
יותר מכולם וזה דבר היכול להביאו לידי גאווה וכבוד.
במאמר זה נבין מדוע מידה זאת אינה טובה לאדם ורק גורמת נזקים
רבים שהיו יכולים להימנע לולא היה מוחל על כבודו ומקשיב לאחר.
ראשית כל יש מקרים בהם גורם הכבוד לסיכסוכים בין חברים מכיוון שכל אחד
לא מוכן לוותר על כבודו והוא חושב שחברו
כאשר אדם מרגיש שהוא מצליח בתחום מסוים יש לו הרגשה שהוא
יותר מכולם וזה דבר היכול להביאו לידי גאווה וכבוד.
במאמר זה נבין מדוע מידה זאת אינה טובה לאדם ורק גורמת נזקים
רבים שהיו יכולים להימנע לולא היה מוחל על כבודו ומקשיב לאחר.
ראשית כל יש מקרים בהם גורם הכבוד לסיכסוכים בין חברים מכיוון שכל אחד
לא מוכן לוותר על כבודו והוא חושב שחברו
8
מאמר
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
ה' בסיוון תשס"ח (8.6.2008)
בס"ד
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
מזה חודשים מספר ממשלת ישראל עסוקה במשא ומתן עם מרצחים אשר דם יהודים חפים מפשע נוטף מידיהם, אל
נתחיל למנות את סיבות ההתנגדות למעשים מטורפים שכאלו היות וכל בר דעת יבין זאת על נקלה, כתבות, ביקורות, גינויים, קריאות והכרזות נכתבו לאין ספור על כל מי שזז(כמעט) במדינה ככלל ובממשלה ובכנסת כפרט, לשם מימוש הדבר אנא הריצו את כל הביקורות, הגינויים וכו'
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
מזה חודשים מספר ממשלת ישראל עסוקה במשא ומתן עם מרצחים אשר דם יהודים חפים מפשע נוטף מידיהם, אל
נתחיל למנות את סיבות ההתנגדות למעשים מטורפים שכאלו היות וכל בר דעת יבין זאת על נקלה, כתבות, ביקורות, גינויים, קריאות והכרזות נכתבו לאין ספור על כל מי שזז(כמעט) במדינה ככלל ובממשלה ובכנסת כפרט, לשם מימוש הדבר אנא הריצו את כל הביקורות, הגינויים וכו'
7
מאמר
על הכעס...
י"ד באייר תשס"ח (19.5.2008)
במסגרת הבגרויות והמתכונות הכל כך חביבות (אהם אהם...) נתבקשתי לכתוב מאמר על הכעס אז בגלל שהקלדתי אותו חשבתי עליכם ופשוט (?) שלחתי...
ההוראה היתה להסביר את הנמשל שלעיל, לכתוב תוצאות של הכעס ואף פתרונות...
אתם מוזמנים לבקר... יותר קשוחים מהמורה שלי לא יכול להיות... מקווה שתהנו!!
"אל תבהל לכעוס כי כעס בחיק כסילים ינוח" (קהלת ז, ט)
"כשהקומקום רותח וגולש אין נשפכים רותחיו אלא
ההוראה היתה להסביר את הנמשל שלעיל, לכתוב תוצאות של הכעס ואף פתרונות...
אתם מוזמנים לבקר... יותר קשוחים מהמורה שלי לא יכול להיות... מקווה שתהנו!!
"אל תבהל לכעוס כי כעס בחיק כסילים ינוח" (קהלת ז, ט)
"כשהקומקום רותח וגולש אין נשפכים רותחיו אלא
8
מאמר
מרן- חלק ב'
י"א בחשוון תשס"ח (23.10.2007)
בס"ד
ההיכרות האישית שלי עם מרן ראש הישיבה והרב הראשי
הרב הגאון אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
חלק ב'
למילה תמימות יש משמעות נוספת מעבר לפשטות ונחמדות, יש לה משמעות של שלימות.
במרן ראש הישיבה, ראינו את האדם השלם.
שלימות זו הקיפה הרבה מאד תחומים. בודאי שנמלה לא יכולה לתאר ולספר על כל מימדיו של ההר המתנשא מעליה, ואינני בא לתאר אלא את המימדים של מרן שנגלה לעייני.
ההיכרות האישית שלי עם מרן ראש הישיבה והרב הראשי
הרב הגאון אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
חלק ב'
למילה תמימות יש משמעות נוספת מעבר לפשטות ונחמדות, יש לה משמעות של שלימות.
במרן ראש הישיבה, ראינו את האדם השלם.
שלימות זו הקיפה הרבה מאד תחומים. בודאי שנמלה לא יכולה לתאר ולספר על כל מימדיו של ההר המתנשא מעליה, ואינני בא לתאר אלא את המימדים של מרן שנגלה לעייני.
3
מאמר
הנבואה, הדמיון והגרפיקה
ל' באב תשס"ז (14.8.2007)
הנבואה, הדמיון והגרפיקה
עת חרב ביהמ"ק ופסקה הנבואה לפני יותר מ- 2000 שנה ירדה המציאות מדרגות הרבה. חז"ל ביטאו זאת במשנה (סוטה מח א): "מיום שחרב ביהמ"ק... ניטל טעם הפירות... אף ניטל שומן הפירות". המציאות ירדה ואיתה גם האדם. כל החשיבה, כל ההרגש והדמיון, אפילו היצרים של האדם קטנו פלאים לעומת זמן הבית והנבואה. ומכיוון שהאדם ירד גם קישרו הטבעי עם בורא עולם פסק להיות ישיר, כאשר הנבואה פסקה. גם
עת חרב ביהמ"ק ופסקה הנבואה לפני יותר מ- 2000 שנה ירדה המציאות מדרגות הרבה. חז"ל ביטאו זאת במשנה (סוטה מח א): "מיום שחרב ביהמ"ק... ניטל טעם הפירות... אף ניטל שומן הפירות". המציאות ירדה ואיתה גם האדם. כל החשיבה, כל ההרגש והדמיון, אפילו היצרים של האדם קטנו פלאים לעומת זמן הבית והנבואה. ומכיוון שהאדם ירד גם קישרו הטבעי עם בורא עולם פסק להיות ישיר, כאשר הנבואה פסקה. גם
11
מאמר
משל מוכרי הנעליים
כ"ז בניסן תשס"ז (15.4.2007)
בס"ד
אחת הנקודות המרכזיות ביותר במערכת הבריאות הנוכחית שתצטרך לעבור שינוי היא קהל היעד של מערכת זו.
כיום, קהל היעד הוא אנשים חולים.
אז מה הבעיה? הרי לשם כך הוקמה מערכת הבריאות, לא?
נסביר את הבעיה בעזרת משל מוכרי הנעליים.
ישנם שני סוגי מוכרי נעליים בעולם:
הראשון, פועל בעצם כמו סנדלר. הוא אומר לעצמו: מי צריך נעליים? מי שאין לו נעליים. או מי שהתקלקלו לו הנעליים.
כך הוא
אחת הנקודות המרכזיות ביותר במערכת הבריאות הנוכחית שתצטרך לעבור שינוי היא קהל היעד של מערכת זו.
כיום, קהל היעד הוא אנשים חולים.
אז מה הבעיה? הרי לשם כך הוקמה מערכת הבריאות, לא?
נסביר את הבעיה בעזרת משל מוכרי הנעליים.
ישנם שני סוגי מוכרי נעליים בעולם:
הראשון, פועל בעצם כמו סנדלר. הוא אומר לעצמו: מי צריך נעליים? מי שאין לו נעליים. או מי שהתקלקלו לו הנעליים.
כך הוא
3
מאמר
הכותל
י"ז בניסן תשס"ז (5.4.2007)
בס"ד
הכותל- אבני גזית מימי בית ראשון ושני
הכותל- אש תמרות עשן ודם
ישנם אנשים עם לב אבן בתוך לבבי
וישנם אבנים עם לב של אדם
הכותל - עניים נשואות עליו מכל קצוות החלד
הכותל - צלבנים יהודים ומוסלמים שוחרים לבוא ולנגוע באבניו
זוכר אתה את העניים שהיו נשואות אליך את התפילה שנשאה מלב
לפני ארבעים שנה זעקו יהודים " הר הבית בידינו"- לפניו
הכותל -שריד מבית מקדש
הכותל-
הכותל- אבני גזית מימי בית ראשון ושני
הכותל- אש תמרות עשן ודם
ישנם אנשים עם לב אבן בתוך לבבי
וישנם אבנים עם לב של אדם
הכותל - עניים נשואות עליו מכל קצוות החלד
הכותל - צלבנים יהודים ומוסלמים שוחרים לבוא ולנגוע באבניו
זוכר אתה את העניים שהיו נשואות אליך את התפילה שנשאה מלב
לפני ארבעים שנה זעקו יהודים " הר הבית בידינו"- לפניו
הכותל -שריד מבית מקדש
הכותל-
2
מאמר
החזרה לחומש
כ"ז באדר תשס"ז (17.3.2007)
בס"ד
לפני שנה וחצי, קצת לפני הגירוש, כולנו צעקנו, מחינו והפגנו. עכשיו, אחרי שהחמאס עלה לשלטון, חטפנו קסאמים, היתה מלחמה, והוכח למפרע שכל תהליך הגירוש היה טעות מיסודו- חיזקנו את החמאס, החיזבאללה, ולא קיבלנו שלום.
בעקבות זה, ישנה יוזמה לחזור לחומש, הישוב שנטשנו אז, ועכשיו, (תקנו אותי אם אני טועה) יש בו רק בסיס חיילים. לדעתי, מי שאז הפגין ומחה כנגד עזיבת הארץ (והיה הרבה), עכשיו צריך להשתתף ולעשות
לפני שנה וחצי, קצת לפני הגירוש, כולנו צעקנו, מחינו והפגנו. עכשיו, אחרי שהחמאס עלה לשלטון, חטפנו קסאמים, היתה מלחמה, והוכח למפרע שכל תהליך הגירוש היה טעות מיסודו- חיזקנו את החמאס, החיזבאללה, ולא קיבלנו שלום.
בעקבות זה, ישנה יוזמה לחזור לחומש, הישוב שנטשנו אז, ועכשיו, (תקנו אותי אם אני טועה) יש בו רק בסיס חיילים. לדעתי, מי שאז הפגין ומחה כנגד עזיבת הארץ (והיה הרבה), עכשיו צריך להשתתף ולעשות
11
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ה- הנביא
כ' בשבט תשס"ז (8.2.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3221
בסד שבט תשס'ז
א . המשל
נתן הנביא מוכיח את דוד המלך באמצעות סיפור העשיר הלוקח את כבשת הרש.
התבוננות במשל מעלה בבירור מספר שאלות:
לגבי המשל- מדוע דין פשוט של גזל כבשה מובא אל המלך ולא לדיין פשוט?
ומדוע גוזר דוד את דינו של העשיר למוות,שזהו עונש חמור מדי לעבירה יחסית פשוטה?
לגבי הנמשל- ישנו חוסר התאמה בין
/Mosaic/Read/3221
בסד שבט תשס'ז
א . המשל
נתן הנביא מוכיח את דוד המלך באמצעות סיפור העשיר הלוקח את כבשת הרש.
התבוננות במשל מעלה בבירור מספר שאלות:
לגבי המשל- מדוע דין פשוט של גזל כבשה מובא אל המלך ולא לדיין פשוט?
ומדוע גוזר דוד את דינו של העשיר למוות,שזהו עונש חמור מדי לעבירה יחסית פשוטה?
לגבי הנמשל- ישנו חוסר התאמה בין
6
מאמר
אזהרה- קטע עמוק!!:)
י"ד בשבט תשס"ז (2.2.2007)
בס"ד
"עצב הגאולה הנשמתית"
המאמר הבא פורסם בעלון "טל שמיים" והחלטתי להעלותו כאן, מקווה שתרוו ממנו חיזוק.
באחד מלילות חודש תמוז היינו בדרכנו חזרה מאירוע משפחתי. השעה הייתה מאוד מאוחרת, קרוב לשתיים בלילה. כמעט כולם נרדמו, למעט אני ואבי שהוא היה הנהג. נסענו לאורך הכבישים המפותלים המובילים לישובנו. התאמצתי נורא להישאר עירנית, למרות שמפעם לפעם נרדמתי קלות, ושוב התעוררתי לסירוגין, מזכירה לעצמי
"עצב הגאולה הנשמתית"
המאמר הבא פורסם בעלון "טל שמיים" והחלטתי להעלותו כאן, מקווה שתרוו ממנו חיזוק.
באחד מלילות חודש תמוז היינו בדרכנו חזרה מאירוע משפחתי. השעה הייתה מאוד מאוחרת, קרוב לשתיים בלילה. כמעט כולם נרדמו, למעט אני ואבי שהוא היה הנהג. נסענו לאורך הכבישים המפותלים המובילים לישובנו. התאמצתי נורא להישאר עירנית, למרות שמפעם לפעם נרדמתי קלות, ושוב התעוררתי לסירוגין, מזכירה לעצמי
10
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ד (1) - העשיר ואורחו
ה' בשבט תשס"ז (24.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3075
בסד שבט תשס'ז
א . ודוד יושב בירושלים
הרב מדן מזכיר לנו שאנחנו עוסקים בדוד המלך,על כל המשמע מכך.
מכיון שכך, קשה מאד לאמר שחטא בת שבע וכל ההתדרדרות שבאה בעקבותיו נבעו אך ורק מכישלון רגעי של יצר העריות.
עלינו לחפש גורמים מהותיים יותר שגרמו לדוד ליפול לחטא זה.
הפרשה נפתחת בפסוק "ודוד יושב בירושלים",ומכאן אפשר לקבל
/Mosaic/Read/3075
בסד שבט תשס'ז
א . ודוד יושב בירושלים
הרב מדן מזכיר לנו שאנחנו עוסקים בדוד המלך,על כל המשמע מכך.
מכיון שכך, קשה מאד לאמר שחטא בת שבע וכל ההתדרדרות שבאה בעקבותיו נבעו אך ורק מכישלון רגעי של יצר העריות.
עלינו לחפש גורמים מהותיים יותר שגרמו לדוד ליפול לחטא זה.
הפרשה נפתחת בפסוק "ודוד יושב בירושלים",ומכאן אפשר לקבל
5
מאמר
ש(ט)ו"ת סלולרי(ת)
ה' בסיוון תשס"ח (8.6.2008)
מזה כמה שנים קיים שו"ת סלולארי בעלוני השבת, בכל שבת מתפרסמות התשובות בעלון לשאלות שהוצגו בפני הרבנים באמצעות הודעות sms, השו"ת מסמל לדעתי את הלך הרוח השורר כיום בהלכה כפרט ובכל תחומי התרבות ככלל, הלך הרוח הוא העצלנות, אל תפתח שום אנציקלופדיה, שום ספר הלכה שום מקור מידע הלכתי או תרבותי, רק להקליד כמה אותיות והנה התשובה לפניך, מתומצתת, קצרה, ועיקר העיקרים אינה כרוכה בשום מאמץ.
טענת המחץ של אוהדי
טענת המחץ של אוהדי
12
מאמר
האם אנו באמת בני חורין?
ח' בניסן תשס"ח (13.4.2008)
האם אנו באמת בני חורין?! / איתמר ליברמן
מכיוון שאנו בפתחו של חג החירות, ומשום שמשימות ניקיון רבות מוטלות על שולחני בימים אלו, רציתי לדעת, באמצעות בירור מתומצת של המושג "בן חורין", אם אני ואתם נחשבים "בני חורין".
לא אחת יוצא לנו לשמוע מפי רבנים ומחנכים את האמרה החשובה הבאה של חז"ל: "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה"(אבות ו', ב'). בואו ונהיה דוגרים ונודה שלרובנו קשה מאוד להתחבר
מכיוון שאנו בפתחו של חג החירות, ומשום שמשימות ניקיון רבות מוטלות על שולחני בימים אלו, רציתי לדעת, באמצעות בירור מתומצת של המושג "בן חורין", אם אני ואתם נחשבים "בני חורין".
לא אחת יוצא לנו לשמוע מפי רבנים ומחנכים את האמרה החשובה הבאה של חז"ל: "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה"(אבות ו', ב'). בואו ונהיה דוגרים ונודה שלרובנו קשה מאוד להתחבר
2
מאמר
היין
כ"א באדר א׳ תשס"ח (27.2.2008)
בס"ד
יין
דוד המלך אומר לנו בתהילים "יין ישמח לבב אנוש" וצריך לשאול מה הקשר בין היין לשמחה, למה היין גורם לשמחה?
אפשר לומר שיכור עולם בפניו כמישור, כשאדם שותה הוא שוכח מהחסרונות ורואה רק שלמות בעולם הכל הולך חלק אז הוא שמח, כי הוא רואה את היושר בעולם הזה אבל גם אם זה תשובה זו לא תשובה לשאלה ששאלנו, כי לא שאלנו למה שיכורים שמחים אלא למה יין ישמח לבב אנוש.
אפשר להעזר בגמרא
יין
דוד המלך אומר לנו בתהילים "יין ישמח לבב אנוש" וצריך לשאול מה הקשר בין היין לשמחה, למה היין גורם לשמחה?
אפשר לומר שיכור עולם בפניו כמישור, כשאדם שותה הוא שוכח מהחסרונות ורואה רק שלמות בעולם הכל הולך חלק אז הוא שמח, כי הוא רואה את היושר בעולם הזה אבל גם אם זה תשובה זו לא תשובה לשאלה ששאלנו, כי לא שאלנו למה שיכורים שמחים אלא למה יין ישמח לבב אנוש.
אפשר להעזר בגמרא
1
מאמר
הדבר האחרון שחשבתם לדבר עליו....
א' בטבת תשס"ח (10.12.2007)
כן. אנחנו כולנו מאמינים שישו היה מקרה רע לכולנו.ליהודים. איננו מאמינים בו ואיננו חושבים שהוא היה "מושיע".
וכמובן, הגויים בוחנים את דעתנו עליו ולמה הסגרנו אותו לרומאים.
לפני כמה ימים הייתי אצל סבתי. יש לה טלוויזיה ושיעמם לי אז החלטתי להציץ (אני לא נוהגת לראות tv ) עד כמה הטלוויזיה ממשיכה לרדת ברמה ולהוריד אותנו יחד עימה.
אל תדאגו- לא הלכתי להסתכל באיזה ערוץ תועבה - הלכתי לערוץ מידע: BBCprime-
וכמובן, הגויים בוחנים את דעתנו עליו ולמה הסגרנו אותו לרומאים.
לפני כמה ימים הייתי אצל סבתי. יש לה טלוויזיה ושיעמם לי אז החלטתי להציץ (אני לא נוהגת לראות tv ) עד כמה הטלוויזיה ממשיכה לרדת ברמה ולהוריד אותנו יחד עימה.
אל תדאגו- לא הלכתי להסתכל באיזה ערוץ תועבה - הלכתי לערוץ מידע: BBCprime-
11
מאמר
מרן
י' בחשוון תשס"ח (22.10.2007)
בס"ד
ההיכרות האישית שלי עם מרן ראש הישיבה והרב הראשי
הרב הגאון אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
חלק א'
איך יתכן שכזה אבל והרגשת יתמות תפול על בחור צעיר כשרב זקן נפטר. רב אשר הבחור לא זכה ללמוד ממנו את עומק ורוחב תורתו, לא זכה לשמשו באופן קבוע ותדיר ולא זכה להכירו באופן ממש אישי?
איך יתכן שלמרות כל זאת יחוש הבחור הצעיר שחרב כל כך הרבה מעולמו?
כיצד יתכן ששמחתו
ההיכרות האישית שלי עם מרן ראש הישיבה והרב הראשי
הרב הגאון אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
חלק א'
איך יתכן שכזה אבל והרגשת יתמות תפול על בחור צעיר כשרב זקן נפטר. רב אשר הבחור לא זכה ללמוד ממנו את עומק ורוחב תורתו, לא זכה לשמשו באופן קבוע ותדיר ולא זכה להכירו באופן ממש אישי?
איך יתכן שלמרות כל זאת יחוש הבחור הצעיר שחרב כל כך הרבה מעולמו?
כיצד יתכן ששמחתו
1
מאמר
מורה נבוכים
י"ט בתמוז תשס"ז (5.7.2007)
בס"ד, חופש גדול תשס"ז
מורה נבוכים איתמר ליברמן
בחורים רבים המסיימים י"ב נמצאים בדילמה קשה ומרכבת למדי באשר לבחירת מקום שיתאים בדיוק בשבילם. אולם לאור השפע של מקומות: ישיבות הסדר, גבוהות ומכינות, הבחורים מתקשים לקבוע את מקומם, ובינתיים, המורה נאלץ ללמד כתה של נבוכים.
לוחות המודעות שהיו פרוסים לאורך המסדרונות היו עמוסים ודחוסים במגוון רחב של פליירים. חלקם בצבע וחלקם
מורה נבוכים איתמר ליברמן
בחורים רבים המסיימים י"ב נמצאים בדילמה קשה ומרכבת למדי באשר לבחירת מקום שיתאים בדיוק בשבילם. אולם לאור השפע של מקומות: ישיבות הסדר, גבוהות ומכינות, הבחורים מתקשים לקבוע את מקומם, ובינתיים, המורה נאלץ ללמד כתה של נבוכים.
לוחות המודעות שהיו פרוסים לאורך המסדרונות היו עמוסים ודחוסים במגוון רחב של פליירים. חלקם בצבע וחלקם
1
מאמר
בת שבע
כ"ב בניסן תשס"ז (10.4.2007)
כשאשמע את בכי השכול
ואת קול אנקות החללים,
כשאקרע מעלי את העול
ותיראה חשכה בצללים,
כשיגידו הוא מת, וגם הוא
ודם שקיעה ייצרב בָּכחול,
כשישמיע לִבי קול שבירה
אז אדע-
איבדתי הכל.
ואת קול אנקות החללים,
כשאקרע מעלי את העול
ותיראה חשכה בצללים,
כשיגידו הוא מת, וגם הוא
ודם שקיעה ייצרב בָּכחול,
כשישמיע לִבי קול שבירה
אז אדע-
איבדתי הכל.
6
מאמר
רגעים של שמחה
י"ח בניסן תשס"ז (6.4.2007)
ב"ה
רגעים של שמחה
רגעים של ברכה
רגעים של התעלות
רגעים של התפעלות.
גילה ורינה
שמחה וחדווה
כל בלבול קטן -
נגמר בסליחה
הכול טוב,
ומתנהל על מי מנוחות
כי אני יודע -
שאין כזה דבר,
שקוראים לו צרות!
אני בן של מלך,
איש תפנוקים -
מה לי -
ולעצב ומרורים ?
[נכתב בעקבות ליל הסדר]
רגעים של שמחה
רגעים של ברכה
רגעים של התעלות
רגעים של התפעלות.
גילה ורינה
שמחה וחדווה
כל בלבול קטן -
נגמר בסליחה
הכול טוב,
ומתנהל על מי מנוחות
כי אני יודע -
שאין כזה דבר,
שקוראים לו צרות!
אני בן של מלך,
איש תפנוקים -
מה לי -
ולעצב ומרורים ?
[נכתב בעקבות ליל הסדר]
15
מאמר
עִתַה
ט"ז באדר תשס"ז (6.3.2007)
בס"ד. מוצאי יום ג'. אור לד'. י"ג לעומר. \כ"ז ניסן ה'תשס"ו.
עִתַה/אסוציאציות גאולה
חצות בשעון הזהב המוכסף.
רוח קלילה מנגנת בכינור שמונה.
שופר גדול מריע מקבץ נדחים,
עִתַה!
מקדש,משיח,טוב,אור,תורה,קדושה,פרה,טהרה,קרבנות,כהנים,שירה,זמרה,לויים,מעלות,קפאו תהומות,ניקנור,וכינור, שעבוד
מלכויות,מלך ישראל חי וקיים,סנהדרין של שבעים, גזית, לחם פנים, כרובים, אהרן, ארון, משה, כיור+כנור,מים
עִתַה/אסוציאציות גאולה
חצות בשעון הזהב המוכסף.
רוח קלילה מנגנת בכינור שמונה.
שופר גדול מריע מקבץ נדחים,
עִתַה!
מקדש,משיח,טוב,אור,תורה,קדושה,פרה,טהרה,קרבנות,כהנים,שירה,זמרה,לויים,מעלות,קפאו תהומות,ניקנור,וכינור, שעבוד
מלכויות,מלך ישראל חי וקיים,סנהדרין של שבעים, גזית, לחם פנים, כרובים, אהרן, ארון, משה, כיור+כנור,מים
2
מאמר
הרבנות. הראשית?
י"ז בשבט תשס"ז (5.2.2007)
המאמר התפרסם בעלון של תנועת אריאל 'טל-שמים'
בס"ד להחזיר לרבנות את כוחה!דניאל אדרי אחיה סניף ראשל"צ בנים
(הבהרה: מה שאני כותב הוא לא ח"ו בגדר קטרוג על עמ"י ח"ו אלא בגדר של ו'החי יתן אל לבו')
יום שני 4 ימים לפני מצעד התועבה הרבנים הראשיים שליט"א יוצאים בקריאה ללכת להפגנות נגד המצעד, קריאה שסופגת מהלומות מפוליטיקאים רשעים ימ"ש, מהלומות בנוסח ''אל לרבנים הראשיים להתערב'' ו''צריך
בס"ד להחזיר לרבנות את כוחה!דניאל אדרי אחיה סניף ראשל"צ בנים
(הבהרה: מה שאני כותב הוא לא ח"ו בגדר קטרוג על עמ"י ח"ו אלא בגדר של ו'החי יתן אל לבו')
יום שני 4 ימים לפני מצעד התועבה הרבנים הראשיים שליט"א יוצאים בקריאה ללכת להפגנות נגד המצעד, קריאה שסופגת מהלומות מפוליטיקאים רשעים ימ"ש, מהלומות בנוסח ''אל לרבנים הראשיים להתערב'' ו''צריך
8
מאמר
הבגרות במתמטיקה= שערוריה
י"א בשבט תשס"ז (30.1.2007)
השעה 6 בערב והינה שאלון ראשון,
אז יאללה כולם עכשיו לישון , זה קל ,זה כ"כ מרדים
בשביל זה חיכיתי עד 6?? פשוט מדהים!!
שאלון שני תחילת בגרות קיבלתי כבר טיפה עיוות
הראש החל להסתחרר, חשבתי שזה שאלון אחר..
ואז הגיעה המכה , חבילת דפים הוכנסה לכיתה,
"כן זהו שאלון שלישי אמרה המזכירה, תעשו זאת
אם תרצו , בטוב וברע".
על הבעת הפנים של כולם ראיתי בהלה ,
והרוח עוד
אז יאללה כולם עכשיו לישון , זה קל ,זה כ"כ מרדים
בשביל זה חיכיתי עד 6?? פשוט מדהים!!
שאלון שני תחילת בגרות קיבלתי כבר טיפה עיוות
הראש החל להסתחרר, חשבתי שזה שאלון אחר..
ואז הגיעה המכה , חבילת דפים הוכנסה לכיתה,
"כן זהו שאלון שלישי אמרה המזכירה, תעשו זאת
אם תרצו , בטוב וברע".
על הבעת הפנים של כולם ראיתי בהלה ,
והרוח עוד
1
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ג - שליח לדבר עבירה
כ"ד בטבת תשס"ז (14.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/2842
בסד טבת תשס'ז
א . בין שתי מלחמות
הרב מדן משווה בין המלחמה בבני עמון שבה נפל אוריה החיתי (פרקים יא-יב),לבין מלחמה שהתנהלה באותו מקום,
שנה אחת קודם לכן (פרק י).
השוואה זו מדגישה את קלונו של יואב במלחמה הנוכחית.
נראה כי הוא מתנהג בדיוק ההיפך מדרכו הנשגבת בשנה הקודמת :
אחוות הלוחמים המופלאה לעומת הפקרת חבר לנשק,
/Mosaic/Read/2842
בסד טבת תשס'ז
א . בין שתי מלחמות
הרב מדן משווה בין המלחמה בבני עמון שבה נפל אוריה החיתי (פרקים יא-יב),לבין מלחמה שהתנהלה באותו מקום,
שנה אחת קודם לכן (פרק י).
השוואה זו מדגישה את קלונו של יואב במלחמה הנוכחית.
נראה כי הוא מתנהג בדיוק ההיפך מדרכו הנשגבת בשנה הקודמת :
אחוות הלוחמים המופלאה לעומת הפקרת חבר לנשק,
2